Els Passos

Un relat de: Joan G. Pons

Passos llargs i Passos curts

Anava tot passejant, mirant els meus passos i...

- Acabo d’acomiadar, amic Joan, a dos bons amics, amb diferències.
- Qui són ? Bon amic Follet.
- Passos Llargs ( i més Llargs, més Ferms...) i Passos Curts (Prudents, més Curtets, Insegurs...)
- La vida és caminar. I cadascú tria els passos que vol.
- A vegades, bon amic Joan, la tria i el ritme van condicionats.
- Què vols dir ? Passos perduts ?
- No tant. Però si un reflex de l’estat anímic de la persona. Una font d’informació.
- Ja hi som. Explica’t.
- Caminar és una manifestació física de les ganes, motivació, d’arribar a algun lloc. Una forma d’expressió.
- Vols dir que si camino amb passos llargs és que tinc ganes d’arribar. I si vaig amb passos curts, no tinc ganes d’arribar. És natural !
- La persona mana i marca el ritme. Però a vegades manifesta unes ganes que no són ganes... i la forma de caminar és una informació.
- Llavors suggereixo uns altres qualificatius.
- Visca Joan, creatiu !
- Passos convençuts i Passos deixats anar. Ah ! i també passos relaxants, de passejada.
- Molt bé !

El Follet, com sempre i ignoro els seus passos, ja no hi era. Jo torno a casa i camino amb una barreja conscient de passos. I m’agrada i en gaudeixo.


Comentaris

  • Amb el temps i...[Ofensiu]
    Annalls | 15-01-2013

    ...observant la gent aprens molt. El dins es reflexa a fora i el fora en el dins. A vegades es important fer un esforç des de dins,o des de afora per millorar el contrari. Endreçar una habitació et pot ajudar a sentir-te millor d'ànim, I estar millor d'ànim a fer l'endreça tan temps aplaçada.
    Respecte al teu comentari, a veure una cuirassa flexible, vols dir com els guants de metge? Hm,,, cal tenir ma esquerra, i en segons quina ocasió potser fins i tot tens raó, però tenir de posar-se cuirassa si no es molt puntualment i davant "el llop", no em convenç...
    Anna@llensa.biz

    Pensava...si ta agradat el del "batut" ,vares llegir el "acarono amb dits de seda"?

  • Es un relat d'experiència [Ofensiu]
    Rafaelmolero | 11-01-2013 | Valoració: 9

    Expressar-se així és fenomenal, Joan, és un relat que dóna a pensar, doncs és una
    manifestació de cadascú, és important donar-li una certesa a això dels Passos.
    He rebut el teu email amb la revista, està molt bé, té coses molt interessants, doncs
    en ella es veuen pensaments que cal reflexionar. Atentament. Rafael Molero Cruz.

  • Oferiment a Aleix de Ferrater[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-10-2012

    Semanalment publico via correu LA BOTIGA... Seccions de participació o lectura.
    Cada divendres, sense cap cost. Si vols t'envio alguna i ja diràs.
    Gràcies pels teus comentaris.

  • el llenguatge no verbal...[Ofensiu]
    joandemataro | 12-10-2012 | Valoració: 10

    que s'expressa amb tot el cos, el caminar és una manera clara d'expressar
    bona reflexió joan

    :-)

  • Observant el caminar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 12-10-2012 | Valoració: 10

    I qui no s'ha aturat mirant el caminar d'algú? No ho dic en el sentit eròtic del caminar, ho comento en el sentit d'imaginar com és aquella persona amb aquell caminar, quin estat d'ànim l'envolta, fa passes curtes perquè té pressa o perque té les cames curtes? M'encanta la gent que fa el badoc amb les mans a l'esquena. Una abraçada Joan i gràcies per fer-nos pensar sempre.

    Aleix

Valoració mitja: 9.67