Enamorar-se és una merda

Un relat de: El follet de la son

Enamorar-se és una merda. Si, és una autèntica merda. Ni per congriar el tufet malaltís de sempre, com deia en Miquel Àngel Riera, ni tan sols per redimir qui sap lo quants pecats anteriors. És una merda i punt. Qui vulgui justificacions que les cerqui a l'altre cantó de la tanca, entre les flors i les violes, entre els fàstics de la Rodoreda, on vulgui. És una merda, i com que em considero una persona versada en la justícia de la justificació barata, esllomada i esllanguida, us diré que és una merda donar-ho tot, és una merda carregar amb el pes de la responsabilitat, és una merda tenir el temps a favor alhora de fabricar conceptes abstractes entorn de la paraula amor. Estimar és una merda quan la ment es posa del costat de la contradicció, del compromís absolut, de l'obsoleta capacitat de la memòria, de la companyia, de la vellesa al geriàtric. És una merda conèixer la tristor que acompanya l'amor, és una merda recordar l'amor quan aquest ja no hi és, és una merda pensar en la possibilitat de no estar sol mai més. Qui vulgui amor que navegui entre la merda, que s'ofegui, que oblidi la llibertat. Merda és, també, cercar les paraules justes, florir les frases, els silencis, el petó sense els ulls tancats, la inèrcia del sexe. Merda és el somriure forçat, el no sé si dir-ho o no, els poemes que es repeteixen. I no ho he dit tot, des de la meva condició de merda dins un món de merda humana. A mi què m'importa que l'ésser humà sigui capaç de fer coses boniques si després és un conreador de merda? Merda per l'amor fals i raquític, la justificació de la mort del món. Merda enamorar-se, merda. Qui serà capaç de contradir-me?

Comentaris

  • Achlys | 23-10-2014 | Valoració: 10

    Quan podem descriure alguna cosa i fer-ho tan bé és quan sabem de què estem parlant. Aleshores els dits no s'aturen i voldries dir tantes coses més que potser no acabaries mai d'escriure. Però és quan ho dónes per finalitzat que sens que ha quedat complet. Dintre teu i visualment.

  • enamorar-se a vegades és una merda[Ofensiu]
    elletgua | 13-11-2008 | Valoració: 7

    Hola
    he llegit el teu text i m'ha semblat que realment no ho estas passat d'allò més bé...
    enamor-se no és una merda, enganyar-se és una merda!

  • justament ara[Ofensiu]
    micanmica | 22-08-2008

    estava escoltant una cançó que es diu "me cago en el amor", que hi diu força amb aquest escrit...
    però jo crec que enamorar-se no sempre és una merda. Molts cops potser sí; ens torna més babaus del que som, ens fa mal estimar i no ser correspostos, o ser-ho i després tenir un desengany... ens pot omplir de merda fins al coll, a vegades. Però a voltes, enamorar-nos ens fa sentir vius. I jo crec que això no és tanta merda... qui sap, potser hi ha cops en què podem surar sobre aquesta merda i veure-hi més enllà.

  • La de la muntanya no fa pudor.[Ofensiu]
    Silent | 05-07-2008

    Enamorar-se és experimentar la sotragada d'unes variants bioquímiques amb finalitat reproductora.
    La variant "penjar-se d'algú" és una deficiència emocional pròpia dels éssers humans més dèbils, afavorit pel gregarisme.
    Merda és tot el que resulta del procès digestiu de la ingesta d'aliments orgànics o psíquics.
    Estimar és molt romàntic. ;)

  • Fugit[Ofensiu]
    Lolita | 04-07-2008 | Valoració: 10

    irreparabile tempus...

  • Lolita | 17-05-2008 | Valoració: 10

    genial Jaume, genial.
    perfecte.
    tens raó, l'amor és una merda. però tots volem aquesta merda, al cap i a la fi.
    no sabria què dir-te, m'has deixat força tocada... però m'encanta. ja t'ho he dit, genial.


    Lo peor del amor, cuando termina,

    son las habitaciones ventiladas,

    el solo de pijamas con sordina,

    la adrenalina en camas separadas.

Valoració mitja: 9.25

l´Autor

Foto de perfil de El follet de la son

El follet de la son

98 Relats

171 Comentaris

91554 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Tener el valor, sabiendo previamente que vas a ser derrotado, y salir a pelear: Eso es la literatura.

(R. Bolaño)
_____________________

Cada nit de deliris,
quan la foguera es fon,
reparteix pols de somnis
el follet de la son.

Si us puc ser útil per alguna cosa:
pradinyus@gmail.com