És quan llegeixo que hi veig clar - Lectura 6

Un relat de: castelldefels

(6) I a darreres hores de la tarda, encara amb llum de dia, van aturar-se a fer nit en un xalet, a dos o tres-cents metres d'una gasolinera en la qual acabaven de renovar llur provisió de carburant. Era una construcció baixa, gairebé intacta, puix que només havia perdut part de la teulada i un tros de paret, i devia pertànyer a gent de ciutat que normalment no hi vivien. Hi havia una llar de foc i la van encendre, sense que calgués, potser per sentir-se més acompanyats o per tenir una mica de claror; ara ja feia temps que les piles s'havien passat.
Després de sopar, en Dídac va dir tot d'una:
-Quants anys et sembla que tardarà a haver-hi tanta gent com hi havia abans, al món?
-Si no queda ningú més, molts; milers i milers.
-I se'n recordaran, llavors, de nosaltres?
-Potser no. Perquè ho preguntes?
-No ho sé; és que m'agradaria.
-Dídac i Alba... Com Adam i Eva, oi?
-Sí. No seria bonic?
-Sí, sí que ho seria.
I es va quedar somniosa.





A quina obra pertany aquest fragment?

·El mecanoscrit del segon origen de Manuel de Pedrolo
·La metamorfosi de Franz Kafka
·La conxorxa dels ximples de John Kennedy Toole


Comentaris

  • manuel de pedrolo[Ofensiu]
    mary07 | 31-03-2009

    El mecanoscrit del segon origen de Manuel de Pedrolo

  • Manuel de Pedrolo[Ofensiu]
    Nines | 31-03-2009 | Valoració: 10

    Uau, Pedrolo i el seu mecanoscrit del segon orígen

  • AUTORIA[Ofensiu]
    ALBAA | 28-03-2009 | Valoració: 8

    El fragment és de El mecanoscrit del segon origen de Manuel de Pedrolo, el llibre em va agradar molt per la originalitat i la concepció que fa l'autor d'un nou inici del món.

  • Continuació...[Ofensiu]
    F. Arnau | 26-03-2009

    Fa pocs dies he llegit la novel·la de Cormac Mc Carthy "La carretera" i he trobat algunes coincidències amb aquesta de Manuel de Pedrolo. En el cas de l'autor americà, els personatges són un pare i un fill, que recorren la geografia nordamericana després d'una catàstrofe nuclear, intentant sobreviure amb tot allò que van trobant al llarg del camí. També troben tota mena d'éssers que han arribat a una degradació moral i física que ells volen evitar. Però la principal coincidència amb "El mecanoscrit..." és el missatge d'esperança que, malgrat totes les adversitats, ens pot salvar com a espècie.
    Una abraçada!
    FRANCESC

  • Un nou Gènesi[Ofensiu]
    F. Arnau | 26-03-2009

    Recorde la lectura del llibre de Manuel de Pedrolo en els meus anys d'aprenentatge ja llunyans. Aquell llibre, "El mecanoscrit del segon origen" va caure a les meues mans de forma casual. Ni coneixia l'autor ni tenia cap referència del llibre. Va ésser tot un descobriment, i sempre vaig creure que haguès estat un bon guió cinematogràfic, i que tant el Didac com l'Alba, haguessen estat personatges d'aquells que resten a la memòria col·lectiva, però som on som, i aquestes produccions són força cares.
    Per definir-lo de manera sinòptica, afegiria que és d'aquelles obres de ficció amb base científica (alguns dirien Ciència-ficció) en la línia de les grans novel·les del gènere (Fahrenheit 451, Blad Runner, 1984, etc.).
    Aquesta novel·la la considere tot un hit dins de la Literatuta Catalana, precursora de les obres de Sánchez Piñol i d'altres autors de l'actualitat.
    Recomane la seua lectura, en especial als joves, i la posaria com va fer la Núria, per fer treballar la imaginació dels alumnes.
    Salut!
    FRANCESC

  • Un record[Ofensiu]
    nuriagau | 23-03-2009

    El curs 1990-91 vaig posar aquest llibre com a lectura obligatòria a 8è d'EGB amb motiu de la mort de Manuel de Pedrolo. Vaig proposar, com a treball, que els alumnes escrivissin un capítol de continuació en què imitessin l'estil narratiu i el lèxic emprat per l'autor. Recordo que un alumne em va presentar un relat en què l'Alba i el Dídac anaven de festa a una discoteca amb els seus amics. Vaig suspendre el treball, evidentment. El noi va fer que els pares em demanessin una entrevista per tal de protestar per la qualificació de l'activitat. Ni els pares ni el fill s'havien llegit el llibre!

    Núria

  • EL VIATGE I L'AMOR[Ofensiu]
    SATIE | 13-03-2009 | Valoració: 9

    Libre d'En Manuel de PEDROLO. El mecanoscrit del 2on origen. Davant de les catàstrofes sempre hi han personatges que marquen la diferència. Llibre sorprenent.

  • El mecanoscrit del segon origen[Ofensiu]
    Nubada | 12-03-2009

    Un llibre encantador de Manuel de Pedrolo. Ens mostra la lluita de dos supervivients a una catàstrofe, les seves dificultats, els seus dubtes i el seu creixement i maduració personal.

    El diàleg que mantenen l'Alba i en Dídac en aquest text és d'una gran sensibilitat. Ella es queda somniosa, i aquí comença a quedar a a l'aire la possibilitat de procreació i de supervivència d'aquest "segon origen".

    De les poques lectures obligades del meu temps d'estudiant que recordo haver llegit a gust.

  • Mecanoscrit [Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 12-03-2009

    El Didac es el nen que ha marcat moltes lectures d'infantesa de tots plegats.

  • Mecanoscrit del segon origen[Ofensiu]
    bruNa | 10-03-2009

    Manuel de Pedrolo

  • Mecanoscrit del segon origen[Ofensiu]
    Romy Ros | 07-03-2009

    de Manuel de Pedrolo

  • El mecanoscrit del segon origen[Ofensiu]
    ANEROL | 06-03-2009

    de Manuel de Pedrolo

  • Mecanoscrit del segon origen[Ofensiu]
    Lior | 05-03-2009

    de Manuel de Pedrolo

  • El mecanoscrit del segon origen [Ofensiu]
    - | 05-03-2009

    de Manuel de Pedrolo

  • El mecanoscrit del segon origen[Ofensiu]
    Romy Ros | 05-03-2009

    Manuel de Pedrolo

  • Mevanoscrit del segon origen[Ofensiu]
    nuriagau | 05-03-2009

    Manuel de Pedrolo

  • El mecanoscrit del segon origen[Ofensiu]
    copernic | 04-03-2009

    Manuel de Pedrolo

Valoració mitja: 9