Enllà del mas

Un relat de: Jere Soler G

Enllà del mas, on la boira cau, ran del dit gegant,
el bosc se'n va, torrentera amunt, vers el roc rogent;
el vent enterc percudeix la faç vetusta del munt;
gotes d'argent als clivells dels brancs suaus dels pinars,
a frec del sol que apunta clarors de foc i d'infern.
Efluvis d'anys, per parets de sang i escletxes de llum,
i el brum del tro, quan la pluja riu i bateja el pur
jardí gemat sota el núvol gris de vida i de fum.

Enllà del mas, terbolins de temps, plorat i silent;
instants gravats d'innocència anyil a la pell dels troncs;
els roncs d'un drac, la cançó d'un elf, el conte d'un nan;
el plor d'un mort, el petó d'un rei, el lament d'un déu.
La neu i el broix, l'esquellot del ruc, la molsa i el bruc;
camí pendent del monjo ancestral vers el cim del sant.
La font del tap, el roure cremat pel martell del cel;
un talp i un gos, un senglar fugint, un conill confós.

Enllà del mas, la cadència pren l'instant que no fuig,
al puig i al clot, a l'avenc profund, al torrent obscur;
un joc i un jaç una nit d'estiu sota l'astre mut;
retorna el lent bagatge del dolç paradís perdut.

Comentaris

  • Estic confós[Ofensiu]
    Bonhomia | 28-03-2010 | Valoració: 10

    Primerament t'haig de dir que aquesta poesia m'ha sobresaltat. Potser et llegeixo poquíssim i els teus relats que he llegit o llegit i comentat m'han fet sentir una pau i un amor únics, i, ara per ara, veig que en tens cent cinquanta-vuit. Així doncs, jo no et sé dir el que penso dels teus relats en general, ni de lluny, doncs ignoro quina és la teva tendència habitual, si és que en tens alguna d'habitual i creus en les tendències d'alguna manera que jo, per descomptat, no conec.
    I la poesia m'ha sobresaltat perque ( sempre m'equivoco ), li trobo un pèl de rebel.lió en les descripcions, cosa que no m'havia passat mai al llegir-te.

    Malgrat això, he trobat algunes paraules entrellaçades que m'han agradat molt, com "... el pur jardí gemat sota el núvol gris de vida i de fum. ..." Doncs aquí hi entenc la lluïta de la vida ( en aquest cas del núvol gris ) davant la contaminació ( que en aquest cas penetra violentament en la vida del núvol ), com passa desgraciadament en cada racó d'aquest planeta.
    I: "... el lament d'un déu. ...". Això m'agrada perque hi trobo la connexió amb els nostres avantpassats, doncs es diu que per donar explicacions a les coses interpretaven que aquestes coses eren d'un origen que els donava la vida i els ensenyava què havien o no havien de fer. Potser aquest va ser el començament del racionalisme.

    En tot cas, faig referència especial a tu en la meva biografia ( ho pots comprovar ), perque en d'altres escrits m'has fet captar amor i puresa. I per això t'estic infinitament agraït.

    Salut!


    Sergi

  • Molt bonic![Ofensiu]
    Iolanda Balar Das | 04-03-2010 | Valoració: 10


    Fas servir un vocabulari molt ric i ets capaç d'expresar moltes emocions descriptives.

    Enhorabona pel premi!

    Un petó.

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

261347 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA