ELS PERILLS DE SER ARTISTA

Un relat de: Abu Zayt
Estava rumiant quina especialitat escolliria dins del món de l’art i creieu-me, era una tasca ben complicada, mai haguera pensat que n’hi havien tantes branques en la matèria. De seguida vaig començar a deixar de banda aquelles especialitats on jo no podria destacar mai per falta de coneixements o limitacions en les meves habilitats i ja només em restaven tres.
Durant un temps vaig anar a classes de pintura, però un mes i mig després vaig haver d’abandonar. N’hi ha tants d’estils i tècniques que per aprendre-les totes necessitaria tota una vida.
Avorrit i desenganyat de la pintura ja només em quedaven dues d’opcions, l’escriptura i la música, de manera que em vaig decidir per la segona i vaig començar a fer classes particulars amb una professora molt eficient, educada i pacient, perquè, tot s’ha de dir, jo sóc molt maldestre amb el piano. La professora em deia que n’havia d’arribar a un cert nivell abans d’anar al conservatori, però el que em va fer desistir del món de la música va ser una noticia que sortia al diari amb el següent titular: Tocava la flauta quan si va empassar una nota i es va ennuegar. I és així com vaig acabar escollint l’últim recurs que em quedava, al cap i a la fi la literatura no n’és pas tan perillosa..., o sí?




Abu Zayt

Comentaris

  • Vigila no s'ennuegui...[Ofensiu]
    Romy Ros | 13-04-2020 | Valoració: 10

    M'has fet riure una bona estona...Aquest artista al final ha trobat la seva vocació sense risc!...així no patirà cap accident, trec que s'ennuegui amb algunes lletres!
    Una salutacions cordial,
    Romy Ros ;)

  • Pere Calders[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 24-01-2020 | Valoració: 10

    Mira, m'has fet pensar en els contes de Pere Calders. Análisi, humor, sorpresa, surrealisme. Visca la imaginació, malgrat que pugui costar una empassada de do major! Una forta abraçada.

    Aleix

  • Original...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 19-01-2020 | Valoració: 10

    Abu, ens ho hem passat d'allò mést bé llegint-te...La originalitat del teu relat ens ha deixat un gustet al paladar a bona literatura. Ara em plauria molt, sabent com dius a la teva biografia, que ets membre del club de lectura i del taller d'escriptura d'Avinyó, que ens dediquessis uns minutets a fer una valoració d'alguns dels esplèndids relat que publica en Kefas o d'alguna de les meves poesies de caire homoeròtic que arrossega tants llegidors. Gracies per endavant, Nil.


  • Realitat o ficció?[Ofensiu]
    Abu Zayt | 19-01-2020 | Valoració: 10

    Doncs és un relat inventat però que d'alguna manera amaga un cas real. M'ho vaig passar molt bé escrivint-lo i ara quan l'he llegit m'ha agradat molt el plantejament i la construcció. Bona execució, encara no m'acabo de creure que jo hagi pogut escriure això. Espero que us agradi i que passeu una bona estona llegint-lo

  • Doncs sí, és perillosa[Ofensiu]
    kefas | 13-01-2020


    Si ets capaç d’empassar-te una nota mentre estàs bufant, imagina què et pot passar si t’agafes els dits en el punt volat d’una anisosil•làbica perífrasi metafísica.

  • La cirereta[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 12-01-2020 | Valoració: 10

    Aquesta nota que s'empassà en tocar la flauta és sens dubte la cirererat del teu pastís literari... dolç que m'ha donat molt de gust llegir per com te les has enginyat per acabar en una pregunta que mai se m'hagués ocorregut fer-me. Si que, a voltes, m'he demanat si el llegir, segons que!, pot fer malbé una persona. Recordo una època, la de la meva adolescència, en que vaig cremar uns llibres, els quals jo culpabilitzava d'alguna de les meves manies... Nil.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Abu Zayt

Abu Zayt

6 Relats

18 Comentaris

2631 Lectures

Valoració de l'autor: 9.88

Biografia:
Vaig néixer a Barcelona el 1965, en l'actualitat sóc membre del club de lectura i del taller d'escriptura d'Avinyó on resideixo des de l'any 2004. Dues vegades guanyador del premi Sant Jordi vila d'Avinyó de relat breu, tercer finalista en el concurs de temàtica social "Amb ulls d'infant" l'any 2016, cinqué finalista "Amb ulls d'infant" 2019 i col·laborador en Radio Avinyó amb la secció EL FULL EN BLANC Entre els meus autors favorits en llengua catalana destacaria Pere Calders; en llengua estrangera Joules Verne, Anton Txèkhov i Honoré Balzac