Espill pensant, de matinada.

Un relat de: rnbonet

I jo li dic
tot esverat:
-Ai, bandarra!
Quin ensurt!
Que no sóc jo
aqueix que veig.
Aquest que em surt
pegat a tu
de bon matí,
tot desgrenyat
i amb cara mústia,
mai seré jo!

I la imatge
de l'espill
em somriu
fent la ganyota
acostumada.
I em reny, submís,
cofoi i atent,
com un retret:
-Jo no sóc pas
el responsable
ni estic content
d'aquest retrat.

I tot plegat
-ben bé us dic-
ara no sé,
ni m'aclareix
de si qui ho diu
és el reflex,
o jo mateix.

O ho diu l'espill?
Quin batibull!

Comentaris

  • Eixos espills...mmmmm.[Ofensiu]
    Silent | 27-07-2008 | Valoració: 9

    M'has fet recordar un matí de difícil despertar, els ulls encara mig closos
    i el xiscle de l'espant pel que veig quan passo
    davant el mirall. (El tinc condemnat de cara a la paret, acusat de traïdoria)



  • Aquest espill[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 29-06-2008 | Valoració: 10

    és fals, mentider. L'hauries d'arraconar. La imatge que reflecteix no és la teva, és la d'una disfressa que la vida t'ha possat al damunt. Quan una persona, a mesura que van passant els anys, conserva aquest sentit de l'humor, no envelleix mai.
    Gràcies per la bona estona que m'has fet passar.
    Bon estiu!
    Nonna_Carme

  • Ai, amic rnbonet![Ofensiu]
    brumari | 29-06-2008

    Que n'ets d'imprudent! A partir de certa edat, pel davant dels miralls hi hem de passar a corre cuita. I si tenim la gosadia d'aturar-nos, cal fer-ho amb tota la filosofia de circumstàncies que disposem.

    Jo tampoc aniré a Alacant, però com bé dius, tard o d'hora ens trobarem en qualsevol indret de les nostres lingüísticament putejades terres.

    Aprofito l'avinentesa per dir-te que trobo deliciosos els teus Haikus.

    Una abraçada,

    Joan

  • poema sonor[Ofensiu]
    opuscle | 27-06-2008

    i musical, àgil i amb ritme. I és que tots som un pou de desconcert, sobre tot quan ens mirem a l'espill i ens retorna estanyes visions de nosaltres mateixos.

    un plaer.

  • Una cara coneguda[Ofensiu]
    bocidecel | 19-06-2008 | Valoració: 10

    T'he llegit després de pensar en els "cinquanta", reia tota sola davant de la pantalla. Pensava: "sembla que m'hagi vist per un foradet al matí, quan em llevo, però no pot ser.......no em coneix".

    Molt bo!! Molt encertat amb les paraules, les imatges i els retrets!

    Ja som bastants que, a partir d'ara, quan ens mirem al mirall al matí, ho farem amb un somriure.

    Gràcies!!!!

    Pasaré sovint, m'he quedat amb ganes de llegir-te més.

  • Diàleg i reflexió[Ofensiu]
    Unaquimera | 17-06-2008

    Trobava a faltar els teus "puemetes", mestre dels renglons curts i de la ironia fina... i per a mostra, veure aquest "dialeg" i la reflexió conseqüent!

    De fet, hi ha matins que més val no mirar-se gaire al mirall... al menys, ara quan ho faci somriuré, recondant-me'n!

    Molt bé, amic meu, molt ben aquest ritme i aquest joc amb les imatges i el retrets mutus.
    Com sempre, ha estat un plaer passar a llegir-te!

    ara mateix t'envio una abraçada de bona nit,
    Unaquimera

  • M'agrada aquesta "conversa" poètica,[Ofensiu]
    Xantalam | 17-06-2008 | Valoració: 10

    o potser monòleg, amb la teva imatge reflectida. És un tema interessant: el que realment som (que també ho em de descobrir a poc a poc...), la imatge que donem, com ens veuen, com volem que ens vegin...
    M'agradaria fer un poema sobre això, també a mi. No sé quan sortirà.

    Una forta abraçada,
    Empar

  • Diversió en una cara[Ofensiu]
    Bonhomia | 12-06-2008 | Valoració: 10

    Podríem dir que començar un dia així, no està tan malament, donat l'humor que agregues a la situació.
    Realment divertit i tendre.


    Sergi

  • Amic Ramon![Ofensiu]
    F. Arnau | 11-06-2008 | Valoració: 10

    Què mala és la vellesa! (amb v)
    Però almenys que no ens manque el bon humor, i riure's fins de la mare que ens va parir.
    Ets tot un exemple per tots nosaltres que t'anem xafant els talons en això dels anys.
    Molt pitjor és quedar-se pel camí.
    Un abraç!
    ... I molta salut!

    FRANCESC

    PS A Premià em vaig sentir com a casa...
    Ens tractaren com si fòrem de la família...
    Chapeau pels membres de l'organització!!!

  • perdona el retard....[Ofensiu]

    Que divertit, rnbonet!

    Divertit de debò...Ets el que no hi ha de simpàtic i eixerit i pacient i...be´prou! que et posaries com un gall de panses (Ës broma, esclar!)

    He estat "perduda" pels alts espais de la genètica...Res, que sóc un cas.

    Milers de petons de tots colors per a tu, la teva dona i tot allò que estimes...

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356253 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!