Em vols estimar? (PODER)

Un relat de: El follet de la son

Havien passat els dies i encara no havia rebut cap resposta. A les nits la seva imatge plorosa em percudia els somnis i jo em donava a tots els dimonis mentre les meves llàgrimes mullaven el coixí. Com havia pogut caure altra vegada al mateix parany?

Aquella conversa d'estiu de feia cinc anys em perseguia allí on anava.

" JO: T'estimo, però no et puc fer feliç, no confio en la meva vida."
ELLA: No diguis mentides, això no és veritat. Ara diga'm la veritat, sisplau.
JO: Tinc por i desig alhora.
ELLA: Por de què?
JO: De lligar-me, de la responsabilitat, del compromís. Sóc un home confús.
ELLA: I ambigu. La por i el desig no poden anar mai junts perquè la por és assumpte d'homes i no d'amants.
JO: La por i el desig van junts quan qui parla és un home que cerca una resposta i amb ella es guia.
ELLA: Sé qui ets, a mi no em fas por. Jo t'ho puc donar tot si el que vols és estimar. Em vols estimar?
JO: Si, es clar que si!
ELLA: Doncs llavors vine."


Passaren mesos tòrrids de desitjos i viatges.
Un dia em vaig trencar la cama jugant al futbol. Dos vespres més tard em va trucar per quedar. Li vaig dir que no.
La nit següent em va venir a veure i em va demanar què em passava. Jo, amargat per la cama, li vaig dir que no estava enamorat, que ho volia deixar. I ella notà que no era veritat.

Silenci. Dubte.

Fins que tornà més poderosa que mai.

" JO: No ho volia fer, perdona'm.
ELLA: No em demanis que et perdoni, perdonar només ho pot fer Déu.
JO: Doncs... intentaré fer-ho millor la propera vegada.
ELLA: Intentaràs?
JO: Ho faré millor la propera vegada...
ELLA: No, la propera vegada ho faràs bé. Però no amb mi."

Comentaris

  • No has entès res?[Ofensiu]
    voliaina | 03-02-2007

    Ella ja no tirarà cap ploma des de la torre més alta, perquè quan arribés a terra, ja no hi seria. No entén res. Fa més fred del que pot soportar. Sap que potser no aniria bé, però en el present si que hi anava, i el present és l'únic que tenien. Millor no començar... Millor no continuar... Millor no acabar... A la vida hi ha massa coses lletges. I per això li dol carregar-se la part més bonica de la història.

    Recorda que la pitjor nostàlgia és l'enyor del que no ha succeït mai. I li dol que ell no hagi entès res.

    Com li cantava aquella nit: la covardia és assumpte d'homes i no d'amants.





  • Tan creïble![Ofensiu]
    Frèdia | 15-12-2006 | Valoració: 10

    Que no sembla ficció sinó un retrat de la pròpia vida. Has sabut trobat una bona estructura per desenvolupar la història i, com algú deia abans, un lèxic força ric per vestir-la. El resultat és magnífic: àgil de llegir i profund de contingut. Felicitats!
    Una abraçada,
    Fredia
    P.S. Gràcies pel teu comentari. T'he deixat un missatge al fòrum aclarint la pregunta què em feies.

  • t'he llegit i si em permets...[Ofensiu]
    Pepastor | 08-12-2006

    jo hi sent duresa, força, exigència i també noblesa, sensibilitat, certa tristesa, certa nostàlgia.... un excel.lent cocktail poètic

    m'agrada el vocabulari que utilitzes ("sornegueria", "abraonar", "embat", "àdhuc", devers", "ans", etc...)

    també t'haig de dir que m'inspires

    t'he deixat un altre comentari en "L'intèrval"

    besets
    pepastor

  • La vida sovint ens planteja...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 08-12-2006 | Valoració: 10

    moments que no podem afrontar, pel que sigui. El temps jutjarà si ho vam encertar o no, però quan intervenen altres persones, els nostres dubtes o les nostres no decissions poden tenir conseqüències dures i no volgudes, com la que planteges.
    M'agrada com ho expliques, amb naturalitat i en format d'una conversa que possiblement tots, des de qualsevol dels dos cantons, hem pogut tenir.
    Una abraçada

  • aigua de mar | 08-12-2006

    però real, com la vida mateixa. La veritat no sempre triomfa. L'amor no sempre guanya.
    Dur, però real.

l´Autor

Foto de perfil de El follet de la son

El follet de la son

98 Relats

171 Comentaris

91447 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
Tener el valor, sabiendo previamente que vas a ser derrotado, y salir a pelear: Eso es la literatura.

(R. Bolaño)
_____________________

Cada nit de deliris,
quan la foguera es fon,
reparteix pols de somnis
el follet de la son.

Si us puc ser útil per alguna cosa:
pradinyus@gmail.com