Els Cercles d'Estimació conscients

Un relat de: Joan G. Pons

Al racó del portal de casa i de bon matí (sóc matiner fàcil) me'l vaig trobar.

Assegut i ben tranquil, amb uns ulls molt oberts, el meu amic el Follet em va regalar el primer Bon dia d'aquell jorn qualsevol o concret.

-Hola, Joan !
-Bona sorpresa. Hola amic Follet !
-Sorpresa ?
-Sempre ho és. Et deixes trobar i sempre és enriquidor, bon amic !
-T'ofereixo una invitació.
-Les teves invitacions sempre són peculiars. T'escolto.
-És una Reunió.
-Hi ha tantes reunions.... sobre què ?
-Aquesta és un pèl agosarada.
-Ja em provoques !
-És la gent invitada a la Reunió.
-Quina gent ?
-Uns personatges importants en el Cercle.
-Quin Cercle ?
-El Cercle d'Estimació que envolta a la persona.
-Quina frase.... Explica't.... sento pessigolles interessants.
-La persona són els infants.
-Els infants ?
-Sí. Són els pares, els avis i als altres, els mestres, els veïns, els botiguers, la gent del carrer que hi connecta.
-Bon cartell.
-Joan, també hi ha forats.
-Forats ?
-L'infant és una persona feble, en creixement, i a vegades aquests Cercles humans adults no aporten el que cal.
-Explica't.
-De forma conscient o inconscient i també per la manca de consciència. Hi ha un excessiu sentiment d'estimació, i d'absorció, provocant una manipulació i una decisió impròpia per elles o ells o enlloc d'elles o ells. Eduquem marcant massa un camí, el nostre, que potser no és el camí natural de creixement.
-Follet en poques paraules has fet un diagnòstic punyent.
-És una opinió.
-Amic Follet. Creus que l'estimació dels avis és diferent de l'estimació dels pares ? No qualifico ni comparo.
-És diferent, amic Joan. I cal donar tot el valor a aquest mot. I tot seguit afegeixo, són estimacions que han d'anar molt ben coordinades.
-Coordinades ?
-Sí i m'atreveixo a afirmar SUBORDINADES a la línia d'estimació dels pares. Els pares marquen la pauta i el ritme de l'estimació.

-Manen els pares ?
-Estimar és ajudar, amb afecte, a desvetllar i fer créixer els valors de la convivència, del respecte, del civisme i de la solidaritat. És acceptació d'unes regles amb sentit de col·laboració...
I això és una labor conjunta i complementària, pares, avis, mestres i d'altres persones de l'entorn.
Uns Cercles d'estimació que s'encreuen.


El meu amic Follet se'n va anar. I jo sentia uns Cercles més grans, potents i consistents.

Comentaris

  • Que mai ens faltin aquets cercles[Ofensiu]
    Naiade | 17-05-2010 | Valoració: 10

    Uns cercles ben naturals i necessaris. Un infant rodejat d'amor i afecte veritable, ja ho té tot. Ensenyar-lo a trobar els mitjans per desenvolupar-se com a persona, aprendre els valors que ens han estat transmesos a nosaltres i que podran transmetre ells en el futur. Tan sols hi haurà forats, si els donem tots els capricis, un excés de mimo i no els deixem créixer com essers lliures, hi ha d'haver unes regles perquè entenguin les coses, no un domini imposat, sense explicacions.
    Com sempre el teu follet t'ajuda a treure el millor de tu.
    Una abraçada

  • Família afectiva[Ofensiu]
    llacuna | 16-05-2010 | Valoració: 10

    Hola Joan,

    És molt important tenir una família afectiva amb gent diversa.

    I crec que els i les àvies si volguessin podrien ensenyar molt als infants sobre l'estimació, perquè amb el pas dels anys es pot aprendre molt de l'estima real i de les fantasies, i si és una persona gran sincera crec que pot ser un/a guia perfecta.

    Salut!

  • Els padrins estimant reforcem Valors.[Ofensiu]
    Núria Niubó | 15-05-2010

    Els Cercles que envolten als infants han d'estar com molt bé ens dius, ben coordinats, però et diré un secretet de padrina, jo sóc una mica més permissiva amb els nets, ells també necessiten sortir-se una mica de les normes de tant en tant.
    En quant als Valors si han estat ben treballat amb els nostres fills , ara amb els nets és cosa fàcil, només cal continuar.
    Una vegada més he passat una bona estona amb el teu amic Follet.
    Gràcies Joan,
    Una càlida abraçada
    Núria