En arrivar a la trentena

Un relat de: Joan Gausachs i Marí

*

En arribar a la trentena
i girar la vista enrere,
es contempla la "carrera"
d'obstacles de tota mena,
que la vida, trista o dura,
alegre o enriolada,
d'una manera ordenada,
ens obsequia sense cura.

Aquests anys que ja han passat
i mai més no tornaran,
són els que contempla en Joan
una mica apesarat.

Atura't per un moment!
No miris ja més enrere!,
i així, d'aquesta manera,
deixa volar el pensament
que et transporti suaument
durant una altra trentena,
amb joies de tota mena...
i els sentiments, ben desperts!





Comentaris

  • I tan que si !!![Ofensiu]
    Annalls | 12-03-2013

    Es un poema. I ara...que en penses dels trenta? SI fa no fa tots fem igual...els trenta Uhhhhh !!! Els ... i mirant enrere dius qui els agafes ara !!! Es el meu consol al canviar de dècada, pensar que la propera voldria aquesta.
    Anna

  • gypsy | 22-01-2009

    el pas del temps, sembla un tema que ens retorna en un o altre moment. Fer balanç, mirar-nos al mirall i intentar reconèixer l'infant que vam ser. Tot un repte.
    Una meravella de reflexions.

    Felicitats per ser un campió en enganxines relataires!

    gyps

  • Felicitats Joan![Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 15-01-2009

    ja tens les dues trentenes i un xic més.
    Això de fer una llambregada al passat serà sempre una temptació que a mida que passen els anys, anem fent amb més constància.
    Jo estic a les portes dels cinquanta, encara no tinc els dos trentes, peò vaig fent via, amb calma, però sense pausa.

    Un poema amb sentiment
    amb alegria i saviesa amagada, o no, en cada mot, en cada imatge.

    Per molt relats i poemes Joan!

    Ferran

  • Per molts anys!![Ofensiu]
    mjesus | 15-01-2009

    Bé el comentari és doble, doble pel aniversari i per l'enganxada de la teva filla el dia d'RC.
    Felicitats per totes dues coses, pels anys i per la teva filla.
    Ja has passat la trentena dues vegades, en faràs la tercera, com ho veus ara?


    deixa volar el pensament
    que et transporti suaument
    durant una altra trentena,
    amb joies de tota mena...
    i els sentiments, ben desperts!

    Per molts anys!!

    mjesus

  • Hola amic Joan,[Ofensiu]
    Naiade | 15-01-2009 | Valoració: 10

    Avanç que res vull "FELICITAR-TE" pel teu aniversari, ja sé que potser hagués estat més adequat el "Seixanta sis", però com que ja te l'havia comentat, m'he decantat per aquest que encara que comentes els trenta, també va d'aniversari. És una bonica poesia que també pots aplicar-te-la ara, el camí que contemples serà més llarg, però de ben segur ple de coses més bones que dolentes. Espero que la tercera estrofa s'acompleixi totalment.
    Que passis un molt bon dia acompanyat dels teus.
    Una abraçada

  • Sempre hi ha...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 05-12-2008 | Valoració: 10

    algun moment a la vida, que fas una aturada i et ve una reflexió com la que tu vas fer. Mires cap enrere i fas una mena de balanç i, al final, decideixes que tot allò bo o no tant bo que la vida t'ha donat forma part delpassat i que el que s'ha de viure és el present, tant intensament com es pugui. I que en passin trenta més, seixanta, o els que el cos aguanti!
    Per cert, Joan, tenint com a referència el que has vingut compartint amb nosaltres fins ara, sembla que tens més inclinació per la prosa, però t'he de dir que des del meu punt de vista te'n surts molt i molt bé amb la poesia.
    Una abraçada

  • Coincidim, amic meu.[Ofensiu]
    JOANPG | 27-10-2008 | Valoració: 10

    Tinc dos anys menys però ho comparteixo tot amb tu.
    Tenim vides paral·leles en quan als esdeveniments dels anys.
    Als trenta, als quaranta, als cinquanta, als seixanta, etc,
    varem viure les mateixes vicissituds, i tant tu com jo ho
    enregistrarem en poemes i escrits, que ara actualitzem i donem a
    conèixer a les noves generacions. Cal fer-ho perquè no es perdi
    la memòria històrica. Ho fas meravellosament. Clar, concís, senzill
    i entenedor. Felicitats, amic.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • Coincidim.[Ofensiu]
    JOANPG | 27-10-2008 | Valoració: 10

