És el vals... (amb música de Leonard Cohen)

Un relat de: F. Arnau

Homenatge a Federico García Lorca... (de qui he robat alguns versos)




A Viena hi ha deu noies
i a Granada un canadenc,
un indret on la Mort plora
per l'assassinat del poeta
de les paraules al vent,
un bosc de colometes
i un fossar a la pineda
ben a prop de la cuneta.

Ai, ai, ai, ai !!!
És el vals , és el vals...

Un bocí del matí que espera
que el rellotge done voltes,
i un saló amb mil finestres
reblit de llibres i quadres,
d'escultures i de pianos.

Ai, ai, ai, ai !!!
És el vals , és el vals...

És el vals de la Mort i del conyac,
un vals que somnia la tortuga
a les golfes on juguen nens blaus.

També hi ha quatre espills
rovellats pel pas del temps,
una mort per a piano
acompanyat per l'orquestra,
pidolaires per les teulades
van demanant l'almoina,
mentre les garlandes ploren
el gebre a trenc d'alba.

Ballaré disfressat com un riu,
et deixaré la boca entre les cames
i l'ànima a les fotos i als llibres.

Ai, ai, ai, ai !!!
Balla amb mi aquest vals,
aquest vals, aquest vals, aquest vals...

Dóna't pressa que la Mort ja se'n va!

***

Francesc Arnau i Chinchilla 29-09-2008 20:07

Comentaris

  • jo també m'enganxo[Ofensiu]

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • El vals [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 29-10-2008 | Valoració: 10

    es el meu ball preferit, has creat una poesia bellíssima amb unes extraordinàries i acurades rimes. Llegir-te a més de ser un plaer es tota una lliçó
    Una abraçada,

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Constància i inspiració[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-10-2008 | Valoració: 10

    Amic Francesc: He ballat amb tu aquest vals, deixant-me anar dins la música i giravoltant amb la lletra!

    Jo si que t'he de donar a tu l'enhorabona, per la teva constància i adaptabilitat a tot tipus de reptes i creacions poètiquess: ja siguin a partir dc'una imatge estàtica, o sigui d'un estímul visual artístic, o d'una melodia, respons amb qualitat i versatibilitat.

    ENHORABONA!

    I una abraçada dansada,
    Unaquimera

  • Que maco[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 22-10-2008 | Valoració: 10

    Sempre t'ho montes molt bé i et surt bé. Fas poemes magnífics acompanyats amb fotos ivideos de cançons que fan agradable la lectura, més del que és.

  • Ai, ai, ai !!![Ofensiu]
    Naiade | 20-10-2008 | Valoració: 10

    No puc evitar comentar-te aquesta poesia tan magnifica, que per un moment sembla l'original. Com aprenem en aquets reptes!!! I a més gaudim. Aquest però, per mi va ser especial. M'encanta'n les cançons d'en L. Cohen i admiro profundament a Lorca.

    Espero que anem coincidint a molts i molts reptes
    Una abraçada

  • L'he seguit amb la música del Cohen[Ofensiu]
    lluisba | 20-10-2008 | Valoració: 10

    I encaixa. No és pas cosa fàcil. A mig camí entre la traducció, el comentari, l'apologia i l'homenatge.
    Sí senyor!

  • Quin poemàs has aconseguit, Francesc![Ofensiu]
    Xantalam | 20-10-2008 | Valoració: 10

    Prens, com dius, paraules del Poeta i les amalgames amb les teves, també de Poeta, ben lligades com si ballessin juntes, sense perdre el pas, un vals magistral.

    Enhorabona!

    Xantalam

  • Et deixo el comentari que et vaig fer en el Repte...[Ofensiu]
    llamp! | 20-10-2008 | Valoració: 10


    Tot i tenir frases prestades del poeta granadí, Lorca, el teu poema enganxa perquè segueix l'esperit de la poesia surrealista del mateix. Hi trobo frases curioses com aquesta: "paraules al vent", donat que M.M. i Pol té un llibre amb aquest títol. El teu esforç per rimar alguns versos dóna els seus fruits: "poeta", "colometes", "pineda", "cuneta" en la primera estrofa. "Espera", "finestres" i "voltes", "quadres" en la segona estrofa (amb la tornada pel mig). L'estructura del poema és la d'una cançó, que es pot cantar perfectament, seguint també l'esperit del poema de Lorca. Frases que m'han agradat molt pels mots que empres: "reblit de llibres i quadres", "Ballaré disfressat com un riu", "i l'ànima a les fotos i als llibres.". La frase final sembla donar ales al poema: "Dóna't pressa que la Mort ja se'n va!", com fent una crida espiritual donat que la Mort (amb majúscules per emfatitzar, suposo), se'n va per no tornar i ara toca aprofitar el moment, ballar el vals, fer tot un "Carpe diem", abans que la cançó s'acabi. En resum, el teu poema vé a ser un homenatge, com tu dius, a un dels poetes més valorats de la literatura espanyola del segle XX. Un gegant de la poesia que amb el seu llibre "Poeta en Nueva York" demostrava al món la capacitat creativa i crítica al món occidental. No cal dir que és una opinió personal.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

339301 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------