Em salto la parada, gràcies TMB!

Un relat de: T. Cargol

Ja sé que em repeteixo, però de tant en tant, ja ho he dit altres cops, passa quelcom d'insòlit en el vagó del metro.

Ahir una parella ja granadeta, feien el babau al metro, es feien un petó de rosca al bell mig de la plataforma. Els tenia al davant, ella, grossa, devia voltar la quarantena llarga i ell rabassut i amb panxa també.

Eren allà sols al mig de tanta gent, amb la distància que dona estar envoltat de gent desconeguda: sempre agrairé al metro poder ser testimoni, poder observar gent tan diversa, des de tan a prop i sense molestar.

Allà s'estaven, drets i això no podrà ser mai un relat eròtic d'aquells que estimulen el teixit erèctil i la líbido. Serà un relat que estimuli el sentiment més humà - com m'estic tornant amb els anys, un sentimental! -. I serà en prosa, no pas per fer unes pinzellades poètiques, sinó per donar compte exacte del que succeí: que el seu bes era sincer, era pur i era indiferent al que els envoltava, era treballat,...,sense fi.

Tenien l'aire d'haver trobat un tresor o d'estar experimentant quelcom deliciós l'un amb l'altre, amb una manca de pudor que és pròpia dels nens, dels orats, dels que els falta un bull, o dels que per alguna circumstància han estat allunyats del corrent principal, però,...també podrien ser gent com nosaltres!

Llavors ella amorrada sobre la boca d'ell en un moment tancava els ulls i em semblava que les ninetes li marxaven cap enrera com si s'adormís i s'entretenien llargament en el bes entre la fingida indiferència del vagó i acabaven en un somriure també lliure d'afectació o prejudici. Després es miraven de front llargament i es tocaven suaument la pell per sota de la camisa.

En aquella estona - no sé quan va durar- em vaig girar cap a la gent que baixava del vagó, a l'estació, els mateixos d'altres vegades, baixaven avui abans d'hora!

Com uns Llàtzers resucitats del mon dels morts i havent trobat la llum de nou, resplendien, ara asseguts en els seients lliures. Gent igual que jo, o tots,.. podia ser feliç en el vagó del metro i sense tenir ella, per exemple, les mides de 90-60-90, sinó més aviat de 120-90-120.

Gràcies TMB!, el bitllet d'avui l'hauria d'haver pagat més car,...

M'havia passat de parada, és clar, tot contemplant aquell espectacle inefable.

Comentaris

  • indefinida | 22-03-2010 | Valoració: 10

    Anar amb metro és tot un espectacle, com mirar-se la vida amb perspectiva tot i formar part d'ella.

    Salut!

  • M'ha apssat molts cops[Ofensiu]
    Jordilet | 22-03-2010 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt, enhorabona

  • Porfa ,.. envial a tribuna@guimera.info[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 20-10-2008 | Valoració: 10

    M'encanta !

    Ja saps, oi ?

    el relat en un arxiu annex a l'email adreçat a tribuna@guimera.info , i quan a la imatge, doncs també com un annex [ si la tens o vols, clar ! ]

    Gràcies

    tribuna@guimera.info
    Antonio Mora Vergés

  • doncs[Ofensiu]
    AnNna | 18-06-2006

    a mi em molestaria, tu! :$

  • és ben cert [Ofensiu]
    Berenice | 11-11-2005

    detesto profudnament anar en metro quan és ple de gom a gom, aquells dies que t'has d'agafar des de fora, d'esquenes, a la vora de la porta i empènyer amb els braços fins que "plop!" ja ets dins, encaixonat. Aixó si, a la seguent parada surts disparat cap a l'andana tot just s'entreobren les portetes..

    però quan va una mica més buit, i no hi ha ningú tocan-te el cul i pots observar, és genial, com tu dius..

    hi ha qui hi va amb un quadern de dibuix i es dedica a passejar-se en metro per aconseguir escenes quotidianinsòlites en els fulls de paper amb el llàpis.. jo faig retrats mentals.. i em penso que tu també, a jutjar per com has relatat això..

    un petonet

    a seguir així

  • Molt ben escrit,[Ofensiu]
    Carme Cabús | 11-06-2005

    real, que ens col·loca directament dins de l'autobús i ens fa gaudir d'aquest petó carnal entre dues persones. La descripció del petó és magnífica, em recorda a mi mateixa i a tota la humanitat, en la nostra necessitat de lliurar-nos a un altre i de rebre'l de veritat, sense arifici. És una de les coses per a les quals estem preparats. Un acte bell del qual no cal amagar-se. M'ha agradat que m'ho hagis explicat, i tan bé.
    Gràcies, T. Cargol.

  • donablanca | 24-05-2005 | Valoració: 10

    un relat molt ben escrit i amb molt de ritme. utilitzes amb destresa els adjectius i els adverbis.
    però el que més m'ha sorprés és la facilitat per unir-ho tot amb conjuncions precises.

    gràcies pel teu cometari al fòrum, encara estic en estat de xoc.

  • Un retall[Ofensiu]
    brumari | 21-05-2005

    de vida, de la vida de cada dia, viscut amb capacitat d'observació i relatat amb ganxo. Molt bé!
    Una abraçada.

  • Si ho tenim devant del nas...[Ofensiu]
    Xavier Lamarca | 21-05-2005 | Valoració: 9

    ...i no ho sabem veure. Aquestes escens quotidianes descrites amb sabia simplicitat son la sal que amaneix le nostra rurtina diària. Explicar-es amb l'agudesa que ho fas nomès es a l'abast d'una mirada curiosa seguida un pensament reflexiu.
    Poc apoc vaig descobrint nous escriptors i avui t'he descobert a tu.
    Et seguiré llegint

  • No em sembla massa be[Ofensiu]
    Màndalf | 20-05-2005 | Valoració: 9

    Això d'anar xafardejant a la gent mentre anem tranquil·lament viatjant en el metro i menys exposar-ho aquí públicament amb tots els pèls i senyals. A més, ja veuràs la meva dona quan vegi de les mides que li has posat (i li has dit grossa!). Se'ns posarà feta una fera. No la conèixes prou.
    I una altra cosa, Cargol, una mica de rigor descriptiu, sisplau, perquè jo de rabassut i amb panxeta res de res de res, que consti. Si de cas em clareja una mica la coronilla, però res més.

    Als de sota: la pròxima vegada deixeu-me alguna cosa per comentar, recollones.

  • Tremendament evocador[Ofensiu]
    pivotatomic | 13-05-2005

    Suposo que com que jo no sóc capaç de fer-ho, envejo a aquells que, com tu, sabeu fer un relat d'una cosa tan insignificant com una parella que es fa un petó al metro.

    M'he vist al teu costat a la plataforma, i he envejat a aquesta parella granadeta que ha trobat allò que tots anem buscant.

    Puc fer-te un elogi millor? Jo crec que no...

  • Gràcies T.Cargol[Ofensiu]
    pèrdix | 13-05-2005

    com a minusvàlid poètic (demano excuses)t'agraeixo aquesta incursió teva a la prosa.
    Em fas gaudir, punyeteru.
    el relat és una reflexió sobre aquelles coses evidents que per a copsar-les és imprescindible que ens colpegin fort amb la seva evidència. D'altre manera seria impossible comprendre-les, per molt evidents que siguin.

    Em quedo amb aquesta frase:
    "Com uns Llàtzers resucitats del mon dels morts i havent trobat la llum de nou, resplendien, ara asseguts en els seients lliures"

  • hahaha[Ofensiu]
    quetzcoatl | 13-05-2005

    T.Cargol, m'has fet somriure una molt bona estona; el teu relat es bonissim!
    M'encanta pensar en com ideaves el relat: que tu erets alla miran-t'ho segurament amb cara de babau (amb permis!*), conmogut i sorpres per l'amor public que es regalava aquesta parella. M'agrada el teu entusiasme, es contagios: m'hauria agradat veure'ls tambe, o ser aquella la parella, tant lliure!

    Felicitats i una abraçadassa, i gracies de nou per comentar-me "miralls terbols"!

    m

  • Mon Pons | 12-05-2005

    M'ha agradat; és divertit i fresc............ i oh, veure pel·lícules i fer-nos pel·lícules en qualsevol indret del metro ens ajuda a sobreviure en les grans ciutats, si més no, permetre'ns per uns moments "veure" in-situ- la tendresa, i la sinceritat d'un petó en la maduresa... i tornar-te, com dius, com una mena de sentimental... fins hi tot saltar-nos parades...
    Una abraçada!

  • Imatges que omplen...[Ofensiu]
    ROSASP | 11-05-2005

    Quines descripcions més plenes de vida, un somni a l'abast de tothom. M'agrada quan expliques les qualitats del petó: treballat, innocent, tendre, dolç, ales de papallona juganeres dins dels cors, en els llavis, en les puntes dels dits.
    Una màgia que s'escampa pel vagó i fa creure en somnis fets realitats, més enllà de les imatges de pel·lícula.
    Felicitats, a mi també m'ha arribat la llum càlida i suau del relat!

    Una abraçada!

Valoració mitja: 9.57