Els Triangles Humans - Objectes - Espais

Un relat de: Joan G. Pons

No sóc matemàtic. Sóc més de "lletres". I m'agrada molt observar les actituds humanes que trobo al meu voltant. Per mi són una escola d'aprenentatge testimonial.

Observar és analitzar, sense jutjar, encara que costi diferenciar l'observació sense sentir ganes d'opinar, que pot semblar un judici. No ho vull fer-ho. I ho intento.

Un triangle és en aquest Relat una conjunció d'una persona, un objecte o animal i un espai... i passa quelcom.

TRIANGLE... BAR-PERSONA-TALLAT

La persona seu en un tamboret de la barra. "Bon dia !" i demana un tallat. Remena la cullera, el sucre i el tallat. Relax. Silenci. Aturada calenteta.

TRIANGLE... ARBRE-PERSONA-GOSSET

El gosset marca el ritme de la marxa... i de les aturades. A banda i banda del carrer. El gosset acarona l'arbre reconegut. La persona el mira i somriu.

TRIANGLE... FORN-PERSONA-BOSSA DE ROBA

"Bon dia´!" tot demanant una barra de pa xapata. Una mirada dubtosa amb cert delit a les pastes. Resisteix. La dependenta li dóna el pa dins una bossa de plàstic. Mentre paga, torna aquella bossa i introdueix el pa a la bossa de roba.

TRIANGLE... QUIOSC-PERSONA-PREMSA

A la persona cada dia li costa més decidir quina premsa adquireix, ja que tots els titulars porten molta càrrega negativa o desanimadora. Tria un còmic i marxa al parc a riure una estona.

N'hi ha més de TRIANGLES; segur que sí.

Comentaris

  • totalment d'acord[Ofensiu]
    joandemataro | 05-02-2011 | Valoració: 10

    cal aprendre a observar sense jutjar
    gràcies joan pels teus comentaris
    abraçades
    joan

  • Ariadna Garrido | 11-02-2010


    Doncs sí, els jocs de paraules són deliciosos. Continua escrivint!!

    M'agrada aquesta naturalitat quotidiana... m'agrada l'olor perfumat dels teus escrits.

  • triangles.![Ofensiu]
    Nyanga | 28-01-2010

    M'ha encantat aquest joc peculiar de triangles!
    Molt ben trobat!!
    :)