Ells, tots sols, ja s'espavilen...!

Un relat de: Jere Soler G

-Papa... me l'he trobat...! -el monstre petit fa veu de pito i m'abraça contra la seva pitrera.
-Acarona-li el cap... Així... Sense por, que no fa res...
I el monstre gros agafa la mà del monstre petit i l'hi posa damunt del meu cap mentre tremolo immòbil de terror.
M'agafa les orelles amb força, i esgaripo de dolor.
-Mira, papa, les orelles són tovetes... Si n'hi arrenco una, li tornarà a créixer?
-No ho facis, filla... pensa que totes les bestioles de Déu tenen sentiments...
-Però potser li torna a sortir... -m'arrenca una orella i sagno com un porc.
-Nena...! Que li has fet mal...!
-Ja no ho faré més, papa. Ara el vaig a banyar... Puc?
-No és que puguis... és que ho has de fer. Ara és teu, i tu n'ets la mestressa; altrament dit, la responsable.
I l'animalot m'arrenca la roba i em submergeix dins d'una massa llefiscosa de color marró xocolata.
-No, nena, no... -fa el monstre gros -. Aquests animals no es banyen en els seus excrements com fem nosaltres... Els agrada l'aigua...!
-Ai... no ho sabia, papa...
M'agafa pels collons i em treu de la merda. Veig les estrelles. M'endinsa en una piscina d'aigua verdosa.
-Nena...! -fa el monstre gros -, que l'estàs agafant pels testicles... No ho veus que pateix...?
-Ai...! -fa el monstre petit, tapant-se la boca amb una urpa, i rient amb els ulls oberts com plats. -. Després li hauré de donar menjar.
-És clar...! I has de ser curosa i pensar en els aliments del seu habitat...
El monstre petit m'entafora a la boca un pardal amb plomes incloses, una rata de claveguera i el cadàver d'un rat penat que troba al carrer. Després em fa un petó.
-Va, nena...! De pressa, que hem de marxar... -diu el monstre gros -. Hauràs de deixar aquí l'animaló...!
-És meu, papa... Me l'emporto...!
-Estàs carregada de romanços...! Deixa'l aquí, que segur que algú se'l trobarà i l'acollirà... I si no, creixerà salvatge... com la resta d'humans... Ells, tots sols, ja s'espavilen!
Pugen al plat volador i s'enlairen cap als estels.

Comentaris

  • ginebre | 23-01-2007

    història brutal i real, molt impressionat, pel retrat que fa de nosaltres mateixos.
    Molt bé!!

  • Fresc[Ofensiu]
    BOLZANO | 22-01-2007

    L'escriptura és fresca i això és molt bo en els dies que corren. A més, la història és intrigant. La forma d'escriure-la fa que el lector vagi veien poc a poc de que va tot, i no és fins al final que ho descobreix.
    A mi personalment m'ha deixat un bon gust de boca.

  • Diesi.[Ofensiu]
    diesi | 18-01-2007

    Abans de comentar-te el text, et comentaré el comentari que m'has deixat a "la nostra lluna". És el comentari més llarg i més instructiu que havia llegit mai. Gràcies per corretgir-me les faltes, normalment, quan entrego un text, la professora només me les marca, però tu me les has explica't i crec que això, em servirà de gran ajuda ja que a partir d'ara, m'hi fixaré més.
    Hi ha algunes coses que dius en que et dóno la raó, però hi ha d'altres en que discrepo. Potser el que tu trobes com un "error" està fet a propòsit, per exemple alguna coma que a tu no t'agrada o al final, que em dius que substitueixi el "nostre" pel pronom feble... No sé, a mi això ja m'agrada així i no ho canviaré. Crec que és un recurs que faig servir en molts dels meus relats i ja forma part del meu "estil". De totes formes, moltes gràcies per dedicar-hi tant temps amb el meu escrit, el teu comentari m'ha ajudat molt i m'ha agradat ;). No pensava que dels meus relats se'n pogués extreure tanta informació...
    Per cert, el text és totalment inventat, no he viscut ni conec a ningú a qui li hagi passat, per tant a la pregunta "Has provat mai d'escriure ficció?" et responc que sí...

    El teu text és molt bo, divertit i original, No em dedico a comentar-te'l tant com ho has fet tu, perquè jo no en sé tant. Però m'ha agradat molt. Molt bo, molt bo. Petons!

    b#NaT#b

  • Difícil[Ofensiu]
    ciosauri | 18-01-2007

    He entrat al relat i he llegit -abans de posar-me a la feina- la columna de la dreta. He començat doncs amb la intenció de complaure't i fer-te observacíons. D'entrada, semblava evident: la visió d'un animalet maltractat per humans; aviat te n'adones que no, que la cosa no va per aquí, i comences a fer hipòtesis sense saber ben bé a on agafar-te perquè res t'acaba de lligar; i el final resol els interrogants del lector i fa gràcia, i et remet al principi: no, si ja ho deia que eren monstres... L'he rellegit, per veure com ho has muntat, i no tinc cap observació. Potser algú més acostumat a la crítica -en el bon sentit de la paraula...

  • És bona ...[Ofensiu]
    rnbonet | 18-01-2007

    ...la visió 'animal' que ens presentes de l'home, vista des d'un altre angle que l'humà (No sé si m'he explicat bé). O siga, que uns altres essers ens poden 'confondre' amb qualsevol altra espècie d'animaló terrestre. Després de tot, som això: animals (pertanyem en aquest 'regne de la natura').
    M'ha semblat excessiva la utilització dels punts suspensius. L'únic retret que puc fer-te.

    Salut i rebolica, membre del "club dels no protestants"!

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

261901 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA