Els crits a les classes

Un relat de: llacuna

Hi ha mestres que es pensen que només amb crits els infants faran cas. Crec que no és així, els infants s'acostumen a les persones, i està vist que si la persona té una parla pausada, s'hi adaptaran i si la té com un sergent també.

Ara bé, quan la té com un sergent, es produeix una competència de veus, un "a veure qui crida més" i fins el sergent més modèlic s'acaba quedant sense veu.

Pel que he pogut veure això dels crits o el silenci és més aviat el tarannà de la persona. No dic que un crit en un moment donat no pugui ser necessari, però realment això del to de veu jo crec que s'encomana, com si les classes més tranquil·les fossin les guiades per la gent menys cridanera i a l'inrevés.

Ara, que si et presentes els primers dies amb crits, és força difícil, suposo canviar la tònica. I tenim una societat d'infants que no fan cas si no és a crits que després d'adults passaran a fer cas amb multes. Tot obra nostra, ens podem congratular.

I res per acabar, dir-vos que he fet aquesta reflexió perquè m'hagués agradat tenir tots els i les mestres, i els adults que m'envoltaven no cridaners, i malauradament he pogut comprovar que encara passats 30 anys en queden molts i no sembla que tingui ganes de canviar la línia educativa tipus exèrcit. Així d'aquests alguns ja d'adults decidiran que els crits no els han més que estressats i altres continuaran la pràctica de cridar.



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer