En bones mans

Un relat de: Mercè Bellfort
Quan ja ha arribat a l’extrem que li és impossible articular un sol mot recorre a les mans i pica tan fort com pot: plas, plas! Una vegada, una altra, moltes vegades. Esgotada, defalleix uns minuts fins que l’ombra d’un ésser que no aconsegueix reconèixer li dedica un fort aplaudiment:

-Bravo! Una part de tu segueix viva encara, no defalleixis, lluita fins al final -l'encoratja el nouvingut, que desapareix fonent-se com un glaçó enmig del caliu.

De matinada es desperta ben contrariada. Al cap d’unes hores estarà “explicant” el somni de les mans al psicoanalista. Li resultarà una odissea expressar-se, se li entortolligaran les paraules, però, un cop més, obtindrà l’aprovació del professional:

-Bravo!- l’aplaudirà ell- anem per bon camí.

De tornada a casa repassa mentalment la sessió d’avui. La interpretació del somni li ha fet obrir els ulls. Si les mans són l’expressió de l’ànima, segons el doctor, aprendré el llenguatge dels signes, i així em comunicaré amb tothom sense patir.

-Bra, bra, bra…bravo!- aconsegueix articular amb alegria.

Per fi havia trobat la solució a l’espantós quequeig que tant l’atabalava.

Comentaris

  • Tartamudeig i sordesa[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 30-12-2015 | Valoració: 10

    Utilitzar el llenguatge dels signes li anirà bé pel quequeig. I a més, podrà parlar amb els sords. Un fet i dues respostes. És un relat breu com un suc de llimona, vitamínic i àcid, una meravella. Que tinguis una bona entrada d'any 2016! Una abraçada, Mercè.

    Aleix

  • Un important problema...[Ofensiu]
    brins | 24-12-2015 | Valoració: 10

    Un relat molt ben estructurat i explicat, Mercè, el quequeig necessita ser tractat i comprès, mai no ha de comportar burles ni critiques, tan sols compassió i suport. Et felicito per la gran sensibilitat amb què has sabut exposar aquest problema i per l'originalitat del text.

    Felices festes, benvolguda Mercè!!!


    Pilar

  • Caram! ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 24-12-2015 | Valoració: 10

    ... Quin patiment d'aventura! Primer el trobava còmic, el relat, quan me n'he adonat i he llegit el final m'he quedat sorprès i força meravellat.


    Sergi : )

  • Entranyable[Ofensiu]
    Naiade | 22-12-2015

    Un relat entranyable i optimista a pesar de les mancances.
    Una forta abraçada Mercè i Bones Festes!!

  • Quequeig[Ofensiu]
    Materile | 17-12-2015 | Valoració: 10

    Una paraula difícil per una persona que pateix per expressar-se. Un relat dur però que troba la solución al problema. Potser necessitaria una mica més de desenvolupament, saber per què quequeja i com continua, però l'espai que ens donen no ens permet explaiar-nos, oi?

    Una abraçada,

    Materile

  • no l'he entès[Ofensiu]
    unicorn_gris | 16-12-2015

    Si puc fer el meu comentari, no he entès gaire el teu relat. Pel que crec haver entès, una dona rep palmades com a resposta al seu problema, i es planteja plasmar-ho en la realitat.

    Bé, ens veurem per Relats, salut.

  • molt bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 14-12-2015 | Valoració: 10

    Un relat sorprenent
    Montse

  • Jo també dic[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 14-12-2015

    Bravo, bravo, bravo a aquest noia valenta que no defalleix i troba una solució al seu problema. També dic bravo a l'autora d'aquest entranyable relat.
    Una abraçadota, estimada Nercè.

Valoració mitja: 10