    Tinc dos anys menys però ho comparteixo tot amb tu.
    Tenim vides paral·leles en quan als esdeveniments dels anys.
    Als trenta, als quaranta, als cinquanta, als seixanta, etc,
    varem viure les mateixes vicissituds, i tant tu com jo ho
    enregistrarem en poemes i escrits, que ara actualitzem i donem a
    conèixer a les noves generacions. Cal fer-ho perquè no es perdi
    la memòria històrica. Ho fas meravellosament. Clar, concís, senzill
    i entenedor. Felicitats, amic.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • Per a tots els públics[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-10-2008 | Valoració: 10

    Aquest títol és d'aquells que obliga a obrir el relat de seguida ja que, sigui quina sigui l'edat de qui s'ho trobi, crea un interrogant de seguida:
    Li va passar com ara em passa a mi?
    li va passar com a mi, quan vaig arribar?
    què em pot arribar a passar, quan arribi?
    O sigui, que es pot dir que és un relat per a totes les edats!

    M'ha semblat molt significatiu que aprofitessis el moment per aturar-te un moment, reflexionar i... tirar endavant amb ganes: Ben fet!

    T'envio una abraçada càlida en mig del primer dia fred d'aquesta tardor,
    Unaquimera

  • una bona rima[Ofensiu]
    ANEROL | 05-10-2008 | Valoració: 10

    simpàatica i garbosa

  • Gràcies per la teva apreciació[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 30-08-2008 | Valoració: 10

    Segons veig, tu també fas poesia i te'ns surts prou bé. "El niu buit" és un poema que agrada però no crec que passés pel cedàs de la crítica literària. Tant se val! Si agrada a algú, ja està bé.

  • HOLA JOAN![Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 01-07-2008 | Valoració: 9

    M'ha fet molta il.lusió de trobar-te a relats en Català i també en veure que tens la Lola de Can Gasparó en la teva biografia. A mi de gran m'ha sortit la vena d'escriptora, i en gaudeixo tant com puc. Els anys han passat ja ho veus, amb dues filles i apunt d'anar de casori de l'Alícia de 27 anys i 4 anys vivin amb la seva parella a Manresa, potser aviat podre dir que també seré àvia, que se jo! tot arribara. Ja parlaré amb els pares i els hi faré cinc centims de on estem penjats... els hi farà molta gràcia. Ara suposo que ens anirem llegint i així estarem en contacte. Una abraçada ben forta i molts petons a la Maria Angels i a tota la teva "prole".

Valoració mitja: 9.88

l´Autor

Joan Gausachs i Marí

124 Relats

1298 Comentaris

182053 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
   Joan Gausachs i Marí (Horta, 15/01/1942) sóc com es pot veure, un autor jove.
   En el meus inicis vaig treballar les redaccions escolars que ens feien fer en els col·legis "San Joaquín", d'Horta, i "Condal", aquell que està al costat del Palau de la Música de Barcelona.
   Més endavant, vaig col·laborar en revistes particulars que no estaven a la venda, motiu pel qual les meves magnífiques creacions han passat desapercebudes.
   De totes maneres voldria [voldria, en condicional] donar grans —més aviat seran petites— obres a la posteritat, sempre que a aquesta no li molesti.

—oO·Oo—

   Vaig arribar a Relats en Català per mitjà d'en PEP HOMAR I GIOL, del qual sóc un fidel seguidor. Després casualment, un dia, en obrir la pàgina, vaig veure, en l'apartat "Relats a l'atzar", un que em va cridar l'atenció: La Lola de Can Gasparó. Lola i Can Gasparó són dos noms molt vinculats a la meva família. De Loles, n'hi ha moltes, però que, a més a més, siguin de Can Gasparó!... Hi vaig ficar el nas. Efectivament, es tractava de la meva tia-padrina Lola Gausachs i Torelló, i la narració era feta per una néta seva: EULÀLIA MOLINS I ARAGALL, filla d'una cosina-germana, meva, de tota la vida.
   Aquestes dues circumstàncies m'han animat a penjar alguna coseta. Ho sento, ho sento!
   Ara bé: no vull pas que, si els meus relats no agraden, en Pep i l'Eulàlia en paguin les conseqüències.