Estripar un paper

Un relat de: Joan G. Pons

Suggereixo un exercici (opinable) de suport i alliberament.

Estripar, esquinçar, més que destruir, és també desconnectar. És separar, de forma conscient, quelcom que afegeix pes, no afavoridor, al camí de la realització personal.

Què hi ha en un paper ? De tot i res. El res també té una identitat.

Algunes anotacions suggeridores:

-Un full de paper en blanc. Sense contingut visual o amb contingut invisible, que hom no sap definir, ni concretar, es pot estripar.

-Un full de paper amb una creença. Recomanable escriure-la. Escriure-la concreta. Llegir-la i considerar si cal actualitzar-la, modificar-la o.... Llavors estripar el paper.

-Un full de paper ple de frases-desitjos. Cal fer una prioritat. El "bosc" és més gran que "l'arbre". Aconsellable simplificar. Estripar total o parcialment pot ajudar a clarificar.

-Un full de paper amb frases a mitges o amb interrogants. És un full amb dubtes. Decidim estripar el paper i estrenar full nou.

Escriu i Estripa. Estripa i Escriu fulls de paper personals.

Comentaris

  • tens raó joan[Ofensiu]
    joandemataro | 15-02-2011 | Valoració: 10

    a mi m'ha passat a vegades que estripant un paper he sentit una mena d'alleujament...
    abraçades
    joan

  • M'ha fet reflexionar i m'ha estimulat les neurones[Ofensiu]
    JoanaCarner | 01-03-2010 | Valoració: 10

    Tens tota la raó. Cal estripar papers que són destorbs en la nostra vida, si més no, en el nostre dia a dia.
    M'ha fet reflexionar i m'ha estimulat les neurones, com m'esdevé sempre amb els teus escrits.
    Gràcies.

  • De fet estic d'acord[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 11-02-2010 | Valoració: 10

    De fet estic d'acord que estripar un paper podria ser un bon exercici alliberador. És més opino que de vegades, com per exemple quan llegeixes una noticia de les més vils, de les que fan fredor, com violència de gènere, maltractaments, violacions, racismes, lapidacions, i tantes d'altres, per alliberar-ne l'ira no tan sols en tindria prou amb esquinçar-lo i estripar-lo, si no que fins i tot el trepitjaria i cremaria.
    El que dic potser es desvia un xic de la línea del que proposes, o potser no.
    M'ha agradat, Salutacions

  • Doncs sí senta bé això d'estripar papers![Ofensiu]
    Ariadna Garrido | 11-02-2010

    Feia temps que no em passava per ací, i m'he dit de tornar a rellegir vells companys. M¡alegre que aquest G. Pons sempre estiga ahi.

    Besets de retrobada, et seguisc! ;)

Valoració mitja: 10