És quan llegeixo que hi veig clar - Lectura 14

Un relat de: castelldefels

I vaig voler saber què passava. Un dia vaig córrer més i no em vaig aturar enlloc i vaig arribar una mica més d'hora, vaig obrir la porta del pis com si entrés a robar, aguantant-me la respiració mentre feia girar la clau al pany. La galeria era plena de coloms i també n'hi havia al passadís i els nens no eren enlloc. Tres coloms, així que em van tenir al davant, se'n van anar cap al balcó del carrer, que estava obert de bat a bat, i van fugir deixant unes quantes plomes i ombra. Quatre més, se'n van anar cap a la galeria de pressa, de pressa, de tant en tant fent un saltiró i obrint les ales i quan van ser a la galeria es van girar a mirar-me i vaig espantar-los amb el braç i van fugir volant. Vaig començar a buscar els nens fins i tot per sota dels llits i me'ls vaig trobar a l'habitació fosca on, quan l'Antoni era molt petit, el tancàvem perquè ens deixés dormir. La Rita estava asseguda a terra amb un colom a la falda, i el nen tenia tres coloms davant i els donava veces i les hi prenien de la mà amb el bec. Quan vaig dir, ¿què feu?, els coloms es van esverar i van alçar el vol i topaven per les parets. I el nen, amb les mans al cap, es va posar a plorar. I la feina que vaig tenir per poder treure aquells coloms d'allà dintre... I la gran comèdia! Es veu que ja feia temps que, als matins, els coloms eren amos del pis quan jo era fora. Entraven per la galeria, corrien pel passadís, sortien pel balcó del carrer i tornaven al colomar fent la volta. I era així que els meus fills havien après a estar quiets, per no espantar els coloms i tenir la seva companyia.




A quina obra pertany aquest fragment?

·Bitllet d'anada i tornada de Gemma Lienas
·Diari d'Anna Frank
·La plaça del Diamant de Mercè Rodoreda


Comentaris

  • AUTORIA[Ofensiu]
    ALBAA | 11-04-2009 | Valoració: 9

    És clarament de la plaça del diamant de mercé rodoreda, antiga lectura obligatoria de natxillerat que han canviat per Mirall Trencat, tots dos obres impressionants d'aquesta gran autora.

  • La Colometa[Ofensiu]
    Nines | 31-03-2009 | Valoració: 8

    La Plaça del Diamant de Mercé Rodoreda

  • la plaça del diamant[Ofensiu]
    mary07 | 27-03-2009

    es la plaça del diamant de merce rodoreda

  • SUPERVIVENT[Ofensiu]
    SATIE | 16-03-2009 | Valoració: 7

    Fragment de la PLAÇA del DIAMANT de Mercè Rodoreda. La Colometa un personatge fràgil i tant fort alhora, amb un món ple de poesia i de tragèdia, on les renúncies i els records van confegint la seva vida.

  • Mercè Rodoreda[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 12-03-2009

    Les imatgesdels coloms, tot i qu fa molt temps que la vaig llegir m'ho recorden

  • La plaça del Diamant [Ofensiu]
    ANEROL | 06-03-2009

    de Mercè Rodoreda

  • Crec que és de:[Ofensiu]
    Josoc | 06-03-2009

    La Plaça del diamant

  • La plaça del Diamant de...[Ofensiu]
    Romy Ros | 06-03-2009

    Mercè Rodoreda.

  • la plaça del Diamant[Ofensiu]
    Lior | 05-03-2009

    de Mercè Rodoreda

  • La plaça del Diamant [Ofensiu]
    - | 05-03-2009

    de Mercè Rodoreda

Valoració mitja: 8