En despertar, el dinosaure encara hi era (nanorelats)

Un relat de: Nubada

*

En despertar, el dinousaure encara hi era

El nen sospirà alleugerit després d'una nit de malsons en què el seu peluix prenia vida i fugia.

(Tema: nanorelat que porti com a títol el conte de Monterrosso: "En despertar, el dinousaure encara hi era".)

**********

Nat i viu

Una dona li ha dat vida. Ningú li ho ha dit, tan sols ho nota: viu!

(Tema: la vida, instruccions d'ús. A l'estil de Perec: al text no pot haver-hi cap de les lletres del cognom de l'escriptor.)

**********

Cabòries d'una tortuga d'aigua

La nena esperava més de mi... què voleu, em vau regalar per Reis, i jo hiverno. Aviat farà bon temps.

(Tema: Quins animals!)

**********

Equipatge d'última generació

Mòbils, GPS, ordinador portàtil, llapis de memòria, MP4, Nintendo, càmera de fotos, carregadors de bateries, cables, piles... i alguna maleta.

(Tema: vacances en família)

**********

Un pètal de rosa

Dins d'aquell llibre mig oblidat hi retrobà un pètal de rosa. Somrigué per dins i se li humitejaren els ulls.

(Tema: llibres)

**********

Comprovat estadísticament

La parafernàlia que rodeja aquest esdeveniment és directament proporcional a la probabilitat que la Comunió sigui la primera... i l'última.

(Tema: BBC "bodes, batejos i casaments")

**********

Problema solucionat

El problema d'arribar sempre tard se'ns ha solucionat amb l'arribada dels fills. Ara ja no arribem tard. Senzillament, no arribem.

(Tema: retards)

**********

Ni fred ni calor

Crits dels veïns, petards... fins que no va sentir els clàxons no va començar a sospitar que passava alguna cosa.

(Tema: goool!!!)

**********

Tranquil·la, reina, tu descansa...

Però tant és que li hagis donat mil instruccions... pots comptar que en cinc minuts vindrà preguntar-te alguna cosa. Segur.

(Tema: homes-dones)

**********

Massa aviat

-T'ha agradat?
Ella espongué que sí tímidament. Però en realitat se sentí estranya amb aquella llengua jugant amb la seva.

(Tema: fes-me un petó)

**********


Comentaris

  • Són molt engrescadors els Nanos ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 18-08-2009 | Valoració: 10

    Veig que en tens uns quants de publicats.

    Tots són molt encertats, però m'han agradat molt aquest que et relaciono perquè ens parlen de lo quotidià, en poques paraules i tant ben trobades !


    "Cabòries d'una tortuga d'aigua"
    És autèntic , a més m'encanten les mascotes.

    Un pètal de rosa
    Emotiu, qui no té un pètal guardat i gaudeix retrobant-lo...

    Problema solucionat
    Quina veritat més gran que hem tingut que patir en silenci els que som pares.

    Tranquil·la, reina, tu descansa...
    És tant real ! I tant que vindrà o et cridarà perquè hi vagis.


    Ja em per disculparàs el "lapsus" que he tingut en el fòrum al escriure el títol del Nano,
    Crec no ha de perjudicar en les votacions, perquè el Nano està correcte.

    Et continuaré llegint i comentant, ara porto uns dies molt atabalada, vaig molt justa de temps, deu ni do la feina que porta lo dels Nanos, però la veritat és que m'agrada molt participar i estar entre vosaltres.
    Gràcies per tot.
    Una abraçada,
    Núria

  • Nanocomentari[Ofensiu]
    nuriagau | 31-07-2009 | Valoració: 10

    Celebro que ens hagis obsequiat amb una nova recopilació dels teus nanos. Passo a la votació:

    ·En despertar, el dinousaure encara hi era: molt tendre. El títol t'ha servit per a crear una bona història.
    ·Equipatge d'última generació: Potser pròpiament no és un relat, però la seva fina ironia és digna de reflexió.
    ·Tranquil·la, reina, tu descansa....: Aquest és un relat real com la vida mateixa

    Enhorabona pels nanos!

    Núria

  • ... i que siga per molt de temps (el Nanorepte)[Ofensiu]
    F. Arnau | 17-07-2009

    Boníssims el teus "nanos", i per triar-ne algun, em quede amb el de l'equipatge d'última generació...
    Efectívament, és més importatnt la targeta que no pas la maleta.
    Una abraçada!

    FRANCESC