Escriure

Un relat de: sol de mitja nit

Escriure, què és escriure? El diccionari segurament diria que es tracta de col·locar amb un determinat ordre uns signes que el parlant reconeix. A mi em sembla injust reduir un fet com la escritura a això. On queden doncs, grans escritors o poetes. Es que són simples afortunats, que ja sigui per atzar o per habilitat innata, han aconseguit trobar la combinació correcte, com si l'art només fós una loteria on el guanyador s'emporta el títol d'artista?

Sincerament, no ho veig clar. Perquè,no és l'escritura una expressió del ànima? no només en el teu estil, sino també en cada traç que fas al escriure una sola lletra.
Per què pretenen que els joves escriguem tots igual? On és la gràcia d'acabar amb la diversitat? Perque, per escriure el que un altre ha escrit, potser millor deixa la ploma quieta. Què seria de l'art si tot fós igual? no sé exactament què seria, però n'estic segur que no seria art. Perque com va dir Oscar Wilde en el seu dia, cap artista veu les coses com són en realitat, perque si ho fes, ja no seria artista.

tot això m'atabala. Vull saber perquè escric. El perquè d'aquestes linies, i de tantes altres que del meu puny han brollat. Que potser és per costum? no, això és impossible. No serien doncs tots els meus escrits iguals? Què potser és per alguna por? Por a què? Als fulls en blanc? No, això tampoc pot ser. No sóc capaç de trobar-ne la raó, el causant de tanta lletra.

Potser no n'hi ha cap. Però, i perquè no? No tinc cap raó per escriure, però tampoc en tinc cap per no fer-ho, perquè en tinc la llibertat, perquè en tinc el plaer, perquè sí, quina raó més podria necesitar?

abans d'acabar, un petit consell, una estrofa de collita propia que em té encisat.

No pareu mai d'escriure,
No pareu mai vostre puny,
que el ressó de vostres lletres
ben segur que us porta luny.

Comentaris

  • (ups-2on intent) ^ Una expressió de l'ànima ^[Ofensiu]
    kispar fidu | 12-04-2006

    Tens raó, l'escritura no es redueix a una simple elecció i ordenació de paraules. Escriure és l'expressió de l'artista, és mostrar el què sent, el què pensa, el seu punt de vista; destapar la seva imaginació, deixar volar els seus somnis fins reposar damunt els fulls.

    Un relat és una carta que l'autor s'escriu a sí mateix per a explicar-se coses que d'una altra manera no podria esbrinar.

    L'ombra del vent


    Escriure és entrar a l'interior d'un mateix,
    és conversar amb l'ànima...
    és parar-se un moment i reflexionar.

    NitsdAbril


    Escric perquè de vegades és la única manera per extreure el què penso i el què sento... ja sigui perquè estic melancòlica o perquè necessito plasmar el que em recorre per dins i deixar-ho gravat en uns fulls...

    kispar fidu


    que vagi bé!
    ens veiem per aquí,
    Gemm@


  • ^ Una expressió de l'ànima ^[Ofensiu]
    kispar fidu | 12-04-2006

    Tens raó, l'escritura no es redueix a una simple elecció i ordenació de paraules. Escriure és l'expressió de l'artista, és mostrar el què sent, el què pensa, el seu punt de vista; destapar la seva imaginació, deixar volar els seus somnis fins reposar damunt els fulls.

    Un relat és una carta que l'autor s'escriu a sí mateix per a explicar-se coses que d'una altra manera no podria esbrinar.

    L'ombra del vent


    Escriure és entrar a l'interior d'un mateix,
    és conversar amb l'ànima...
    és parar-se un moment i reflexionar.

    Caspians![Ofensiu]

L'epicurista Pol | 30-12-2005

Jeje, anem fent pinya
El final és molt bo, l'estrofa està molt ben trobada i és molt cert que la por no ens ha de dominar, això mai!

Una forta abraçada i continua entrospeccionant la teva ànima

Endavant i amb força de revolta!
Pol

  • Ondoñoooo!![Ofensiu]
    Nastasia | 30-12-2005

    Ei Ondoñoo! Aviam si vigilem amb les faltes d'ortografia! XD Bé, penso que el text està molt bé i sempre és interessant llegir un text que parlar del fet d'escriure. Espero més relats teus! Quan puguis fes una ullada pels meus relats!

  • l´Autor

    sol de mitja nit

    4 Relats

    7 Comentaris

    4408 Lectures

    Valoració de l'autor: 9.67