Escriure en positiu. Curt i Fàcil

Un relat de: Joan G. Pons

Sí! És fàcil!

Encén l'0rdinador. Obre la web de relatsencatalà i ho envio.

Pitjo la tecla d'enviar..... No puc. Una ma suau i forta m'atura.

-Joan.... què fas ??
-Enviar un relat
-Tan curt ?
-Sí, amic Follet
-No t'ho publicaran i si t'ho publiquen poca gent ho llegirà.
-Vaja ! M'acabes de donar una empenta a enviar-ho.
-Per què ?
-He escoltat en la teva frase un parell de "Noes"
-Ara m'has enganxat...
-Per què tu...i altres... voleu endevinar el futur afegint negativitat ?
-És com una prevenció.
-És negatiu. És utilitzar al futur per no actuar en present.
-Aquesta frase és forta, noi !!!
-Mira aquest calaix de terra. He plantat una llavor i ara el col·loco a la petita terrassa de casa.
-Què vols dir ?
-Digues tu, amic Follet ! Deixa't anar !
-Segons quina llavor.... potser germina, floreix.... segons la terra, el temps... potser no surt res....
-Ja, ja, ja, je, je,je, has dit uns quants segons i uns quans potser.

Havia marxat. El Follet desapareix quan el diàleg és curt i tallant i concret.

Quan el torni a trobar li pregunto si coneix el Laboratori que investiga la "vacuna del Sí", i li regalaré una flor del meu calaix de terra.

Comentaris

  • Res d'atreviment.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 26-01-2009

    Benvinguda. El regal de la comunicació és un regal compartit i mútuament enriquidor.
    En el meu perfil hi ha la meva adreça de correu per si vols algun aclariment més concret.
    Si tens correu, puc disseminar els meus Relats, m'agrada escriure, a la teva adreça.
    Oferiment fet amb respecte. Gràcies pel teu comentari.

  • Sol_ixent | 23-12-2008

    Gràcies pel comentari. Precisament, perquè escric en una pàgina en català, hi ha la traducció del poema , que va ser escrit originàriament en anglès. Està explicat a la introducció.

  • Bon Repte![Ofensiu]
    Unaquimera | 23-12-2008 | Valoració: 10

    Un relat curt, és cert... que fa que sembli fàcil mantenir l'actitud positiva davant l'escriptura i davant la vida.

    Amb el teu estil habitual i un dels teus companys més coneguts has proposat un bon Repte per a qualsevol persona!

    T'ho agraeixo i t'envio una abraçada verda, vermella i concreta, com una flor de Nadal,
    Unaquimera

  • Tens raó[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 22-12-2008 | Valoració: 10

    la negativitat és dolenta, encara que en alguns casos la necessitem per no acceptar-ho tot. Gràcies per ser tant posiutiu, jo ara també ho sóc.

    Salut, records i Bon Nadal.
    ullsblaus1

  • Encomanadís[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 22-12-2008 | Valoració: 10

    Què ho fa que tots els teus relats aporten energies tan positives?
    Molt fàcil: darrere hi ha una ment que transmet amb gran senzillesa i facilitat uns missatges que el lector rep amb un inevitable somriure.
    Gràcies per ser com ets. L'optimisme sempre és encomanadís.
    Et desitjo que tinguis un Bon Nadal i t'agraeixo el teu comentari tan gratificant.
    Una abraçada.
    Mercè

  • Digues al teu amic follet...[Ofensiu]
    brins | 22-12-2008

    que sí que intentarem ser feliços.
    que sí que ho farem amb un somriure...

    que sí que et desitjo MOLT BONES FESTES

  • Admiro la gent tant positiva. [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 21-12-2008 | Valoració: 10

    Admiro la gent tant positiva. Ser positiu obre nous horitzons, ajuda a actuar amb decisió i seguretat, encomana optimisme als del entorn. Un text curt simpàtic i amb un bon contingut.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Gràcies, Joan...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 21-12-2008 | Valoració: 10

    i gràcies també al teu amic follet, per tot el que em feu reflexionar i, sobre tot, per aquest positivisme que us envolta i que s'encomana. Que tingueu un bon Nadal i que l'any que ara iniciarem ens serveixi a tots, també, per seguir reflexionant en positiu.
    Una abraçada

  • Costa.... i també en el costa hi ha positivitat[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-12-2008

    Costa... vol dir esforç. Esforç vol dir continuar. I moltes vegades descobreixes un nou horitzó.

  • sí, sí i sí![Ofensiu]
    M.Salles | 21-12-2008 | Valoració: 10

    De vegades costa ser positius.
    De vegades el que ens volta no ens ho posa fàcil.
    Però la vida val la pena viure-la quan dius "sí!". I t'arrisques.

    Gràcies pel teu optimisme.

Valoració mitja: 10