Els meus "nanos" (III)

Un relat de: F. Arnau

*


L'estibador golut (07-12-2008 17:50)

Sempre triava la peça més gran i el plat més ple. Tanmateix, a la feina carregava els paquets més
lleugers.


Canvi de perspectiva (09-12-2008 20:28)

El que més odiava d'aquest món era l'egoisme, fins que en aquell congrés neoliberal va escoltar allò dels valors individuals.


El perfum de la bellesa ( 12-12-2008 19:02)

Fins que no va notar la seua flaire, no va saber que bonica era la seua nova companya de pis.


Tòpics "regionals" (17-12-2008 11:23)

El valencià odiava els coets, l'andalús no sabia acudits i, quan sortien els tres de copes,
sempre pagava el català.

Guanyador del Nanorepte 138: "TÒPICS"


És tan difícil? (22-12-2008 21:38)

Em vaig llevar del llit, vaig desdejunar, vaig eixir al carrer i tothom em va dir:
- Bon dia Francesc!


Tradicions antagòniques (25-12-2008 12:51)

El 27 començà el règim. El dia 31 hauria de posar-se aquell vestit per a la festa de Cap d'any.


Qüestió de lletres (11-01-2009 12:44)

Ella li va dir: -"Et vull!"
I efectivament, la sang li bullia a les venes com la cassola en forn.


Mesures contra la crisi (24-01-2009 19:45)

Quan tothom havia adaptat els aparells al TDT, el govern va treure un Decret/Llei per tornar
a la televisió analògica.


Mili al Sàhara (28-01-2009 19:38)

Ens passàvem les hores mortes traient la sorra que entrava al recinte aquarterat, i a l'endemà...
A mamprendre de nou!


Militant de l'esquerra (07-02-2009 17:22)

Els seus ulls tan sensibles les feien necessàries, però, quan va veure la foto dels colpistes de Xile,
deixà d'usar-les.


El poder de la ceba (10-02-2009 10:52)

Com potser que un grapat de cebes grillades aconsegueixen ajuntar gairebé setanta relataires?
Potser som una colla de grillats?

Guanyador del Nanorepte 158: "LA GIGACALÇOTROBADA"


L'aixovar de l'àvia (14-02-2009 14:49)

Els vells llençols, amarats amb els efluvis de l'estrena nupcial, ara serveixen per enllestir la cua
del catxirulo dels néts.


Reflexió sobre el paper (21-02-2009 20:38)

Li donem tanta importància (paper timbrat, paper d'Estat, paper moneda...) i els seus inventors
es renten el cul amb aigua.


El boig del Mas (monosíl·labs) (28-02-2009 12:11)

Prop del Mas vaig fer mal... Cop al cap i mort... Visc al bosc, neu al niu... Sóc el boig!


La fi de la sequera (03-03-2009 20:11)

Van treure tots els sants per fer pregàries demanat la pluja que salvés les collites.
Avui, encara van en barca...


En despertar, el dinosaure encara hi era... (08-03-2009 22:16)

I tant que hi era!
Com es va a independitzar? Pobret!
Si viu com a un hotel...
I de franc!

(Homenatge a Augusto Monterroso)


La Vida (15-03-2009 02:42)

"Viu l'instant, molt aviat tots finim, i si allò no ho fas avui... Mai ja no ho fas!"

(Homenatge a Georges Perec)


L'ombra del brúfol (23-03-2009 20:17)

Quan va ésser fulminat per aquell raig mortífer, el darrer que va albirar aquell ratolí fou
l'ombra del brúfol assassí.


Nou Partit Polític... o no? (28-03-2009 17:07)

No cal que penses en res, només deixa lliures els teus dits al teclat del mòbil.
Envia'ns SOCUNXAI al 7979.


Parella perfecta (01-04-2009 21:27)

Va trobar l'amant perfecta; viciosa a l'intimitat i en públic una santa. Ell, sempre ha estat... un fill de puta!


Cuina exòtica (04-04-2009 22:41)

Malgrat l'advertiment del maître, va obrir amb cura l'embolcall d'aquell menjar tan exòtic.
Aleshores, tothom va veure aquell cuc fastigós.

Guanyador del Nanorepte 180: "Alta cuina"


Informació meteorològica (Patrocinada pel Gremi d'Hosteleria) (11-04-2009 22:23)

El pronòstic era d'oratge estiuenc per tota la costa. Tots els madrilenys es passaren la Setmana Santa jugant al mus.


El palimpsest (16-04-2009 20:47)

L'escriba va copiar el "Kama-Sûtra" al pergamí. Al monestir van emprar aquells fulls per enllestir el devocionari d'Isabel la Catòlica.

Al paisà rnbonet!


Darreres notícies a Utopia TV (19-04-2009 21:12)

S'han acabat les guerres al món, la gent ja no passa gana i avui a l'ONU s'han reconegut els PPCC.
Guanyador del Nanorepte 185: "Històries increïbles"

El gran embús (24-04-2009 16:21)

Malgrat els peatges abusius, agafaren l'autopista per arribar-hi a temps a la boda. Almenys
arribaren al naixement del primer fill.


Cercant la precisió (10-05-2009 02:29)

Llegint el "Kama-Sûtra" cal posar-se rigorosos.
Quan parlen de besar els llavis...
Són els de la boca? O són els...?


Renúncies de parella (27-05-2009 20:43)

Ell va renunciar a la seua afició per la cacera, mentre que ella renunciava a la seua addicció al sexe.


L'aparició (30-05-2009 13:01)

Pujant l'escala, un llampec feu que tot restés fosc. Aleshores van veure el seu pare al replanell.
Venien de soterrar-lo...


Caçador (assassí) de talents (04-06-2009 11:02)

Després d'escoltar cantar l'Elvis va informar negativament a la discogràfica.

("nano" especial de 10 paraules per commemorar la 200 edició del Nanorepte)


Longevitat (06-06-2009 12:48)

-"Vosté va a durar més que un cul de morter!"
Exclamà el besnét de Matusalem al llit, abans de morir-se.

(Nova versió de "El pas del temps" (12-04-2008 17:36)


*** *** ***

©Francesc Arnau i Chinchilla

*** *** ***


*Aprofitant el títol del darrer "nano" d'aquest recull, vull desitjar això; molta longevitat al Nanorepte!!!


Comentaris

  • Quina colla de grillats![Ofensiu]
    Nubada | 18-07-2009

    Francesc! M'ha agradat molt recordar el nano de la calçotada. És ben cert... som una colla de grillats!

    Destaco també de tots aquests:
    - Els tòpics regionals
    - Darreres notícies a Utopia TC (no estaria malament...)
    - És tan difícil? (ostres, és veritat, mira que costa de trobar un bon "bon dia!")
    - Cercant la precisió (he he, quin humor més fi...)

  • Renoi quina tirallonga de nanos, [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 16-06-2009 | Valoració: 10

    trenta tres crec haver-ne llegit.
    Avui sembla que és el meu dia de llegir nanos doncs acabo de comentar-ne uns a NURIAGAU.
    Es sorprenent com alguns de vosaltres teniu tanta destresa en expressar-vos tan be i amb tan poques paraules.
    Arreveure

    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

339266 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------