ESGLÉSIA DE SANT ANTONI DE PÀDUA. ELS VALENTINS. ULLDECONA. MONTSIÀ. TARRAGONA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Retratava l’església de sant Antoni de Pàduà dels Valentins, de petites dimensions amb coberta a dues vessants. La façana principal no té cap decoració, l'únic element és la porta principal d'arc de mig punt. a un costat s'alça el campanar, una torre quadrangular amb una obertura d'arc de mig punt en la part superior de cada cara, em comentàvem que l’autoria s’adjudica a un mestre d’obres conegut com el ‘ Ton’, ens agradarà saber a l’email coneixercatalunya@gmail.com el nom, cognoms, i dates de naixement i traspàs d’aquest ‘tècnic’.



Tot l'edifici està arrebossat i pintat de blanc excepte una motllura que ressegueix la porta i el campanar que són de color crema.

L'església es va construir a darreries del segle XIX a "jornal de vila".

Llegia que el rellotge del campanar era una magnífica peça de base d'acer i maquinària de bronze amb dos contrapesos (fabricat a França l'any 1929 per L. Terraillon i Cie, de Lucien TERRAILLON Odobey Paul 1874-1932 ).

Llegia que fou rellevat de les seves funcions al campanar cap a 1990 per col•locar-hi un rellotge elèctric.

L’afirmació ‘l'antiga escola dels Valentins és actualment un restaurant’, és del tot incorrecta. L’edifici està situat al costat del poliesportiu, i exerceix avui com a consultori mèdic.



Demanava a l’Ajuntament d’ Ulldecona, informació de la data en que es va construir, qui en va ser l’autor, i quan deixava d’exercir la seva funció.

Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6907 Relats

1200 Comentaris

5406956 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com