ELS MOMENTS

Un relat de: Joan G. Pons
La Vida és plena de MOMENTS. Un conjunt de moments de molts colors i intensitats.
Moments planificats i Moments improvisats. Moments agradables i Moments que no ho són tant.
El ventall de MOMENTS suggereixen un comentari al voltant dels MOMENTS anomenats IMPORTANTS.
Què és un MOMENT IMPORTANT ? Per mi és un MOMENT vital, personal, que acusa una força especial, singular... sembla que visquis amb una dimensió diferent.
Significació.- Molt recomanable valorar la seva significació. Els MOMENTS IMPORTANTS juguen favorablement a prendre consciència del “moment que vivim”. Són com uns despertadors, que trenquen rutines automàtiques i repetitives, que moltes vegades ens narcotitzen i ens fan perdre sensibilitat vivencial.
Intervenció.- Podem i cal fer un auto-seguiment, creatiu, de MOMENTS IMPORTANTS. Podem fer-ho. El factor importància no és un reconeixement exterior, és una actitud que valora un fet, una circumstància, una vivència. Un moment que sembla que s’escapa, que s’escabelli... allò que diem “no té importància”... detalls sensibles que aporten un valor diferenciador. Una vivència important.
Exemples de MOMENTS IMPORTANTS opinables:
• Rebo una trucada, inesperada, i sento una connexió especial.
• Una invitació-trobada.
• Informo d’un lloc a una persona desconeguda i sento el rostre personal d’agraïment.
• Una despertada relaxada, després d’una dolça dormida.
• Rebo gràcies i em sento correspost.
• He anat a veure i jugar una estona amb el net.
• He aguantat la porta de la casa a un bon veí que coincidim.
• Contemplo la lluna plena i sento la seva llum.
• Felicitacions amicals sobre moments que son importants.
Viure i Re-viure..... els MOMENTS.

Comentaris

  • Bon moment[Ofensiu]
    Rubba Bertanero | 09-12-2014

    He passat un bon moment llegint els teus moments.En la senzillesa de les coses, hi ha brots de felicitat. Salutacions.

  • El teu comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-07-2014

    Interessant viure i reviure, sense dependre, els moments.
    Com molt bé dius, els moments son VIDA i quapa !!!
    Comparteixo el teu comentari i gràcies.
    Avui un a de les quatres netes..... fa 1 any..... A viure molts moments !!!

  • Optimisme[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 13-07-2014 | Valoració: 10

    Llegint aquest relat sento optimisme a les venes. Els bons moments que descrius són per a guardar a la butxaca i tocar-los de tant en tant. Se'n podrien afegir d'altres i allargar la llista. Ho faré: agafar en braços el nebodet d'un any que et regala un somriure, un petó a la tieta que sempre té bones paraules, contemplar una tempesta des del porxo d'una església romànica dels Pirineus, l'olor de les costelles a la brasa en entrar al menjador de l'hotel, la salutació del gos que s'emociona i dóna voltes sobre si mateix, etc. Una abraçada.

    Aleix