EN ROGER

Un relat de: josep casanovas olmos

-Què? Piquen?
-De moment, no.
-Fa molt que està pescant?
-De les set del matí… Però segons sembla, avui no piquen.
-Amb què pesca?
-Amb nord.
-Ha provat amb rosca?
-No. Només duc nord.
-Amb rosca, l'any passat vaig treure una orada de quilo i mig en aquest mateix lloc. Potser una mica més cap a l'esquerra. La vaig pescar a boia. Com estirava la condemnada; gairebé em trenca la canya de carboni. Ve sovint a aquest lloc?
-De tant en tant. Només quan necessito carregar les piles, m'entén?
-Clar que l'entenc!... Jo també vinc buscant la solitud. Només necessito escoltar la remor de les ones copejant les roques. Me'n vaig nou d'aquí. No sé per què serà…
-El cas és fugir de la ciutat amb el pretext de la pesca, però en realitat crec que hi ha alè màgic en aquestes roques; potser estan carregades d'energia positiva.
-D'on és vostè?
-De Sabadell.
-I ve tot sovint, oi?
-Sí, ja l'hi he dit abans. Li passa a vostè el mateix?... I la seva canya?
-Avui no toca pesca.
-Carai! Es dóna vostè un respir?
-No exactament. Veurà… Avui he vingut a carregar les piles com vostè diu.
-Doncs em sembla molt bé… Piquen! M'estan picant!
-Esperi, no corri a recollir. Deixi que la boia s'enfonsi bé.
-Meu! El tinc! Quant pesa!
-A poc a poc, a poc a poc…
-És enorme! Com estira!... Ja està fora!
-Cony! És el mateix de l'any passat.
-Com ho sap?
-És una història molt llarga… Es diu Roger.
-No foti!... Com jo.
-Vaig tenir amb ell una conversa molt llarga; gairebé se m'ofega.
-I de què van parlar?
-De la vida. Vam parlar durant una bona estona… En pla filosòfic, ja m'entén. De peix a home. Vam conversar sobre l'existència i els seus camins.
-Molt interessant… I ell que va dir?
-Roger és molt intel·ligent. Em va dir que va mossegar l'ham per a poder xerrar una estona fora de l'aigua. Em va explicar les seves desventures amb un vaixell pesquer i el desamor d'una orada, cosina d'una tonyina. Després em va explicar l'estat de la mar i fins i tot va dissertar sobre la temperatura de l'aigua, també em va contar secrets inconfessables de la seva vida sexual.
-I vostè que li va dir a ell?
-Doncs això… Que m'agradava molt la pesca amb canya i que algun dia el convidaria a menjar a casa meva.
-Molt interessant escolti.
-Teniu cháchara per a molta estona?
-Hòstia! És veritat. Està parlant!
-Ja l'hi deia… Hola Roger, com et va?
-Hola! Com vols que em vagi? Fotut… no ho veus? Avui tenia fam i no he pogut resistir-me a l'esquer. A més a més…, no tinc ganes de xerrar. Així que traieu-me l'ham de la boca i retorneu-me a l'aigua cagant llets.
-Espera Roger, no t'empipis; et vull presentar a aquest senyor.
-Roger, em dic Roger com vostè. Molt de gust… Estava desitjant que ens presentessin per a fer-li una pregunta.
-Si ha de preguntar-me alguna cosa... Sigui breu. Li suplico.
-Gràcies per donar-me aquesta oportunitat. Només li faré una pregunta… Sap si a baix hi ha més peixos tan grossos com vostè?

Comentaris

  • marta_gut | 21-08-2008 | Valoració: 9

    M'ha tret un somriure!
    Gràcies per publicar relats com aquest.

  • Molt bé![Ofensiu]
    Narcis08 | 21-08-2008 | Valoració: 9

    Bravo!!

l´Autor

Foto de perfil de josep casanovas olmos

josep casanovas olmos

43 Relats

114 Comentaris

36953 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
He escrit uns quants llibres que han estat publicats a Bubok; una editorial d'Internet a la bast de tothom. Entre ells està "Pescant diàlegs" (Humor), "El Jardí Hermètic" (Ciència ficció), De mis andanzas en la Santa María (Picarescca), una trilogia del personatge Alfredo Bogavante (Investigador privat especialitzat en casos matrimonials), La Cloïssa fòssil (Opera prima), una recopilació de contes "Mucho cuento tienes tú", XL-25 (Ciència ficció d'humor) i La impremta del infern (fantasia-intriga). No puc deixar de nomenar a l'Aurora Marco, que m'ha fet de correctora.