ESTACIONS

Un relat de: Guiomar

Sempre amb una estació com a referència. Un baixador perdut en un sequeral de Toledo, una petita cabina al costat d'unes barreres on vigilar l'arribada del tren, o una estació sota el terra d'una gran ciutat que parlava en un idioma diferent, i on vam trobar l'estabilitat. Va ser així com la meva família va viure durant uns anys com uns autèntics nòmades.

Vam arribar a Barcelona en aquells anys en què els trens anaven plens de gent amb maletes lligades amb cordills, i plenes d'incerteses. Però nosaltres veníem, en paraules del meu pare, amb una destinació i una certesa, la seva feina. Mai es va sentir un immigrant. Era un treballador traslladat a Catalunya, una terra que mai es va fer seva, però que ens la va fer nostra. Sempre més la va enyorar!

Lluny queden les angoixes i les lluites en una època molt dura. Quantes nits de Nadal hem passat sense ell, se'ns acomiadava amb un fins demà, sense ni una queixa. Mai el vaig sentir lamentar-se per una feina que l'obligava a treballar qualsevol dia de l'any per molt assenyalat que fos. Lluny queden també els viatges en tren a la seva terra per anar a veure els avis. Recordo la por que passava quan ell baixava a les estacions on s'aturava el tren. No podia entendre com, quan el tren arrencava el meu pare no era al vagó on ens havia deixat i com de sobte apareixia. I encara menys entenia la tranquil·litat de la meva mare, mentre jo, morta de por, no gosava dir res per no ser objecte de les riotes del meu germà.

I aquelles discussions quan li explicava que agafava "els catalans", per anar a la Universitat perquè m'anava millor i eren més puntuals! Ell no podia entendre que jo ja tenia la meva estació de destí. Quan les portes dels vagons es tancaven i el comboi enfilava el camí cap a aquell forat negre que l'engolia ja no hi havia marxa enrere. I tornava l'angoixa de la pèrdua del pare que em deixava sola en aquell vagó de tren perdut en una estació qui sap on.

Comentaris

  • PUBLICAT[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 27-12-2016 | Valoració: 10

    http://www.valldelcorb.info/blogs/contesnadal/?p=1621

    Gràcies

    Recorda que no tanquem fins passats els Reis.

  • Gràcies![Ofensiu]
    Guiomar | 23-12-2016

    Moltes gràcies a tothom pels comentaris!
    Bon Nadal!

  • M'ha impressionat[Ofensiu]
    Montseblanc | 22-12-2016 | Valoració: 10

    El primer paràgraf, ell sol, ja és tot un relat que explica una vida.
    Gràcies per compartir-lo i bones festes!

  • endavant[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-12-2016 | Valoració: 10

    El tren va sempre endavant, mai enrere, com la vida; com la vida que descrius tan bé en aquest relat. Vivències inesborrables amb el tren sempre present. D'aquí una estona l'agafaré per pujar a Ribes de Freser on visc ara. Una forta abraçada, Guiomar i que passis un molt bon Nadal!

    Aleix

  • Em porta records[Ofensiu]
    Materile | 22-12-2016 | Valoració: 10

    És curiós: la teva vida lligada als trens i la meva també marcada pels trens.
    El meu avi també havia estat ferroviari , a Ripoll.Tenis una espècie de caseta, i li portàvem el dinar.

    Un relat molt ben escrit, ja ho saps.

    Una abraçada,

    Materile

  • Ens ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 21-12-2016 | Valoració: 10

    Ho publicarem al NADAL DE CONTE

    Si tens la imatge de l'estacói en un arxiu separat si us plau.

    Gràcies

    tribuna@guimera.info

  • M'agrada[Ofensiu]

    Un relat realista i emocionant.

  • L'han triat per a tu[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 19-12-2016

    El tema d'aquest mes, Guiomar, l'han triat per a tu. Qui millor que la filla d'un ferroviari podria parlar de trens i estacions!
    Hem escollit títols semblants, no he llegit el teu relat fins després d'haver enviat el meu.

  • REALISTA[Ofensiu]
    berguedana | 19-12-2016

    Així era la vida entorn al tren i a més, amb llenguatge literari encara fa més bonic reviure aquells temps. Molt autèntic.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Guiomar

Guiomar

43 Relats

242 Comentaris

35124 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Recuperar el plaer de l'escriptura m'ha salvat!