Et faré callar

Un relat de: Xantalam

*

Et faré callar una vegada al dia,
t'amansiré com a una fera en zel,
dins la meva cleda donaràs voltes
amarrat a la boca de l'infern;
i quan les flames, boges, s'apaivaguin
al caliu i les brases del silenci,
seré l'aire assossegat que respiro.
Llavors, lliure ho contemplaré tot
i amb mans i ulls exemptes de creences
em fitaré de lluny, com a un estrany,
o com a un amic fidel que em somriu
des de l'altra vorera del carrer.
I seré jo, sense els meus pensaments,
sense res que em distregui de l'essència
del meu ésser, despullat i volàtil.


Comentaris

  • Com una fera en cel empresonada[Ofensiu]
    leonardo | 08-01-2010 | Valoració: 10

    Així és com podem observar, des de la meditació, la nostra ment carregada sempre de pensaments, d'informació, de prejudicis, de corsés culturals.
    M'ha agradat la forma com ho transmets i com ho descrius


    Una abraçada d'any nou en flaires de frígola


    leonardo

  • fascinador[Ofensiu]
    isidre lluçà | 15-11-2009 | Valoració: 10

    no sé com poden osrtir les paraules amb una correlació tan lineal, tan lligada. Un poema deliciós i descriptiu.

  • UN i UNA[Ofensiu]
    llamp! | 02-11-2009 | Valoració: 10


    Tot escoltant "One" de U2, et deixo UN comentari, UN deu, UN vot i UN enllaç:

    "Els meus records els sento confusos" by llamp!

    En aquest poema hi veuràs UNA imatge de l'estatua que tu tens en aquest, però... des d'UN altre angle.

    Que ho sap UN que sé jo que el faràs callar?

    Com sempre UN + UN sumaràn dos altra vegada.

    I per no perdre el costum: UNA salutació ben cordial per la teva família.

    llamp!

  • Aquietar la ment[Ofensiu]
    franz appa | 02-11-2009

    Un brillantíssim exercici de serena -o potser també exaltada, no sé- lloa a la meditació, al que en si mateix és un exercici per arribar a la quietud, paradoxa de l'esforç per arribar a l'objectiu de l'absolut repòs, de desprendre's de tot el que ens consitueix per retrobar l'essència.
    Hi ha il·luminacions que no es poden descriure amb paraules, però, alguns cops, les paraules ens il·luminen com un resplendor fugaç de veritat.
    Una abraçada,
    franz

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Xantalam

Xantalam

100 Relats

591 Comentaris

140344 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Conservo en aquest web, com la llibreta vella que no tinc, els primers poemes (manquen una bona colla de poemes inèdits de la darrera època). Tots ells m'han dut a la publicació del primer llibre "Dona i ocell" en la col·lecció de Poesia Edicions de la Guerra de l'Editorial Denes.

Aquest llibre ha estat guardonat amb el XXXIè Premi de Poesia Manuel Rodríguez Martínez - Ciutat d'Alcoi . Editorial Denes, 2014.





El meu segon llibre, "Quatre arbres" rep el XXXIXè Premi de Poesia Catalana Josep Maria López Picó dels Premis Literaris Vila de Vallirana el 2015 (Viena Edicions, 2016)




***

Nascuda a França per "accident" i anatomopatòloga de professió, són algunes de les dades més originals. Pel que fa a la resta, bastant més corrent... Potser el meu interès per la poesia, i les arts en general, m'ajuda a deslligar-me del més quotidià en l'intent de crear quelcom bell. La meva professió m'ha deixat poc temps lliure que dedico fonamentalment a la família i a llegir. Aquest és el primer pas per aprendre a escriure, però sospito que puc quedar atrapada en la xarxa dels lletraferits.

Maig, 2008

xantalam@gmail.com


Bloc de poesia Enfilant finestres

Bloc del grup de poesia Reversos Reversos grup poètic