Els deu Manaments ( Versió segle XXI )

Un relat de: joandemataro
Primer de tot no voldria que cap creient catòlic es sentís malament o ridiculitzat per aquest poema que està fet en un to d’humor i una mica irònic, doncs pensó que l’Església com a institució cada vegada s’allunya més de la realitat i per això perd dia a dia més adeptes… És una opinió amb tot els respectes...

1. T’estimaràs a tu mateix sobre totes les coses, punt de partida per poder estimar al proïsme.

2. Quan et registris a qualsevol web no utilitzaràs el teu nom real en va.

3. Aprofitaràs les festes per compartir-les amb la familia i viatjar, sempre que sigui posible.

4. Honraràs al teu pare, sempre i quan no hagi estat un maltractador; i a la teva mare, a no ser que et deixés abandonat en un portal.

5. No callaràs quan els governs muntin guerres i morin vides innocents.

6. No faràs accions impures, sense utilitzar condo i estar ben net.

7. No et deixaràs robar pels que tenen poder, així no hauràs de robar tu.

8. No mentiràs, és millor dir veritats a mitges.

9. No reprimiràs pensaments ni desitjos impurs, és millor alliberar-los.

10. No desitjaràs els béns del teu proïsme. L'enveja podreix per dins, i al proïsme que li agrada ostentar estarà encantat amb tu.

Photobucket

Comentaris

  • home, els deu manaments....[Ofensiu]
    joandemataro | 16-04-2011

    jo crec que es mereixen deu comentaris no?
    és broma...

  • Totalment d'acord[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 16-04-2011

    amb tu, Joan!
    Crec que l'Església actual necessita un canvi. Un corrent d'aire fresc. Deixar de banda la tristor i la por i pensar més en el proïsme. Tinc una germana monja i pensa el mateix que jo . De fet, dins la seva ordre i em consta que d'altres també, ja fa temps que intenten donar-li un nou enfocament però es troben amb molts impediments per part de les autoritats eclesiàstiques de sempre.
    Una abraçadota, amic Joan!

  • Una nova versió[Ofensiu]
    nuriagau | 08-04-2011

    Una nova visió molt humanitària original i força assenyada. Veig que vas provant diferents tipologies textuals i que te'n vas sortint prou bé.

    Endavant, Joan. A veure si segueixes motls anys més.

    Núria

  • Manaments[Ofensiu]
    Materile | 04-04-2011 | Valoració: 10

    Molt bé, Joan!

    Crec que aquests manaments no estan del tot renyits amb Déu.
    A mi em semblen molt bons i l'humor sempre va bé. Hem de tenir una visió prou àmplia per poder caminar per la vida. La ironia també és sana. D'altra banda, l'Església necessitaria uns quants retocs, però amb molta profunditat.

    M'ha agradat molt, i trobo que la Primavera et prova. Gràcies, Joan.

    Una abraçada molt forta,

    Materile

  • Feliciiiiiiiiitats ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-04-2011 | Valoració: 10

    Deu Manaments rodons !!!!! I amb molt de missatge.

  • Ironia[Ofensiu]
    free sound | 03-04-2011 | Valoració: 10

    dels dogmatismes. Expressar, no callar, sense repressió, alliberant, gaudint,...si cal sentint, cuidant, sense deixar-se enganyar, sense victimismes,...vivint i sentint que ningú ens mana. El nostre desig i els nostres sentits, plaers infinits!!!
    Una abraçada de vida encantada.

  • costa molt poc de "predicar"...[Ofensiu]
    teresa serramia | 03-04-2011

    costa molt més de predicar...amb l'exemple!!, estic plenament d'acord amb tu...L'esglèsia lliga al coll dels "fidels" la corda gruixuda del que ha de fer i el que NO ha de fer, mentre "ells" s'omplen d'ostentació, luxe, privilegis i poder...Això és l'avangeli de CRIST???, no sé com tenen tant "morro"...Ja ho veus. Avui no sóc "dolceta"...Sóc com una roca...cantelluda...

Valoració mitja: 9.5