Esperit nadalenc

Un relat de: M.Salles

El tan "lloat" esperit nadalenc no tenia, a 24 de desembre, molts adeptes en les grans superfícies comercials. O sí.

En una d'aquestes superfícies he fet algunes compres nadalenques i he hagut d'anar al servei d'informació perquè em lliurin un dels paquets que he pagat "religiosament" -millor dit, amb targeta de crèdit-.

Just al meu costat hi ha un d'aquells espais amb rotlles de paper d'embolicar, celo i tisores, destinats a embolicar-se regals un mateix.
Mentre espero, sento unes veus que s'alcen sobre el murmuri de la resta.
Una senyora, espavilada ella, demana poder "agafar" el paper, atès que els que es dediquen a embolicar els paquets "in situ" s'hi estan una eternitat. I sense masses contemplacions decideix que ja té l'autorització expressa de la resta de la cua i es posa a enrotllar metres i metres de paper. Un senyor que ja havia mostrat la seva disconformitat alça la veu en senyal de protesta:

- Senyora!! Posi's a la cua, com tothom, i si s'ha d'esperar, s'espera!
- I per què?, si només agafo una mica de paper, per què he d'esperar que tothom faci toooooots els paquets, vol explicar-m'ho?
Els uns i els altres van prenent posicions alguns -pocs- per la senyora, la majoria perquè es respecti la cua.

Entretant en un dels rotlles s'acaba el paper i es desferma el "mal rotllo":
- Senyora!! Vostè s'emportarà tot el paper i no ens en quedarà per nosaltres!
- No exageri! Veu? ja venen a canviar-lo... - dit de pas, el canvien perquè mentre jo esperava el meu paquet contemplant l'escena entre astorada i enriolada, he avisat un treballador que el rotlle s'havia acabat i ell, molt diligent, l'ha canviat en menys d'un minut.

El volum i el to dels dos bàndols va augmentant de nivell, tant, que una altra treballadora es veu obligada a intervenir i posar pau.

Em somric i dic: sí senyor! això és l'esperit nadalenc i el demés són bestieses!

Dec estar de bon humor, o de millor humor que la gent que m'envolta. O com que sé a què vaig, m'ho prenc amb més calma. No nego que no els falti raó a l'hora d'emprenyar-se. Probablement tots dos en tenien, de raó. L'un i l'altra. Però en un dia com avui on tothom està nerviós i apressat, potser que ens prenguem les coses amb més "filosofia", que en aquest cas vol dir amb més optimisme i màniga ampla.

En resum: Si vas a comprar en un dia com avui ja saps a què jugues, així que emporta't tres o quatre sacs de paciència i procura repartir bon rotllo. Si no, tens el mal humor -l'esperit nadalenc- garantit.

Comentaris

  • 5è aniversari!!![Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-01-2009 | Valoració: 10

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • tu també estaves a la cua?[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 28-12-2008

    no et vàrem veure, o potser passa més sovint que no ens pensem. Per sort, a nosaltres ens va sortir una xicoteta amb rotllos ja fets per endur-se la clientela amb presses, això sí, en donava un a cada un, com el bocata de l'hora del pati quan era petit a l'escola.
    On està l'esperit de Nadal? qui ho sap!

    Bon any senyoreta, fins el proper tren!

    Ferran

  • Aquest Nadal d'embolicar paquets !...[Ofensiu]
    Alberich | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Molt punyent.
    Jo no hi crec en esperits nadalencs, però aquestes dates la gent embogeix.
    Vaig a comprar-me un llibre -Vol que li emboliqui per regal?- No gràcies.
    (Ostres, a qui se li pot acudir regalar la darrera edició de la Llei del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, penso).
    La cua ha estat llarga: tothom embolicant el darrer del Zafón i la cosa del Polònia del Toni Soler...
    Una bona metàfora de l'esperit nadalenc, escrit amb el teu estil directe de sempre.
    Una abraçada.
    Ramon

  • L'esperit nadalenc segueix...[Ofensiu]
    patgereial | 27-12-2008 | Valoració: 10

    Suposo que molts dels lectors d'RC subscriurien la crítica que fas en aquest relat.

    Després de llegir-lo, he considerat que necessitaves conèixer que tens la possibilitat de fer un regal sense necessitat de fer cues, ni pagar, ni embolicar... Busca el meu post al Fòrum. Ara que s'apropa el dia dels Reis, als patges reials se'ns acumula la feina. Clica aquí: REGAL DE REIS: Els patges reials necessiten col·laboradors .

    També, la teva filla pot fer la seva carta als Reis. Digues-li que cliqui aquest enllaç: REGAL DE REIS: CARTA ALS REIS .

    Et desitjo un bon final d'Any i uns bons Reis.

    Patge reial.

  • Esperit i rotllo de paper.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-12-2008 | Valoració: 10

    Descrius amb punxant realitat la realitat d'aquests dies.
    Què trist que un o dos rotllos de paper de regal... és paper de regal... trenqui un esperit humà i potser quelcom més, al voltant d'aquests dies i en un lloc on s'embolica il·lusió, sorpreses, estimació del que compra i del que rep.
    Si pots em facilites el teu correu o m'ho escrius al meu correu.

  • no si....[Ofensiu]
    4punts | 26-12-2008

    si està clar que això del Nadal no té res d'espiritual o normal, resulta que és bastant de bojos a més de tristejar lo seu.
    Jo en vaig escriure un parell d'històries o histèries depèn de com es miri.
    Aquest any m'he fet insubmís al Nadal si no fós perquè m'he fet un fart de fer torrons.
    En tot cas, bones festes a tu i a totdon/dona.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de M.Salles

M.Salles

76 Relats

253 Comentaris

70322 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Ni vocació, no tinc.
Tan sols el plaer d'escriure quan l'atzar
em dibuixa al cervell mots encadenats.
Per explicar sentiments.
Pors, temors i patiments.
O bé, el plaer i l'alegria.

Fragments de vida
retratats amb paraules.



Col·laboro en un blog compartit:
Riell Bulevard