ELS ESTRALLS DE LA GUERRA

Un relat de: aurora marco arbonés

ELS ESTRALLS DE LA GUERRA

Monstres de metall devoradors de carn,
bèsties acerades, frisoses de dol,
llenceu la violència de míssils vestida,
amb dibuix floral de pols i de foc.

Qui us ha bescanviat al millor postor?
Qui ha adormit el cor pel seu interès?
Qui ha venut el cel per a fer-se d'or?
Qui s'ha omplert les mans de sang innocent?

Van morint els fills de la intolerància,
de raó vestida, de drets i de lleis
i al cel puja el clam a Al·là i a Javhè,
sense cedir un pam de llur arrogància.

Ja n'hi ha prou d'angoixa, de turment i por,
deixeu que els infants puguin jugar en pau,
que creixin confiats, amb fe en el futur
i amb jocs i joguines, amb riures i cants.

Ja n'hi ha prou de guerres, font de tant dolor,
Ja n'hi ha prou d'orgull i de mesquinesa.
Aturem tots l'odi i la roïnesa!
Alcem tots un clam que ressoni al món!

Aurora Marco. Gener 2009



























































Comentaris

  • Una excel·lent arrencada...[Ofensiu]
    llpages | 05-06-2009 | Valoració: 8

    amb un final un xic decebedor. Les dues darreres estrofes no estan a l'alçada de les restants, sembla que facis ús d'un recurs fàcil per acabar el poema. Les primeres, encertadíssimes en contingut i estil. No obstant, el global és impactant i arriba a conmoure.
    Enhorabona, et seguiré llegint,

    llpages

  • Un clam just[Ofensiu]
    Unaquimera | 23-02-2009 | Valoració: 10

    La guerra comporta danys, destrucció, mort, dolor, pèrdues de tota mena, ... a canvi de l'enriquiment d'uns pocs i dels guanys de gairebé ningú!
    Tot i que això resulta evident, un cop i un altre es declaren de noves, sense aprendre res de les passades, d'aquelles que ja vam patir i que haurien de ser lliçó que fes desistir a qualsevol...

    Tu has plasmat la realitat amb paraules contundents i al·lusions directes: bon crit i clam just!

    T'envio una abraçada molt pacífica,
    Unaquimera

  • La guerra...[Ofensiu]
    entortilligat | 20-02-2009 | Valoració: 10

    diuen que es necesaria per conservar la pau...pero per fer-se rics alguns mes que res. I els que la promouen no hi van a tirar tiros...
    No acabariem mai de parlarne...

    Un gran relat Aurora Marco, com sempre, MESTRA!

  • Secundo el clam[Ofensiu]
    franz appa | 18-02-2009

    M'agrada aquesta parella de poemes, la força de les seves imatges i la força de la seva protesta. I l'afany que traspuen de "trobar un raig de vida on la mort regna". Al capdavall, l'única protesta, l'unic clam, viable: apostar per la vida, qua aturi l'odi, la por, la cobdícia i la venjança, tot aquest còctel monstruós que conflueix en el fons de tots els conflictes bèl·lics.

    Una abraçada,
    franz

Valoració mitja: 9.2

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

251661 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.