Escriure perjudica la salut

Un relat de: josep casanovas olmos

-Un dels primers símptomes, són les durícies que et surten en la punta dels dits. Després, notes un dolor a las cervicals. Fins que acabes mig adormit, amb falta de concentració i ulls vermells.
-Cony! Què m'has d'explicar! Això només és el principi. Quan comences a escriure relats, tot és divertit. Llavors, poc a poc et va droga'n fins a crear-te una dependència sublim.
-Lo fotut ve quan escrius poesia... T'entra una mala llet... Cal buidar les tripes.
-Això no és res en comparació a escriure una novel·la. La novel·la si que et buida. Et deixa sec. Et passes tot el dia embadalit, excusant-te amb tothom pels errors comesos a la feina i demanant perdó. Un autèntic desastre!
-Fa molt que escrius?
-Ni me'n recordo. Vaig començar amb les típiques redaccions del col·legi. I aquí em tens; fet un pollós. I tu?
-Jo, vaig començar mig de broma. I ara porto un pes al damunt, que no me'l treu ni Cristo.
-Collons de vici! Si almenys servís per alguna cossa...
-És pitjor que menjar-se les ungles.
-Tu llegeixes algun llibre?
-No tinc temps; només escric. I tu?
-Jo també. De vegades escolto veus per casa. L'altre dia vaig reconèixer a un dels meus fills.
-Quina sort!... Jo em confonc amb els meus propis personatges. Em tenen lligat al subconscient.
-Mata'ls! Mata'ls i allibera't. No hi ha res com la mort d'un personatge inoportú.
-No puc. Són com la meva família.
-Així, no t'he alliberaràs mai. Amb aquesta complicitat no arribaràs enlloc.
-Tu els esborres?
-No s'esborren. Sempre son dins el cap. Cal eliminar-los...

-Miquel! Ja estàs una altra vegada amb els teus diàlegs? Apa! S'ha acabat el temps de esbarjo. A escriure!... Quan els deixes una estona sols, te la foten.
-Sí doctor. Ara m'hi posso.


HOSPITAL PSIQUIÀTRIC. Novembre del 2009 .

Comentaris

  • Molt divertit![Ofensiu]
    llacuna | 19-04-2010 | Valoració: 10

    Sí que es veritat que escriure ho remou tot, quan ja semblava que estava assentat.

  • L'optimista enmascarat[Ofensiu]
    Joan Delgado | 19-04-2010 | Valoració: 9

    Jo no conec el món dels psiquiàtrics, potser per això m'has arrencat un somriure.
    Crec que en el fons tu ets l'optimista de l'"antifasss"; m'equivoco?
    Salutacions

  • No sabia jo que escriure era un vici [Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 02-01-2010 | Valoració: 10

    com el de mossegar-se les ungles. Molt enginyós, com tot el que fas, Jose. Veig que no tothom aprecia el teu sentit de l'humor surrealista que, precisament, és tan teu i et caracteritza. Doncs aquí tens una incondicional que sí el sap veure. Apa que no és bo aquest diàleg... !Ja el voldria haver escrit jo...

    Petons

  • Molt d'acord[Ofensiu]
    rnbonet | 24-11-2009

    I et done un altre títol: I LLEGIR MATA.

    Salut i rebolica!

  • No sé pas (2)[Ofensiu]
    rufus | 24-11-2009

    Disculpeu he tocat la tecla que no tocava. M'assemble bé el realt, però no la catalogació. Per aql meu gust, si realment és un relat d'humor se li pot traure més suc, com a narració social mp'assembla bé, la puntuaria d'una mitjana alta.

  • No sé pas[Ofensiu]
    rufus | 24-11-2009

    Llegeixo la narració i m'assembla que més que incloure-la en la catergoria d'humor, la catalogaria com social. Conec el món dels psiquiàtrics i repeteixo

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de josep casanovas olmos

josep casanovas olmos

43 Relats

114 Comentaris

36963 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
He escrit uns quants llibres que han estat publicats a Bubok; una editorial d'Internet a la bast de tothom. Entre ells està "Pescant diàlegs" (Humor), "El Jardí Hermètic" (Ciència ficció), De mis andanzas en la Santa María (Picarescca), una trilogia del personatge Alfredo Bogavante (Investigador privat especialitzat en casos matrimonials), La Cloïssa fòssil (Opera prima), una recopilació de contes "Mucho cuento tienes tú", XL-25 (Ciència ficció d'humor) i La impremta del infern (fantasia-intriga). No puc deixar de nomenar a l'Aurora Marco, que m'ha fet de correctora.