ESGLÉSIA DE L'ASSUMPCIÓ DE LA MARE DE DÉU. EL PERELLÓ. L’EBRE JUSSÀ. TARRAGONA. CATALUNYA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
M’aturava a retratar l’Església de l’Assumpció de la Mare de Déu, al Perelló, a l’Ebre jussà.



Llegia que l’edifici és de l'any 1946, refet per la direcció general de regions devastades. Ens agradarà tenir noticia a l’email coneixercatalunya@gmail.com del lloc i data de naixement de l’arquitecte autor de l’obra, i del seu nom i cognoms.

En canvi, el campanar, que va suportar els embats de la guerra incivil , s’aixecava l'any 1880.

La descripció de patrimoni Gencat ens explica que la planta exterior és basilical i presenta una sola nau, a l'interior mitjançant la disposició de les capelles laterals es veu una creu llatina inscrita en el rectangle. La coberta a l'exterior és plana a dos vessants per al cos central més alt i ample, d'una vessant per a les capelles laterals. A l'interior en canvi hi ha una volta de canó sostinguda per pilars. La façana es troba formant part del cos de l'edifici del campanar. De la façana descansa l'emmarcament de la porta fent un frontó trencat al mig per un nínxol on es troba Sant Antoni.

Em sorprenia – molt agradablement – la visita del interior d’aquest temple, de les seves capelles, i molt especialment la del Santíssim.













Us recomano aturar-vos, i fer una visita al Perelló.

Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6914 Relats

1201 Comentaris

5429070 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com