eSboÇ dE CeL

Un relat de: NoKia

- Mira! No, allà no! Aixeca els ulls! Amunt! Mira, observa la grandesa del cel! No és fantàstic?
Tallat, en Joan apartà els ulls de fusta obscura de la noia i mirà amunt, tot el mar llis i pausat dels àngels que l'innundà la vista; com qui mira el rellotge en la classe més aburrida de un dilluns al matí. Així restà una estona, preguntant-se per què la blavor de cada dia li havia robat el protagonisme.
- Em sento tan petita, tan insignificant, davant d'aquest esclat de blavor...
- Som dos petits perduts, doncs. - va dir-li ell, tot acaronant-li el cabell.
Ella se'l mirà a través de la fina cabellera que li tapava la cara, fins a cercar-li els ulls.
- En ells també m'hi sento petita. - digué, esboçant una petita rialla.
- Els reflexos no poden ésser més grans. - contestà.
Ella esclatà a riure:
- Bé que el cel és un reflex gegantí!
- Les coses no són tal com aparenten. - ella se'l mirà, dubtosa.
En Joan restà uns segons en silenci. Aleshores, amb un xiuxiueig tan fi com la brisa de mar, afegí:
- Dins el meu cor ets inmensa.
La blanca cara de la noia guanyà un lleuger to de cirera inesperat. Avergonyida, retornà la mirada al cel.
Ell l'abraçà tendrament i dirigí també la mirada a les bafarades blanques.
Passaren així una llarga estona, asseborint cada detall que recordava a un dolç somni, pausat i trencadís, senzillament màgic.
Ella desvià la mirada i se'l quedà mirant. En Joan li respongué penetrant-la pels ulls, de color indefinit.
Aleshores, tot aclucant els ulls, ella sentí el cel en els seus llavis freds i tremolosos, un cel que no calia veure per sentir, més aviat de càlida olor.
En l'immensitat d'aquella batalla de verd, blau i cristall líquid, es sentí un tendre murmuri que xiuxiuejava porugament... "Saps què?"
En Joan respongué tan sols amb un suau murmuri, d'interrogació.
"T'estimo..."

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de NoKia

NoKia

31 Relats

179 Comentaris

48871 Lectures

Valoració de l'autor: 9.63

Biografia:
Bajo el sol que me apuñala
vivo sin patria ni dueño,
como el aire lo regalan
y el alma nunca la empeño
con las sobras de mis sueños
me sobra para comer.

¿De qué voy a lamentarme?,
bulle la sangre en mis venas,
cada día al despertarme
me gusta resucitar,
a quién quiera acompañarme
le cambio versos por penas,
bajo los puentes del Sena
de los que pierden el norte
se duerme sin pasaporte
y está mal visto llorar.

(Joaquín Sabina)




quelcom:

cp__nokia@hotmail.com