ERMITA DEL SAGRAT COR DEL MAS CARRERAS. TORREDEMBARRA. TARRAGONÈS. CATALUNYA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Costa accedir fins aquest temple que només està senyalitzat al començament del pas particular que permet accedir-hi a peu.







En la recerca d’informació llegia; MAS CARRERAS, ermita del Sagrat Cor de Jesús (propietat municipal)

A la pàgina de l’Ajuntament diu ; oratori privat construït a inicis del segle XX a la vora d’una masia avui en dia desapareguda. L’arquitecte Josep Maria Jujol i Gibert (Tarragona, 16 de setembre del 1879 – Barcelona, 1 de maig del 1949 ) va treballar en la capella durant els anys quaranta del segle passat. La seva intervenció va consistir en l’ampliació de la construcció amb un absis i la decoració pictòrica i ornamental de l’interior. Una imatge de la Mare de Déu de Lurdes presideix una façana de marcat estil neogòtic, amb florons als pinacles laterals, arcs apuntats en les finestres i el portal, i un petit campanar d’espadanya al capdamunt.

L’interior de la capella causa un gran impacte visual per la decoració de les parets, amb nombroses sentències llatines en lletra gòtica i el predomini del blau intens, el daurat i el vermell. Profusament ornamentat i sustentat per sòlides columnes, l’absis compta amb vuit petits vitralls romboïdals de diversos colors. Per sobre d’aquest absis, una imatge del Sagrat Cor presideix el conjunt.



No podia accedir a l’interior, la imatge que podeu veure, és propietat de l’Ajuntament.

Enviaré les fotografies i dades al Centre de Documentació de Cultura Popular i Religiosa de Catalunya ( Arxiu Gavin)

http://totsonpuntsdevista.blogspot.com.es/2015/08/capella-del-mas-carreras-roda-de-bera.html

Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6915 Relats

1201 Comentaris

5430863 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com