ESPLENDOR DE LA TARDOR

Un relat de: PERLA DE VELLUT
ESPLENDOR DE LA TARDOR


Anant-me’n estic i la teua llum
m’il•lumina i em captiva,
detenint el temps castíssim,
vibre d’emoció per viure’l.
Trenque el silenci aquest desgastat
desgel que transfigura la vida
cerque en un moment la meua existència,
i dins dels teus ulls, la meua joventut.
Perquè et tinc sempre jovenesa,
perquè paladejant-te en el meu record.
Sota el nivi esplendor de la tardor
que prompte sé que aplega, vivint
aqueixa llum que estic assaborint.


Autor: PERLA DE VELLUT

Comentaris

  • Gràcies... Urkc-Eduard.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 02-01-2020

    Gràcies Urkc-Eduard, pel teu amable comentari: "Déus i temps", el qual m'has dit d'una manera molt específica, que m'ha agrada molt.
    En relació a Martí Pol, jo en tinc un llibre d'aquest autor i és molt bo. M'agrada molt com escriu. Me'l vaig adquirir per internet.
    Una salutació.
    Perla de vellut

  • deus i temps[Ofensiu]
    Urkc-Eduard | 02-01-2020 | Valoració: 10

    Els Déus sempre regalen temps als enamorats deien en el seu treball "Porrera" en Llac i Martí Pol. I així és. L'amor ens transfigura. ens transsubstancia. Ens eleva autotranscentdint-nos. Ens fa entendrir i engendrar nous universos més plaerossos i complaents, àdhuc transmutant aqueixes lleis eternes que diuen els que saben.I si realment l'observador canvies el tot??
    Mots profunds que brollen de molt endins
    Felicitats Perla de Vellut

  • Gràcies brins...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 09-11-2019 | Valoració: 10

    Gràcies pel teu comentari..."molt real" i per les teues paraules que són les més adequades per al meu poema. És així en els ulls veu com és l'amada. I la joventud es veu en ells.
    Cordialment.
    Perla de vellut

  • Molt real[Ofensiu]
    brins | 09-11-2019 | Valoració: 10

    Ja em tens aquí, Perla de Vellut, gràcies pels bons desitjos que m'expresses.És cert que el missatge que et vaig penjar en aquest poema només pretenia contestar una pregunta que m'havies formulat. Ara tinc el gust de comentar-te el poema:

    Tot ell és un reguitzell de paraules boniques i de sentiments pregons, puc dir-te que, entre tots els poemes que has escrit, aquest potser és un dels que més m'ha agradat.
    M'ha commogut, especialment, el vers que diu "I dins dels teus ulls la meva joventut".
    Potser m'ha emocionat tant perquè recull un gran veritat, dins de les ninetes de les persones que ens estimen, mai no hi ha vellesa, només la nostra joventut arrecerada.
    Ho sé per experiència...quan em mirava el meu estimat,em sentia retornar a la joventut...

    brins

  • Gràcies Epicuri...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-11-2019

    Gràcies Epicuri pel teu amable comentari "La meua favorita" i de la primavera la llum primera, que m'ha alegrat molt per la teua visita i espere que et vaja bé.
    Salutacions...
    Perla de vellut

  • LA MEVA FAVORITA.[Ofensiu]
    Epicuri | 08-11-2019

    De la primavera la llum primera


    De l'estiu, la nit que es viu,


    De la tardor...LA LLUM TOTA!


    De l'hivern la llar de sota.


    De tot l'any...l'obertura del pany.


    La vida sencera, és la llum primera!


    Mai ens l'acabarem la llum de la tardor, les castanyes, panellets i moniatos...tampoc!


    Merci. PERLA DE VELLUT!

  • Tardors[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 19-09-2019

    Bonic poema, la tardor que estrenem i la tardor de les nostres vides.
    Gràcies, Perla de Vellut, per passejar-te sovint pels meus relats i per comentar-los. Aquest Gòlux que acabes de llegir va ser el primer que vaig enviar al concurs de l'ARC i va quedar finalista, la veritat és que va ser un impuls per continuar escrivint i penso que ha resistit força bé el pas del temps.
    Salut i lletres!

  • Aprofitant el moment[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 07-08-2019 | Valoració: 10

    Et felicito pel poema. Breu, intens, i amb esplendor.
    Revivint un dolç record, carregat de joventut, però abans hem d'aprofitar cada moment de la nostra existència. Una abraçada.

    Helena

  • Eternament jove[Ofensiu]
    Fada del bosc | 15-07-2019 | Valoració: 10

    Un poema molt bonic, ple de matissos i que ens transmet un esperit jove i una manera de viure intensament.

