Encreuament

Un relat de: Joan G. Pons

A la vorera del Parc de la Vida caminava el Senyor EUROS. Per l'altre vorera tres SENYORS vestits diferents, Els TRES REIS MAGS.

Es van encreuar, i mirar, i aturar i tornar a mirar. Aturada col·lectiva i silenci. Un dels Reis, de barba molt blanca i llarga, trencar el silenci:

- Hola, Senyor Euros. M'agrada haver-lo trobat.
- Què voleu ?
- Ens coneixem.
- I tant, si ens coneixem. Molt. Encara que ara...
- Em sembla que voleu fer alguna reclamació !!!
- Sí.
- Fins ara, jo he viscut molt bé. Vosaltres sou una Festa on jo circulo, bellugo de butxaca a butxaca.
- El goig de regalar ! digué un altre Rei.
- Però ara jo vaig a la baixa.
- Què vols dir ?
- Ja ho sabeu. Vosaltres sou macs i ho sabeu tot.
- Vaja, Vaja... ho has captat !
- M'esteu arruinant !
- Regalar és una acció independent del cost. Hi han regals molt macos i sensibles, gratuïts.
- Però és important també regalar coses que tenen un preu, que costen uns euros.
- Senyor EUROS regalar és una opció. La persona tria segons el que vol, el que pot, tot combinant amb el que pot agradar-li a la persona destinàtaria del regal.
- Ara la gent ja no celebra la vostra Festa. No gasta tant.
- Cert. Massa temps s'associat REIS a despesa amb regals (euros) i llavors ha triat no celebrar-ho.
- Però esteu de nou per aquí.
- Sí
- Per què ?
- Volem ensenyar i recordar tota la dimensió humana del REGAL. Que no té relació amb un preu amb EUROS, amb tu.
- Vaja... m'enfonseu.
- Sí i No.
- La gent no gasta. No m'utilitza.
- Per això estem aquí. Volem transmetre tota la força del regal creatiu. Una frase. Una abraçada. Un detall enriquit amb sensibilitat. Una estona compartida. I desitgem que la gent ho descobreixi i experimenti, sense excloure uns altres tipus de regals.

Tornar el silenci i inici d'un moviment lent.

EUROS es va acomiadar. Els TRES REIS continuà el seu camí.

Cadascú un camí, potser fàcil d'encreuar ?

Comentaris

  • complement guapo[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-12-2007

    Cert el que dius, en la meva opinió.

    D'alguna manera ens em deixat limitar tota l'emoció del regal pels diners que tenim o no tenim, oblidant el regal creatiu, no material, personal, gratuït.

  • Crec que...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 25-12-2007 | Valoració: 10

    tot es basa en la generositat de cadascu de nosaltres i en el valor que adjudiquem a coses tangibles, emocions, sentiments... Personalment, crec que qualsevol regal que sigui fet amb el cor és vàlid, tan sigui una abraçada com un obsequi que s'ha comprat pensant en la il.lusió que pot fer. Per mi, poden combinar-se perfectament bé.
    Crec més aviat que l'oblit dels Reis Mags és degut a una qüestió pràctica. Malgrat la tradició, no sembla gaire llògic que els petits estiguin tans dies de vacances i els hi portin els regals dos dies abans d'anar a l'escola.
    M'agrada el teu relat, que fuig de idees radicals i s'endinsa en la tolerància.
    Una abraçada

  • el debó[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-12-2007

    Gràcies, regals de debó és un concepte que ha bloquejat altres conceptes.

    Un sensacional i meravellós regal és regalar temps. D'acord i en gaudeixo.

  • Encreuament[Ofensiu]
    Nina Abril | 24-12-2007

    Un dia vaig proposar-li a una amiga, que com a regal, regalés temps.

    Regalar temps a tothom! Als pares, a la parella, als fills, als amics.

    Em va dir que no podia regalar una cosa així, que això no era cap regal, que la gent espera regals tangibles. Regals de debò -em va dir-.


    Gemma