Es mullen les ones

Un relat de: Aleix de Ferrater
Cau una gota al mar, i al seu costat
n’hi ha una altra que es repeteix.
La veu baixa. Es trenquen les ones
sense deixar cap rastre sobre l’arena.
Instant fugisser de la sal.
L’escuma esborra el caminar,
i s’abraça als peus que la trepitgen.

Comentaris

  • L'instant[Ofensiu]
    Rosa | 10-12-2017 | Valoració: 10

    Descrius l'instant, l'he vist i fins hi tot l'he notat!
    Gràcies. Rosa

  • Esquitx[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 06-11-2017 | Valoració: 10

    Sovint quan tinc fam de bona poesia, em poso a escorcollar entre els escrits dels que hi tinc com a predilectes poetes de Relats en català. Avui, he entrat dins la teva intimitat poètica i vet aquí que m'hi trobat amb aquest de magnific, escrit poques setmanes abans de que jo fos coneixedor d'aquesta web. Uf! quina meravella de poema... com els que a mi m'agraden: curts, directes, expressius i sobretot que fineixin dins cor. En aquest hi sé veure un esquitx d'influència de la bella poesia andalusina. Aquella que il.il·luminà les fonts de l'Alhambra.

  • Humits[Ofensiu]
    tapisser | 16-11-2016 | Valoració: 10

    Em sento humits els peus per la sorra i abraçat i cuidat pels teus comentaris.

    Gràcies

  • Un instant[Ofensiu]
    aurora giménez padilla | 28-10-2016 | Valoració: 10

    Un instant ha estat suficient per llegir aquest poema curt però intens. Molt bonics els dos últims versos.
    Agraeixo el teu comentari.

  • Aigua[Ofensiu]
    Naiade | 12-10-2016 | Valoració: 10

    Quin moment més deliciós fas reviure, fins i tot m'ha arribat l'aroma a salabror
    Una abraçada

  • Sublim![Ofensiu]
    Núria Niubó | 12-10-2016 | Valoració: 10


    Delicat i sublim!
    Un regal per als sentits.

    Versos que dibuixeen la remor de l'aigua dins la meva ment.
    Aquest petit i preciós poema és un passeig pels records.

    M'agrada molt!

    Una cąlida abraçada

    Núria

  • Subtilesa[Ofensiu]
    brins | 18-09-2016 | Valoració: 10

    Instants efímers immortalitzats per les teves sensibles paraules, Aleix. Mots plens de delicadesa que s' abracen a l'esperit de qui els llegeix.

    Una abraçada, amic,

    Pilar

  • Per cert...[Ofensiu]

    MOLTES FELICITATS PEL TEU ANIVERSARI!!!!

  • Instant fugisser de la sal[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 12-09-2016 | Valoració: 10

    Però els teus pensaments i les teves paraules no són fugisseres. Deixen constància del teu talent en aquest món meravellós de RC. Quin goig obrir aquest espai i trobar mots màgics que ens aixequen l'esperit.

    Una abraçada

  • Hola, poeta![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 12-09-2016

    D'aquest poema en destaco una frase genial: "L'escuma s'abraça als peus que la trepitgen".
    Una abraçada, amic Aleix i també a l'Olga.

  • Deliciós[Ofensiu]
    Canela fina | 10-09-2016 | Valoració: 10

    Amb molt poc espai moltes emocions dipositades. M'encanta, gràcies.

  • La veu baixa...[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 04-09-2016 | Valoració: 10

    Hola Aleix. Has fet un poema preciós i profund alhora. El que dius m'arriba al cor, no s'oblida i, a més, em resulta profitós per a la vida. Com sempre, és un plaer per mi llegir-te i aprendre. Felicitats per aquesta meravella. Una abraçada.

    Gràcies pel teu comentari.

  • El ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 01-09-2016

    ... teu comentari és molt agradable, Aleix. T'ho agraeixo. Per cert, no ho vaig escriure als catorze anys, als setze sí que vaig començar a fer poesia que agradava molt a la gent. Com pots comprovar al final d'aquesta successió de relats, estan escrits el 2010. N'hi ha més i els seguiré posant, crec que en total dotze o així. Una altra vegada, Merci!


    Sergi : )

  • Visual, viscut[Ofensiu]
    Jan des Val | 30-08-2016 | Valoració: 10

    Bonic poema, hi veus el mar, sents les onades, com la sorra abraça els peus fins als turmells. Gràcies!

  • Preciós [Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 29-08-2016 | Valoració: 10

    Ho trobo molt molt bonic. Gràcies per comentat

  • Identificar-s'hi[Ofensiu]
    llpages | 24-08-2016 | Valoració: 10

    És molt difícil condensar en tan poques paraules un nombre tan gran d'evocacions. Qui no ha passejat per la platja i experimentat en la seva pròpia pell l'abraçada de les onades al seus peus quan trenquen per darrera vegada? Però no n'hi ha prou en descriure una sensació, cal identificar-s'hi, i si s'assoleix aquesta condició, l'èxit del rapsoda està assegurat. Enhorabona, Aleix, per assolir aquesta doble fita (descripció i identificació) en tan poques paraules!
    Una abraçada.

  • Escuma[Ofensiu]
    llacuna | 16-08-2016

    Bonica la imatge de l'escuma abraçant-se als peus.

    Salut i gràcies !

  • El mar[Ofensiu]
    Joana Morant | 16-08-2016 | Valoració: 10

    Del mar immens se'n poden extreure petits moments, com l'instant que has plasmat en aquest poema. Preciós.
    Ens anam llegint.

  • Guau![Ofensiu]
    Victre | 15-08-2016 | Valoració: 10

    ...
    Instant fugisser de la sal
    ....
    Guau!!!!!
    És d'aquelles frases que només et fa ràbia que no se t'hagin acudit a tu!

    Moltes felicitats!

  • Sintètica bellesa[Ofensiu]
    Illadestany | 14-08-2016 | Valoració: 10

    Tant sintètic com preciós: així és la bona poesia, Aleix.
    He viscut aquesta deliciosa sensació de caminar dins les ones mil vegades l'últim any, i mai no hagués pogut expressar-la tan meravellosament.
    "L'instant fugisser de la sal", "L'escuma esborra el caminar i s'abraça als peus que la trepitgen", belles metàfores, molt expressives de l'efímera bellesa del moviment de la mar sobre els nostres peus.
    Una abraçada
    Tresa

  • Petit i gran[Ofensiu]
    magalo | 11-08-2016

    Observant i describint un petit troçet de mar ens has fet un petit però gran poema.

    Una abraçada Aleix!

  • Alenada saborosa[Ofensiu]
    Bonhomia | 10-08-2016 | Valoració: 10

    Una embriagadora alenada d'escuma d'aquella mar que ens estimem tant! L'he assaborida! Pel que fa al teu comentari, a més d'un gran escriptor et puc dir que ets un gran aconsellador. I merci!


    Sergi : )

  • les ones[Ofensiu]
    tomas.arcas | 07-08-2016

    ELs teus versos
    n'hi ha una altra que es repeteix
    ..........
    sense deixar cap rastre sobre l'arena
    .............
    L'espuma esborra el caminar
    ...
    m'han transportat, una vegada més, a sentir la vida com un breu instant dins del temps etern l'univers i, per tant, a intentar viure intensamant tots els instants que pugui.
    Gràcies.

  • m'encanta[Ofensiu]
    RoserBG | 07-08-2016 | Valoració: 10

    "L’escuma esborra el caminar,
    i s’abraça als peus que la trepitgen".

    ... a cada passa, un bes de mar. Ja no importa el camí, el moment és només abraçada salada.

    M'encanta!
    Roser

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Aleix de Ferrater

Aleix de Ferrater

137 Relats

2637 Comentaris

190988 Lectures

Valoració de l'autor: 9.97

Biografia:
Nascut a Barcelona el 1959, sóc periodista, encara que actualment no l'exerceixo. Resideixo actualment a Ribes de Freser (Ripollès), caminant, llegint, escrivint, vivint.
Literàriament, he guanyat el Premi Sant Joan 1995, organitzat per l'ONCE de Catalunya, el Jo Escric 2007, el Roc Boronat 2007 i el Guillem Colom i Ferrà, Vall de Sóller 2015.
He publicat els llibres "Escoltant la sal" (Fundació Cabana, Jo Escric 2007), "Arrels d'escuma" (Editorial Omicron 2008), "Flaix que enlluerna" (Editorial Omicron 2010), "Absolutament d'ànim" (Documenta Balear, 2016), "L'excés" (Ediciones Oblicuas, 2019) i "L'edat blava" (Associació de Relataires en Català, 2023). .

Aiximateix, tinc relats i poemes en llibres editats conjuntament amb diversos autors i editats per l'Associació de Relataires en Català, com "Tensant el vers" (2011), "Temps era temps" (2012), "Llibertat" (2012), "Traços de desig" (2014), "Somnis tricentenaris" (2014), "Mitjans de transport" (2017) i "Virtuts" (2018).