És quan llegeixo que hi veig clar - Lectura 15

Un relat de: castelldefels

Mentre la Clover contemplava el vessant, els ulls se li van negar de llàgrimes. Si hagués pogut articular els seus pensaments, hauria dit que això no era el que ells volien quan anys enrere havien començat a lluitar per enderrocar la raça humana. Aquelles escenes de terror i mort no era el que havien anhelat tan fervorosament aquella nit en què el vell Major els va moure a la rebel·lió. Ella mateixa, si alguna imatge s'havia fet del futur, era la d'una societat d'animals lliures de la gana i del fuet, tots iguals, tots treballant segons les seves capacitats, els forts protegint els dèbils, tal com ella havia protegit aquells aneguets orfes amb una pota del davant la nit del discurs del Major. En lloc d'això -no sabia per què-, s'havia arribat a un moment en què ningú gosava dir què pensava, en què uns gossos ferotges i intimidadors voltaven pertot arreu, i en què havies de presenciar com esquarteraven els teus camarades després de confessar crims horribles. A la Clover ni tan sols li passava pel cap la idea de rebel·lió o desobediència. Sabia que, malgrat aquest estat de coses, la situació era molt millor que en temps dels Jones, i que era primordial evitar que tornessin els éssers humans. Passés el que passés ella es mantindria fidel, treballaria de valent, compliria les ordres que li donessin i acceptaria el lideratge del Napoleó.





A quina obra pertany aquest fragment?

·La rebel·lió dels animals de George Orwell
·La metamorfosi de Franz Kafka
·La conxorxa dels ximples de John Kennedy Toole


Comentaris

  • AUTORIA[Ofensiu]
    ALBAA | 11-04-2009

    D'Orwell de La rebel·lió dels animals.

  • Orwell[Ofensiu]
    Nines | 31-03-2009

    És La Rebelió dels animals de George Orwell

  • george orwell[Ofensiu]
    mary07 | 27-03-2009

    El titol es rebel.lió dels animals de george orwell

  • LA REVOLTA[Ofensiu]
    SATIE | 17-03-2009 | Valoració: 8

    La rebel·lió dels animals de G.Orwell. Amb la nova idelogia "l'animalisme" la igualtat i la fecilitat està garantida per a tots, fins que el porcs, molt pagats d'ells mateixos, prenen el poder. Trobeu paral·lelismes a l'actualitat?

  • La rebel·lió dels animals[Ofensiu]
    Nubada | 12-03-2009

    Un gran obra de George Orwell.

    "Si hagués pogut articular els seus pensaments, hauria dit que això no era el que ells volien quan anys enrere havien començat a lluitar..."

    "Passés el que passés ella es mantindria fidel, treballaria de valent, compliria les ordres que li donessin i acceptaria el lideratge..."

    "Tots els animal són iguals, però alguns animals són més iguals que els altres."

    Qualsevol semblança amb els éssers humans és pura coincidència.

  • la rebel.lió[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 12-03-2009

    la imatge delsporcs com èlit dominant va ser el que més em va captar de l'obra.

  • La rebel·lió dels animals [Ofensiu]
    ANEROL | 06-03-2009

    de George Orwell

  • Crec que és de:[Ofensiu]
    Josoc | 06-03-2009

    La rebel·lió dels animals

  • La rebel.lió dels animals...[Ofensiu]
    Romy Ros | 06-03-2009

    de George Orwell.
    Amb tota seguretat!

  • La rebel.lió dels animals d'en G.Orwell[Ofensiu]
    angie | 04-03-2009

    .