És quan llegeixo que hi veig clar - Lectura 12

Un relat de: castelldefels

De dia, Gregor no volia mostrar-se per la finestra, per respecte envers els seus pares, i tampoc no podia arrossegar-se gaire pel terra de pocs metres quadrats de l'habitació; se li anava fent difícil jeure en silenci tota la nit, el menjar ja no li deia res, i per això, com una distracció, va prendre el costum d'arrossegar-se d'un costat a l'altre, amunt i avall, per les parets i el sostre de la cambra. Li agradava especialment sostenir-se penjat del sostre; això era ben diferent que estirar-se a terra; al sostre s'hi respirava més lliurement; un balanceig tremolós travessava tot el seu cos; i enmig de l'embadaliment quasi feliç en què Gregor es trobava allà dalt, podia passar que es desprengués del sostre i anés a parar a terra, per sorpresa seva. Però,naturalment, Gregor tenia ara un domini sobre el seu cos molt diferent del d'abans, i no es feia mal quan es donava una trompada així. La germana es va adonar de seguida del nou entreteniment que Gregor s'havia enginyat ̶ arrossegant-se deixava aquí i allà empremtes de la substància enganxosa que tenia a les polpes dels peus̶, i se li va acudir de possibilitar al màxim els desplaçaments de Gregor traient de la cambra els mobles que podien fer-li nosa, especialment el bagul i l'escriptori.





A quina obra pertany aquest fragment?

·La pell freda d'Albert Sánchez Pinyol
·La metamorfosi de Franz Kafka
·Mil cretins de Quim Monzó


Comentaris

  • AUTORIA[Ofensiu]
    ALBAA | 10-04-2009

    És de Franz Kafka del llibre La metamorfosi.

  • Quin llibre[Ofensiu]
    Nines | 31-03-2009 | Valoració: 9

    La metamorfosi, de Kafka

  • la metamorfosi[Ofensiu]
    mary07 | 27-03-2009

    Es la metamorfosi de Franz Kafka

  • ELS CANVIS[Ofensiu]
    SATIE | 16-03-2009

    És la METAMORFOSI de Frank Kafka.
    Lectura impressionant !!

  • Crec que és de:[Ofensiu]
    Josoc | 06-03-2009

    La Metamorfosi

  • La metamorfosi de...[Ofensiu]
    Romy Ros | 06-03-2009

    Franz Kafka.
    Oi, quants records! ja fa molts anys que el vaig llegir...un bon clàssic.

  • La metamorfosi de Franz Kafka[Ofensiu]
    copernic | 05-03-2009


    Un clàssic entre els clàssics d'una profunditat excepcional.

  • la metamorfosi[Ofensiu]
    Lior | 05-03-2009

    de Kafka

  • La metamorfosi [Ofensiu]
    - | 05-03-2009

    de Franz Kafka

  • La metamorfosi[Ofensiu]
    nuriagau | 05-03-2009

    Franz Kafka