ENCARA HI PENSES

Un relat de: jovincdunsilenci
ENCARA HI PENSES
Al bell mig de l’ànima tenies una engruna de dolor. Ho sabies perquè no sempre dormia o s’estava quieta. De vegades aquella crosta de retalls d’inseguretats i de pors arcanes, es feia tova i brollava com un plor que tu retenies, per no haver de mostrar als altres la teua fragilitat; si, aquella mort menudeta que no vas poder aturar, ja s’havia consumat abans que tu la mirares i la comprengueres. Sé que no vols parlar-ne, perquè has assumit com a pròpia una culpa. Avui has recordat que ell es va apropar a tu com sempre feia i amb els ullets et digué “em fa mal, ajuda’m”, i tu demanares un veterinari i et respongueren que no calia, i tu suplicares que no el podies veure patir, i et van dir que no t’hi acostares, i tu que no pogueres calmar el seu dolor tens de vegades eixa punxa, com un obrellaunes que rebrega i obri la nafra... El filet de sang regalimant des de la comissura del llavi l’havia sentenciat: però ells mai no sabrien el seu esclat; en la serenitat dels teus somnis, no soterrares la tendresa del seu caliu, ni li esfondrares la llum, ni li apagares la veu; reconstruïes cada nit l’espill trencat de Suzanne, només per il·luminar-lo i retrobar-lo viu entre les teues mans infantils.

Estava sobre el banc del petit porxo, entre les eines de caçar; una estranya broma entelava, com una teranyina que cau pesadament des del cel, la llimera i les roses, i les feia del color esmorteït del plom; blau el silenci respectuós que s’havia imposat a totes les coses; blaves eren també les olors dels perdigons i de l’oli que nodria l’estri de la mort. Ell t’esperava, potser, ja no... en mig d’una negror que tu no podies desfer, i et mirava sense els ulls, com si fos de pedra, el pèl deslluït de cabells empolsats de nines velles; remota i dolça lluïssor, estrangulada d’un colp sec, de l’arc a la corda que, dissortadament, li havia tret un so tan dur a la viola inclement.

Acostares la mà al cos del gatet i notares, per primera vegada, aquella fredor aterridora.

Comentaris

  • Montseblanc | 28-12-2016

    ja em vaig adonar que lo de “ciència-ficció” era un error. A mi també m’ha passat de vegades. Els quadrets per marcar estan ben bé al mig de dues opcions i és fàcil equivocar-se.
    Vinc aquí de nou per dir-te que m’encanten els teus comentaris, que són tan bons com tot el que escrius. I un cop més et dic que aquest petit relat és una joia. Per a mi, és del millor que he llegit en la meva vida, aquí dins i a fora...
    Et desitjo un bon 2017 i que tinguis temps i inspiració per a continuar regalant-nos bellesa.

  • Montseblanc | 19-12-2016 | Valoració: 10

    Ho expliques amb unes paraules i d'una manera tan maca que encara fa més mal, perquè a la vegada que gaudeixo del teu art me n'adono de la tristesa que vols transmetre. Així que llegir-te esdevé plaer i dolor a la vegada.
    Casi tots hem tingut i tenim amics com el del teu relat i que, per desgràcia, tard o d'hora acaben morint. I encara que hi hagi diners pel veterinari, encara que l'animal no hagi de patir massa, l'engruneta a dins sempre queda...
    Hi ha un trosset del teu escrit que m’ha semblat bellíssim, que m’ha fet veure l’escena, ensumar-la: “blau el silenci respectuós que s’havia imposat a totes les coses; blaves eren també les olors dels perdigons i de l’oli que nodria l’estri de la mort.”
    Gràcies!

  • Dur i dolç alhora[Ofensiu]
    brins | 09-12-2015 | Valoració: 10

    Un relat entranyable, jovincduncilenci, que vessa sensibilitat, perfecció sintàctica i riquesa lèxica. Et felicito.

    Gràcies per animar-me a participar al Clàssic; quan s'acosten les Festes de Nadal la meva inspiració decau bastant; els records m'aclaparen massa, peró paraules com les teves m'ajuden a superar la letargia.

    Et desitjo un bon Nadal, companya,

    Pilar

  • Tendresa, drama i terror[Ofensiu]
    Vicent Terol | 04-09-2015

    Relat intens, dur, escrit amb una prosa rica i quasi poètica. Hi veig tendresa, drama i terror.

    Com ha dit Mena, no entenc que el relat es considere de ciència ficció.

    M'ha agradat bastant.

  • 'et mirava sense els ulls'[Ofensiu]
    Mena Guiga | 11-07-2015

    És la mirada que mai no marxarà i aquesta no ha de fer mal, penso.
    No acabo d'entendre el com és que és un relat de 'ciència ficcció' (potser és perquè mai no en llegeixo).
    Ara, l'amor per a un gat, això sempre m'arriba, el comparteixo plenament.
    I més d'una vegada, m'adono, que en escriure apareixen gats (més aviat gates, en tinc dues) i alguna vegada els maten o moren i causa gran dolor.

    Si et fa gràcia, no fa gaire, tocant això, vaig escriure 'La cadireta de vímet'.

    Abraçada!

    Mena

  • Amiràble i intrigant.[Ofensiu]
    jomagi | 24-05-2015 | Valoració: 10

    Magnific i profund. Et seguiré llegint.

  • Increïble![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-05-2015 | Valoració: 10

    M'he quedat d'una peça llegint aquest relat tan, tan extraordinari! La descripció que has dibuixat és meticulosa, serena i enriquidora, amb un llenguatge de primera, farcida de paraules precises i il·lustratives. M'agrada aprendre llegint i aquest relat ho ha aconseguit. Malgrat la duresa del fons, felicitats! Una abraçada.

    Aleix

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 18-05-2015 | Valoració: 10

    Entendreix es precios
    MO tse

  • mascota[Ofensiu]
    Imma Cauhé | 17-05-2015

    He viscut aquest relat, i realment es tal i com dius.

Valoració mitja: 10