Els sentits

Un relat de: Lavínia

M'entretinc a comptar l'aire
i no respiro.
Me l'empasso
a glops.

No em moc
i em fa mal el que no duc
a dins.

Sento remors
de núvols, boires
i foc tendre esmortuït
que em glacen.

M'atanso i
a les palpentes
parets de gel
m'acaricien els dits.

Ara són de seda

Flairo totes les
olors cuinades
en el forn de l'oblit.

És ara quan recordo!!

Comentaris

  • Modelant la percerpció...[Ofensiu]
    Maragda | 07-09-2005 | Valoració: 10

    Lavínia mai no deixes de sorprendre'm!
    Has modelat la percepció sensorial com si d'una escultura es tractés i a més l'has acolorida amb tons tan magnífics com incerts: colors del tot inefables.
    D'altra banda, llegint i rellegint aquest poema, hom va descobrint-hi nous reclaus plens de noves impressions. Esgarrifances, càlides carícies, flaires, melodies i sons impossibles...
    Sincerament, un poema fascinant, preciós!
    Una forta abraçada!!!

  • connexions amb l'oblit...[Ofensiu]
    ROSASP | 07-04-2005 | Valoració: 10

    Els records a traves dels cinc sentits, esdevenen imatges, aromes, veus, sensacions, sabors que ens transporten a molt llocs com per art de màgia. Queden emmagatezades un conjunt tan gran de sentiments i sensacions dins del cervell, que salten moguts per qualsevol espurna que els connecta en un racó arrecerat o perdut de la memòria...
    Un poema per assaborir poc a poc!

    Gràcies per tots els teus comentaris i la teva constància en llegir-me!

    Una abraçada molt gran!

  • Els sentits al 100%![Ofensiu]
    kispar fidu | 07-04-2005

    Sentir el gel acariciant-te els dits, olorar la flaire de la cuina, anar a les palpentes, guaitar, mirar, observar... dels sentits és d'on treiem tota la informació del nostre entorn i del món exterior.
    Genial! un relat dedicat als sentits que ens ajuden a veure la vida i sentir-la!

  • No només...[Ofensiu]
    Llibre | 25-02-2005

    tenim cinc sentits, no? N'hi ha d'altres, potser fràgils i trencadissos, tal volta eteris, que sovint ens ajuden més.

    Amb la vista admirem un paisatge, amb l'oïda escoltem belles melodies, amb l'olfacte flairem les olors, amb el gust tastem i amb el tacte podem percebre. Però... i tot allò que no existeix en la matèria i sabem veure més enllà de la realitat? I el silenci: que no té so? I l'olor esmorteïda del passat? I el gust amarg del desamor? I la tendresa d'un contacte que encara no ha arribat?

    Tenim cinc sentits. I tenim el record d'allò que som i d'allò que volem ser.

    Un petó,

    LLIBRE

    PD.- No sóc jo qui escriu: són els meus dits, que volen llegir-te i parlar-te.

  • Records[Ofensiu]
    George Brown | 30-01-2005

    Oblidem el passat, o el creiem oblidat, però hi ha records meravellosos que sempre tornen. Tornen transformats en somnis llunyans que ens treuen un somriure...
    Un poema molt bonic, felicitats!

    Jordi.

  • mar - montse assens | 31-10-2004 | Valoració: 10

    meravellós poema!!!

Valoració mitja: 10