Estic Larsson

Un relat de: llamp!

S'ha deslligat la "Larssonmania",
Igual que en el seu temps la calcomania.
Trilogia "Millennium",
Tercer mil·lenni, umh...
Tothom en parla allà on vaig.
Tres llibres ha escrit l'Stieg.
Tant me fa, novel·la negra diu que fa.

Estic Larsson!

M'he comprat un PC vell
I un Millennium l'hi he instal·lat.
Ara, el PC està Millennium,

... I jo, jo estic Larsson!

Trilogia "Millennium",
Tercer mil·lenni, umh...
A Suècia, Els homes no estimaven a les dones.
A Catalunya, els homes ens les estimem a moltes.
La noia que somiava amb un llumí i un bidó de gasolina,
deu treballar en una benzinera i és canyella fina.
La reina en el palau de les corrents d'aire,
deu ser el palau d'una blocaire.

Estic Larsson!

Trilogia "Millennium",
Tercer mil·lenni, umh...
Tothom en parla,
El carrer n'és ple
Del suec que s'ho fa valer.
Malaurat Stieg Larsson:
comunista d'alta volada,
admirador de la "Pipi Långstrump",
amenaçat de mort
per denunciar l'extrema dreta,
mort d'un atac de cor.
Només de sentir-ne a parlar
Penso al PC jugar.
Millennium per un tub!
"Larssonmania" pels descosits!
Stieg, si m'escoltes...

Estic Larsson!

Comentaris

  • llamps trons i Larssons[Ofensiu]
    Epicuri | 12-12-2009

    Efectivament vas encertarel relat que vaig llegir el dia de la constitució de catània.

    Feia mlt de temps que tenia ganes de tornar a llegir-te. Per que qui pot gossar a quedar indiferent a la llum de'n llamp?

    Hauré de llegir al tal Larsson...si es amic teu...no pot ser dolent!

    a més qua tant es sent a parlar...tot i que em compto entre els ateus que els hi agrada llegir a l'ombra dels ídols, per taal de sentir-se déus com ara aquí i ara...salut i relats! llamps, trons, i Centelles...

  • Jo també estic Larsson perque he[Ofensiu]
    Romy Ros | 10-10-2009 | Valoració: 10

    sigut una aferrissada lectora de la trilogia. De seguida que he llegit el teu títol he sentit la temptació de llegir Larsson ja els coneixia per la prensa: em va frapar l'extranya situació en que queden les vídues d'una parella de fet; i pensar que Suècia és el model de pais nòrdic avançat! Però en fi, no hi pais perfecte, així que ens consolarem amb saber que la Lisbeth Salander aconsegueix tots els seus objectius i finalment acaba bé. Per cert, tu els has llegit?

  • Obra i autor[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-09-2009

    De seguida que he entrat avui al teu espai m'ha cridat l'atenció aquest títol... deu ser potser perquè aquest estiu m'he llegit la trilogia, gairebé d'una tirada!
    I en assabentar-me dels detalls més destacats de la vida i conseqüències de la mort de l'escriptor, també em va cridar fortament l'atenció l'enorme forat en què la llei sueca deixa caure a les parelles de fet; què lluny queda sovint la realitat de la imatge idealitzada que podem arribar a tenir d'un país!

    Em sembla que has gaudit força escrivint les línies que composant aquesta obra teva... a que si? ;-))

    T'envio una abraçada de tardor, que ja ha començat,
    Unaquimera

  • Gràcies a tu pel teu nou comentari...[Ofensiu]

    ... i no, res de to jocós! Si dic "mestre" és perquè a relatsencatala tots i totes som mestres i alumnes, perquè tothom crea un estil propi i de cada estil ens captiva quelcom d'especial. Tu mateix, llamp!, tens un do pels jocs de paraules, que són exquisits, i aquest n'és un bon exemple: Estic Larsson!

    Gràcies de nou!!!

    v

    PD. Encara no n'he llegit cap, dels del Larsson. Potser m'hi posaré quan passin de moda, jeje!