    Moltes gràcies per els teus comentaris, són molt afalegadors, però jo nomès sóc una Fada que intenta escriure el que sent.

    La Fada del bosc.

  • Hola Helena Bonals.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-06-2019

    Gràcies per llegir-me aquest poema i per les teues paraules que m'ha agradat molt. I t'ha fet vindre al cap uns versos de Margarit, què bé!
    Una abraçada...
    Perla de vellut

  • Finalment et comento[Ofensiu]
    helenabonals | 07-06-2019 | Valoració: 9

    "i dins dels teus ulls, la meua joventut": Aquest vers em recorda el Margarit de "Des dels teus ulls de noia/ un noi em mira". Quina tardor, la teva, feta de l'esplendor dels teus versos!: "Perquè et tinc sempre jovenesa,/ perquè paladejant-te en el meu record". Els records poden generar nostàlgia, però també poden fer feliç.

  • No pas ingrata[Ofensiu]
    MariaM | 06-06-2019 | Valoració: 10

    No sé per què no ho havia fet fins ara... i m'ha agradat de llegir-te, sobretot, aquest.
    MariaM

  • Hola, Perla de vellut![Ofensiu]
    brins | 03-06-2019


    Primer clica "Els meus relats" que és dins del requadre de "Funcions d'usuari " ( A la dreta del fòrum), i després, quan tinguis la llista dels teus relats, podràs eliminar el treball que tu vulguis, tant si està pendent d'avaluar, com si ja està editat.
    Si vols fer-hi alguna esmena i tornar-lo a penjar, no hi haurà cap problema.
    Salutacions

  • Breu[Ofensiu]
    El poeta | 25-05-2019 | Valoració: 7

    La tardor sempre és una estació plema de melanconia i de bellesa al mateix temps.
    Felicitasts pel teu poema.

  • Fantàstic![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 24-05-2019 | Valoració: 10

    Caram, crec que poema a poema vas mostrant més la sang de poeta que et corre per les venes! Aquest poema és fantàstic! Així s'ha d'escriure l'amor i l'enyor! Una forta i merescuda abraçada.

    Aleix

  • Com penjar una fotografia[Ofensiu]
    rautortor | 23-05-2019

    Hola, PERLA DE VELLUT

    En primer lloc, cal que la fotografia estigui incorporada en un web -no val si només la tens en el teu ordinador. D’aquesta fotografia has d’obtenir-ne l’adreça que ho aconseguiràs amb el botó dret del ratolí. Cal que el resultat acabi en jpg.
    Després hauràs d’utilitzar la fórmula que t’adjunto més avall -jo te la escriuré amb parèntesis, però tu els hauràs de canviar de la següent manera: ( per <, i ) per >. D’acord?

    L’exemple correspon a la fotografia que he fet servir per il·lustrar el Niporepte 266.

    (center)(img src=https://ep00.epimg.net/elpais/imagenes/2019/03/22/album/1553246979_991021_1553253589_album_normal.jpg width=480 height=300)(/center)

    La part central, des de https fins a jpg, correspon a l’arxiu de la fotografia.

    No sé si m’he explicat prou bé. Tu, prova-ho en un post del fòrum fins que te’n surtis.

    Bona sort, amic.

  • comentaris[Ofensiu]
    Noia Targarina | 23-05-2019 | Valoració: 10

    Molt bo el relat i molt enriquidor.

    Continua escribint val la pena llegir-te!

  • Gràcies Perla de vellut ![Ofensiu]
    kefas | 22-05-2019


    Per aquest esclat de nivi i vital optimisme amb que transmets l'esfondrament de la vida que és la tardor.

  • Relíquia.[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 21-05-2019 | Valoració: 10

    La tardor... sempre ha estat una metàfora de la pèrdua de la joventut per als poetes. Aquest poema teu ple de lirisme evoca aquesta etapa de vida on muden els anys, però resta: "cerque en un moment la meua existència, i dins dels teus ulls, la meua joventut", quelcom perpetuo del que conformen els sentits del cos i de la pensa, com relíquia del que és l'amor incondicional i perpetuo. Enhorabona, Nil.

Valoració mitja: 9.6

l´Autor

Foto de perfil de PERLA DE VELLUT

PERLA DE VELLUT

144 Relats

2638 Comentaris

112071 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Soc Rafael Molero Cruz. Vaig nàixer a Cuevas de San Marcos (Màlaga), el dia 22 d'agost de 1953.
M'ha agradat sempre llegir molt i compondre poesia.

llamprmc@gmail.com


Rafael