ESCOLTA SEFARAD

Un relat de: Annalls

ESCOLTA SEFARAD: Els homes no poden ser, sinó són lliures.

Al llarg del temps, els que han ostentat el poder, s’han confabulat per tenir sinó l’home, la seva ment presonera.
Un esser huma no és pot desenvolupar, no pot creixer com a tal, sense llibertat per decidir i pensar per si mateix.
Hem d’aprendre a assumir riscos, a perdre la por del que comporta la llibertat.
Des de el principi, sempre hi ha hagut algú que li ha interessat dominar al proïsme, per evitar ser desposseit dels seus bens, siguin aquests una peça de caça o un compte corrent.
La por de no tenir-ne prou, el desitg insà de tenir-ne sempre més, formen un parany, en el que l’home cau massa sovint.
Vivim en un sommi irreal creat per la materia.
No ens en sortirem a menys que fem caure, els pilars que l’aguanten: La Por i La Ignorancia.
La política i el poder malentesos, i una religió manipuladora, són les principals eines que deixen al esser huma, sense la seva innata capacitat de pensar per si mateix.
El que escapa a les seves influències i segueix el seu camí, troba l’incompresió, indiferencia, odi, menyspreu i la violencia dels seus contemporanis.

Comentaris

  • RDQ — Un bon recull...[Ofensiu]

    Un bon recull de frases, un reguitzell de pensaments, d’idees i per què no, de consells...
    Els seguirem?
    —Joan—

  • Un joc curiós[Ofensiu]
    iong txon | 08-12-2013

    aquest d'intentar posar-nos en la ment del poeta i construir digressions, a partir d'una frase seva. Jo també hi he jugat per al "Paraula d'Espriu." M'agrada la teva proposta. Suposo que Espriu també hi estaria d'acord ;-)

  • Tan sols... [Ofensiu]
    Naiade | 22-11-2013 | Valoració: 10

    ...et puc dir “Un relat genial” Tot el que dius ho comparteixo i tot el que et podria dir ja t’ho han dit.
    Endavant ara a seguir-ho, que no és gens fàcil però tampoc impossible.

    Una forta abraçada sense por

  • Recollons![Ofensiu]
    rnbonet | 22-11-2013

    El Sergi, l'Eloi, el Jeremies, Aleix i la Marteta m'ha fotut el 'meu' comentari!
    Apàli!! Doncs d'acord!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Sefarad.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 29-10-2013

    La por de no tenir-ne prou, el desig insà de voler sempre més...
    Comparteixo la teva visió, i m'esgarrifo d'aquesta Sefarad que té tan poca visió, tan poca intel·ligència emocional, tan poca qualitat humana... De vegades, penso que no hi ha solució. Altres vegades tinc més esperances i crec que la bona gent arribarà al poder. Vivim un temps dur i desagraït, de molts contrasts, i de camins tortuosos i poc clars. En aquests períodes és on les persones ens veiem abocades a la decisió de viure com a persones o com a esclaves; cal no equivocar-se.

  • Si tenim una cosa també volem l'altra[Ofensiu]
    Bonhomia | 04-06-2013 | Valoració: 10

    M'has recordat alguna cosa d'Osho, malgrat la teva originalitat. Tenim mans, volem poder. Si no tinguéssim mans, voldríem mans, i així, també, poder. Però si tinguéssim tot el poder que es pot tenir, ho posaríem tot potes amunt, com ja passa amb qui en té massa. M'ha agradat molt.


    Sergi

  • La llibertat[Ofensiu]
    Eloi Miró | 30-05-2013 | Valoració: 10

    Ser lliure, volar per l’enorme cel dels nostres temps… la veritat és que sona molt bé, però la llibertat sempre ha d’anar associada amb un parell de conceptes més: el respecte i la igualtat. A més a més estic totalment d’acord amb tu quan dius que hem de tombar el pilar de la Por! Se’t felicita de nou Anna!! Ens planteges una bona qüestió que no tothom la fa!
    Una abraçada
    Eloi
    Pd: m’agrada la foto que tens ara!! És molt divertida (com la vida mateixa segons la nostra voluntat)

  • Marteta | 29-05-2013 | Valoració: 10

    Sempre he pensat que la llibertat és un tant utòpica.(almenys al 100%, ja que sinó parlaríem d'un anarquisme desmesurat)
    L'home sempre vol obtenir el poder de la seva pròpia vida, dels seus propis passos, per tal de guiar-los on ell vulgui. Però la felicitat de l'home acaba quan comença la dels altres... L'egoisme, la fam de ser millors/superiors als altres dóna com a resultat una carrera absurda d'un màxim dirigent que en la seva essència és igual a tots nosaltres.

    M'ha agradat molt llegir aquesta reflexió teva sobre la llibertat, l'home .... És un tema que em plantetja moltíssimes preguntes. (Com diu la meva mare, som una filosofa-política en potència, jajaja, a veure si és veritat.)
    Una besada!

    Marta.

  • Llibertat de pensament[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 28-05-2013 | Valoració: 10

    Caram, aquest relat teu sí que dóna per a molt! Has fet tota una sèrie de reflexions bestials, plenes de seny i coneixement. És cert que hem de perdre la por per anar endavant. Hem d'estar segurs de nosaltres mateixos i no voler tocar allò que no sabem. No hem de fonamentar els nostres arguments amb el que diuen els altres, el que critiquen de nosaltres; hem d'anar endavant, ferms i alegres. Amb la cara pansida no farem res. Ah, i et comento que la història de l'hotel Puigcerdà és la d'un turista que surt del seu hotel de cinc estrelles, sopa com un tros de guiri, s'emborratxa, no troba el camí de tornada i, begut com està, confon un assentament d'immigrants amb un gotel potser ecològic, per les herbes i la manca de sostre que té aquest lloc real del carrer Puigcerdà, al Poblenou barceloní, lloc on hi viuen dos centes persones, majoritàriament negres, recollidors de ferralla en carrets de súper. Contrast de blanc i negre que conec bé, vivint-hi al costat. Una abraçada anna.

    Aleix

  • Escolta Annalls...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 22-05-2013

    ...ara t'has tornat annallo-espriuenca????

    La llibertat es basa, sí, en la no ignorància i en el voler ser. Fora materialisme (difícil, difícil). Fora tant que no cal. El que passa és que hi ha por a anar despullats, acostumats a abillamenta imposada, imitada, engranatjada, no?

    Potser anar reduïnt peces de roba a veure què...de totes formes, el tèxtil ja fa temps que ha anat a per punyetes!!!!!

    *(si m'envies el relat et diré les 'faltes'...tantes com per fer una sopa grumollosa...jo t'escanyooooooooo!)


    Mena

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Annalls

Annalls

84 Relats

568 Comentaris

76581 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
M'agradaria saber escriure, captar allò que sents i trasformar-ho en paraules.
Jugar amb elles per posar-les de la manera més harmoniosa. Dir el mateix que han dit d'altres però que no s'assembli gens, fins i tot donar naixement a expressions .
M'agradaria que si algú em llegeix , s'aturi a deixar un comentari per ajudar-me a fer-ho millor.