En cada no afirmo la certesa

Un relat de: Bruixot

En cada no afirmo la certesa
del caminar sense un mapa a les mans
com un ocell perdut en la distància
com un cargol marcant el camí amb sang.

Sols qui celebra persiteix en el dubte
ocult de tots com un núvol de blau.

En cada sí em nego la paraula
sense copsar el melic de l'amagat,
gat escanyat, penjat a dalt d'un arbre,
que ningú veu, només un decorat.

Només qui nega afirma la creença
en la recerca constant de la veritat.

Comentaris

  • gypsy | 18-07-2007

    jo he arribat a pensar que la veritat no existeix, potser és una faula imaginada.

    Magnífics els teus mots, com sempre que m'hi atanso prudent i amb por de no quedar malferida.

    gypsy

  • Lucidesa.[Ofensiu]
    Jofre | 01-06-2006

    I, davant del dubte, opino i busco tres peus al gat, sense voler canviar la paradoxal certesa del teu art ni el décorat de comentaris que, com sempre, captura la veritat.

    Jofre.

  • En cada[Ofensiu]
    prudenci | 08-04-2006

    No entenc massa bé el títol i l´expresió en cada, sense un substantiu després, però el poema és molt bo, jo et poso un 10, car domines molt el llenguatge i "la negació en el camí de la veritat", doncs el no i el si tenen igual valor, penso, peró cada cosa i cada moment té la seva resposta.
    Prudenci.

  • Un títol punyent[Ofensiu]
    brideshead | 30-03-2006

    per un poema adorable, contundent, en el qual busques aquesta reafirmació íntima i intransferible que en la negació de tot allò que t'envolta, de tot allò que sembla tan explicable, hi ha la veritable essència de les coses, la recerca constant que t'obri nous horitzons, que et permeti fer nous descobriments... en una paraula, negar per reafirmar, negar per seguir cercant i no aturar-se mai.

    La tossuderia dels qui creiem que tot està encara per explicar i que només a través d'aquesta negació trobarem un sentit a la vida... el sentit a la NOSTRA vida.

    I com a colofó, no podies haver trobat dos versos millors:

    "...
    Només qui nega afirma la creença
    en la recerca constant de la veritat".

    Realment, un poema magnífic. I fixa't-hi, Bruixot, que et diré que em sembla un poema senzill, que no va néixer amb l'aspiració de ser un poema fantàstic i meravellós, però noi... has aconseguit el milloret que es pot aconseguir quan fas un poema breu: intensitat en el missatge i un encadenament perfecte d'uns mots estratègicament triats per a dotar el contingut d'una força poètica que, a mi particularment, m'ha captivat.

    Enhorabona, Bruixot. Feia dies i dies que me'l estava mirant i mirant i avui, per fi, he aconseguit dir-te tot allò que he sentit en llegir el teu poema.

    Un petó!

  • Molt bo[Ofensiu]

    Hi veig aquest anar per la vida amb dolor, contradiccions, dubtes, incertesa que són els que al capdavall construeixen la nostra existència.

  • com sempre...[Ofensiu]
    Capdelin | 18-03-2006

    em dónes una lliçó de filosofia exquisida i rebel, de poesia forjada en l'originalitat, d'un pensar propi obtingut gota a gota amb experiència i ulls de pit-bull atent... Tu sí que saps veure l'altre costat de les coses que aparentment no hi ha res...
    Creure, admetre tot és inutilitzar l'instint d'espionatge de la ment verge...
    una reverència, mestre! La teva poesia no és per embellir oïdes superficials... la teva poesia DIU,DIU,DIU... i entra ben endins.
    Una abraçada!

  • Anna O | 16-03-2006

    No t'havia llegit mai! I quina llatima!

    Endimoniadament genial:

    "Només qui nega afirma la creença
    en la recerca constant de la veritat. "

    Et seguiré llegint, encantada d'haver trobat aquests ulls tant brillants, i de conèixer algú "a qui no oferir més te quan encara no n'ha pres" ;-)

    Anna

  • Endavant[Ofensiu]
    roda03 | 14-03-2006 | Valoració: 10

    Hola Bruixot,
    Acabo de llegir el teu poema de afirmacions i de negacions, com la vida mateixa. No m'ha deixat indiferent la seva lectura, i és per això que t'ho faig saber, alhora que també aprofito per saludar-te, ja que feia bastant temps que no em comunicava amb tu.
    Bon dia poeta de les foscors i bona nit poeta de la llum.

    Un brindis per les poesias i per les amistats,
    Roda03

  • com una voliana a la llum d'un fanal...[Ofensiu]
    ROSASP | 13-03-2006

    m'he quedat aletejant mentalment en cercles, atreta per la força i el misteri dels teus mots.

    Contradiccions que ens porten per camins menys transitats, mostrant el revers dels significats de moltes coses.
    Crec que negant la certesa del que sembla més evident, es pot trobar el batec d'un món amagat que subtilment se'ns mostra més enllà de la mirada.

    És molt més que un joc de paraules i sensacions les que s'escampen pels versos; crec que la recerca de la veritat comença en no saber-nos-en posseïdors.

    Un poema d'una bellesa feréstega!

    Un conjur i una abraçada!

  • Com sempre ...[Ofensiu]
    angie | 13-03-2006

    hi poso decorat als teus poemes, mai de manera forçada, realment apareixen a la ment en llegir-te :

    Caminar per un camí selvàtic, estret, ple de lianes suspeses i que hem d'anar apartant amb ajuda de les mans...

    Paradoxes de la vital existència...

    Com diria una companya,

    un barret (i això ho dic jo, ple de confetti)

    angie

  • Som, només, paradoxes![Ofensiu]
    llu6na6 | 11-03-2006

    "només qui nega afirma la creença"

    que bonic! Utilitzes molt la paradoxa que és el millor recurs de la poesia!

    En la contradicció trobem la nostra veritat.

    L'home és fet de paradoxes i en elles rau el secret del seu etern cercar l'inacercable.

    Bruixot, m'ha fet molt feliç trobar-te de bell nou.

    M'agradarà conèixer-te algun dia, tot i que sóc molt acomplexada i m'amagaria sota d'una pedra si pogués.

    Una abraçada!

  • Vinc d'un silenci[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 10-03-2006

    que dure des de fa més d'un mes, sense llegir cap poema ni en paper ni en pantalla, i, sincerament, quan per fi tinc ganes de tornar-hi, trovar-me amb els teus mots és reconfortant.

    Reconec no saber captar-li tot el sentit (aquest gat penjat em despista), però les paraules ben armonitzades, el tó, la sensació de profunditat que transmet, la mateixa sensació que trovo en molts dels teus poemes, em satisfà.

    Ets un bon poeta (un pel críptic, de vegades), al que bé de gust llegir per primera vegada, i a qui tornar per gaudir de les paraules.

l´Autor

Foto de perfil de Bruixot

Bruixot

102 Relats

723 Comentaris

211357 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Vaig neixer a la Vila de Sants, fa bastants anys. Treballo de professor, però no de literatura ni llengua ni res similar.

He publicat algunes poesies en llibres col·lectius, i alguns contes en reculls. També he participat en recitals col·lectius.

Podeu veure el meu blog sobre relatsencatalà i altres coses a

bruixot.blogspot.com

AGRAEIXO COMENTARIS I CRÍTIQUES SINCERES. TAMBÉ AFALACS. SI EM VOLEU DIR QUE NO US HA AGRADAT TAMBÉ. O QUALSEVOL COSA QUE US HAGI PROVOCAT EL MEU RELAT.