Et miro i no hi ets. (Gelosia)

Un relat de: Àfrika Winslet

Et miro i el món gira més de pressa, em trasbalsa la teva mirada i inspiro fort per allunyar tots els fantasmes de la meva complicada ment. Et miro i ets aquí, però de vegades també ets allà... La distància és un abisme insondable i jo una partícula microscòpica que t'espia en la immensitat de la nit i l'univers. Et miro pel telescopi calidoscòpic dels meus ulls entelats i no et veig, només veig el que t'envolta, només veig el que et toca... només veig que no hi sóc, que no hi ets. Em mossego les ungles i les escupo a terra amb ràbia acumulada. On ets... on deus ser? Et crido amb mirades infinites de feltre gris obscur, amb les ninetes petites, amb el cor en un puny. Et miro i només veig mans i boques i ulls... que et toquen, et parlen, et miren... i jo et miro i no hi ets! Camino amb passes petites i ràpides, vigilo de reüll la meva ombra rere la meva esquena. Sento una veu, xiuxiueja, una veu que ets tu i sóc jo... "nimietats..." I m'emprenyo amb mi mateixa, i retorno sobre les meves passes i torno a començar. Puc sentir el teu respir i la teva escalfor però no et puc arribar a tocar, i envejo l'aire, envejo la roba, envejo la pluja d'ahir i les flassades que t'acariciaran aquesta nit. Els odio, vull ser ells. Ploro. Crido que no hi ets, no ets amb mi, encara que et miro i et veig. Em tranquil·litzes amb els gestos que no vull, em tractes com a un gos mentre sé que tot és mentida... Em dius que m'estimes, però només és un instant de felicitat sobre el llenç desert de la meva vida, que només vol ser la teva vida.

Comentaris

  • ambre | 22-12-2006

    Calidoscopis, hi han uns quants calidoscopis En els teus relats i crec que diuen molt de tu, del infant que duus a dins, PER MOLTS ANYS.
    M'ha agrada el ritme que té el teu relat, es va engranant com els cristalls d'un calidoscopi també.

    BON NADAL I FELIÇ ANY NOU


  • Un bolet ben gros...[Ofensiu]
    angie | 05-12-2006

    per a la gelosia. Felicitats pel premi, caçadora de bolets!.
    Aquest relat sobre la gelosia és ben bé de manual, jeje... Una malaltia que et consumeix, t'apaga i et mina, de les més difícils de combatre... El gelós ho és sempre, és com una malaltia crònica...Crec que l'has descrit força bé. Només hi ha una expressió que no m'agrada gens : això del telescopi calidoscòpic... uix, entrebanca!.

    Però com sempre, molt plaent la lectura...

    un cistell de petons!

    angie

  • Tanta Gelosia?[Ofensiu]
    1101ilime | 02-12-2006

    M'he quedat molt sorprès, doncs no amb puc imaginar tanta gelosia.

    Felicitats

    una abraçada

  • Una autèntica construcció[Ofensiu]
    BOLZANO | 29-11-2006 | Valoració: 10

    això és el que és: una autèntica construcció de l'acte de la gelosia.

    Petons.

  • els gelos...[Ofensiu]
    Capdelin | 27-11-2006 | Valoració: 10

    són "matxacadors",,, és com tenir una diapositiva fixa en la ment que rosega i rosega; et fa sospitar de tot i de tots, conspira, adultera, engrandeix, simula, menteix...
    Així és el teu escrit, "matxacador", com els gelos... però cal anar amb calma, si no et quedaràs sense ungles je je...
    Petons i una abraçada breu i freda, no sigui que ELL també agafi gelos i aquestes coses... ja ja

  • ostreeeess[Ofensiu]
    Kristen Clàudia | 23-11-2006 | Valoració: 10

    m'ha
    en
    can
    taaaaaaaaaaaaaat!!!!!

    Enhorabona!

    K.C

  • Bona prosa.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 23-11-2006 | Valoració: 10

    M'agrada com expresses els sentiments, el ritme trepidant del que expresses, la bellesa del llenguatje contundent quant als sentiments. Es llegeix d'un glop, sense dubtes, percebent clarament el que sents, entenén amb complicitat el que vols dir sense acabar d'expressar-ho, perquè tal vegada no hi hagi molts per expresar fil per randa el que vols dir.
    La prosa d'aquest relat assoleix els nivells poètics de la millor de les poesies. Només puc felicitar-te, i no sóc capaç de trobar-hi imperfeccions.

  • AAAHH ...OOOHHHH !![Ofensiu]
    escaldot | 20-11-2006 | Valoració: 10

    Bocabadat !!

    Alguna vegada havia sentit alguna cosa semblant,
    en acabar de llegir-te ..ja hi tornem a ser.

    BONISSIM.

    Petons.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Àfrika Winslet

Àfrika Winslet

107 Relats

829 Comentaris

159569 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Bones!! El meu nom és Laia, vaig néixer a Tarragona però des de ben petita visc a L'Hospitalet de Llobregat (visca L'H!). Tinc vint-i-quatre anys i estudio Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes a la UPC (Campus Nord, Barcelona).
Agraeixo el temps que dediqueu a llegir-me, els vostres comentaris, consells i crítiques...

Per qualsevol cosa, la meva adreça és:
Laia_fiber [arroba] hotmail.com

I, ara, també podeu visitar els meus blogs:
Àfrika Winslet
La otra Àfrika Winslet ...



eeeiiiii, ja és aquí!! Disponible, si el demaneu, a les llibreries!!

ELS ATZURS - CAMINS PARAL·LELS

Ed. Emboscall


Aquest llibre, del que formo part amb un relat, sorgeix d'un projecte engegat fa un any i compartit per cinc escriptors/es d'arreu de Catalunya que mostren, cadascú en el seu estil i des de la seva visió, una història que té com a protagonista alguna persona propera. El llibre, doncs, és dividit en cinc parts ben diferenciades que reflecteixen alhora la visió d'una realitat concreta i palpable i el tarannà literari de cada escriptor/a.


He arribat fins aquí gràcies a set casualitats:

1- Un dia avorrit i gris em va dur a aquesta pàgina.
2- Algunes persones van llegir i comentar els meus primers relats.
3- Després dels primers relats van venir d'altres.
4- Algú em va donar la mà i em va acostar al fòrum.
5- Vaig descobrir EL REPTE.
6- Vaig començar a conèixer en profunditat tot el que és RC.
7- Vaig descobrir quelcom perdut dins meu: l'escriptura.

Ara, no penso perdre-ho mai més.