Els meus verbs

Un relat de: Aquarela

A mi m'entusiasma pintar.
M'apasiona triar colors, barrejar-los i crear un de nou que mai és igual que cap altre, i amb ell donar vida a una forma, a un espai, a una ombra.
A mi m'agrada llegir.
M'encanta trobar les paraules ja escrites i anar donant-les vida al meu ritme, posant-les volum dintre el meu cap, imaginant-les fetes carn i moviment.
A mi em costa escriure.
Em resulta difícil destriar, entre totes les possibles, les paraules que poden dir el que vull dir i no una altra cosa. I col·locar-les en l'ordre que necessiten per fer-se entendre i explicar a algú més el que he pensatnper un moment, abans no se m'escapi el pensament de les mans.
A mi no em fa por estimar.
Sé que quan estimo de veritat ho faig per sempre. Sóc apassionada i em cal controlar els meus impulsos, per què no sempre puc manifestar el meu amor tal com el sento, però el conreo.
A mi em fa por quan m'estimen.
Saber que tens comporta saber que pots deixar de tenir i és molt dur quan et sents estimada pensar que un dia o un altre deixaràs de ser-ho.
A mi m'admira continuar viva, sent conscient de tots els perills que m'encerclen cada dia, i m'enorgulleix sentir-me sana, coneixedora de les enormes possibilitats que hi ha en cada moment de deixar d'estar-ho.
A mi m'aterra la mort, perquè quan arribi ja no podré pintar, ni llegir, ni intentar escriure, ni demostrar amor, ni admirar la vida, ni continuar conjugant els meus verbs preferits.
Només desitjo que, a pesar de ser morta, algú em continuï estimant després de la paraula que posa el punt i final a tota la resta de verbs.

Comentaris

  • crohnic | 13-05-2009 | Valoració: 10

    M'avergonyeixo quan dius que no saps escriure, que et costa... Realment ho fas de conya, ja m'agradaria a mi fer-ho la meitat de bé que tu!

  • Pintar...[Ofensiu]
    brins | 18-04-2009 | Valoració: 10

    llegir, escriure...Una delícia per als sentits.

    Tot i això, estimar i ser estimat, ho supera tot.
    És el millor nèctar que el fruit de la vida ens ofereix.

    M´agrada com escrius.

    Una abraçada

    Pilar

  • !Et seguire llegint.[Ofensiu]
    jos monts | 17-04-2009 | Valoració: 10

    I que t'animi a seguir escrivint.

    Jo també no en decidia per la meva manca gramatical.
    He perdut la por i cada dia que escric crec que en sé més.
    Gràcies a R.C. que m'ha donat la oportunitat.
    Benvinguda.

    El meu color preferit es el granat.....................
    amb tocs blau fort i un groc trempat................

  • Molt bo[Ofensiu]
    Calderer | 17-04-2009


    No sé d'on ho treus això de que no saps escriure. Tant el primer com aquest son molt bons.

    Lluís

  • He trobat el teu relat...[Ofensiu]
    Romy Ros | 16-04-2009 | Valoració: 10

    molt original. Cada comença ment d'un verb genera una acció nova i una característica de la teva personalitat. He disfrutat molt amb el teu text i per cert... si que saps escriure i ho fas molt be!

  • La meva opinió[Ofensiu]
    nuriagau | 16-04-2009 | Valoració: 10

    .Coincidim en totes les afirmacions menys en una:
    ·A mi m'entusiasma pintar.
    ·A mi m'agrada llegir.
    ·A mi em costa escriure.
    ·A mi no em fa por estimar.
    ·A mi em fa por quan m'estimen.
    ·A mi m'admira continuar viva
    ·A mi m'aterra la mort


    Gràcies per haver-nos ofert aquest relat tan personal i sincer.

    El desenllaç és meravellós: "Només desitjo que, a pesar de ser morta, algú em continuï estimant després de la paraula que posa el punt i final a tota la resta de verbs."

    Felicitats pel relat!

    Núria

  • Doncs jo trobo...[Ofensiu]
    Nubada | 23-03-2009

    que sí que escrius bé. M'ha agradat molt com has expressat allò que saps fer i el que no, el que et costa i el que no, el que et fa por i el que no. Pintar, llegir, escriure, estimar... viure i morir. I, finalment, una frase on reculls tots aquests conceptes en un desig. Molt bé.

  • No se si saps pintar[Ofensiu]
    Epicuri | 22-03-2009 | Valoració: 10

    Però si . Saps escriure, a no ser que sigui que jo no sàpiga llegir.

    El teu relat comunica i mou l'anima com un vent suau del matí.

  • Com és que[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 21-03-2009 | Valoració: 10

    un ànima delicada com tu ha estat tant de temps sense escriure? La pintura i les lletres són bones amigues i crec que tens qualitats per a abastar les dues.
    Et felicito pel relat, una deliciosa descripció dels colors que veus en una llar.
    No et fa por estimar però te'n fa quan t'estimen.
    Veus com ets una persona amb una delicadesa increïble?
    Segueix escrivint!
    Una abraçada
    Nonna_Carme

  • Estima sense por.[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-03-2009 | Valoració: 10

    Relat enriquidor. Ho he anat llegint com un pirata que obre i acarona els seus tresors o els dels altres.
    Gràcies per rebre aquest regal.
    Tens correu i t'escric ?

  • Verbs expressius[Ofensiu]
    Unaquimera | 21-03-2009 | Valoració: 10

    Has triat uns verbs molt expressius i carregats de significat emotiu per parlar de tu...
    Algun d'ells ja l'havies emprat en redactar la teva biografia, i potser és per això, en part, que en llegir aquest nou text teu m'he sentit còmoda, com a casa... o al menys, en terreny conegut!
    En part, també, m'he sentit reflectida en els teus mots: a mi m'agrada molt i molt llegir i no m'agrada gens ni mica la mort; de pintar no en sé ni he intentat mai aprendre, però d'estimar si.... Les coincidències predominen.

    He trobat al mig del text una frase absolutament contundent: "Saber que tens comporta saber que pots deixar de tenir". Aquesta em farà rumiar una bona estona, avui...

    Veig que, en definitiva, tot i els dies que fa que m'havies anunciat el teu enviament, ens han publicat amb la mateixa data! Ja saps que considero les coincidències com un bon auguri... espero que així sigui!

    T'envio una abraçada primaveral plena d'estima,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10

l´Autor

Aquarela

2 Relats

29 Comentaris

3183 Lectures

Valoració de l'autor: 9.80

Biografia:
D'escriure jo no en sé, vagi això per endavant. Jo el que faig és llegir i pintar.
Fa temps que entro en aquestes pàgines i us trobu i em feu feliç. M'ho he passat d'allo més bé, primer passejant anónima, lectora i comentarista després.
Llegeixo els vostres relats i em sugeriu nous colors, em recordeu d'altres que potser havia descuidat, m'apropeu a matissos impensats...
Per agrair-vos tots els bon moments que m'heu regalat, ara aporto la meva petita pinzellada.

R en Cadena

"Basileia em va encadenar i jo, encantada de la idea, he passat la cadena a la NinniN i al nyitus"

(descobreix què és "R en Cadena")

Últims relats de l'autor