ELL

Un relat de: Sol_ixent
Tot just travessava la frontera de l'adolescència quan el vaig descobrir. L'amor havia trucat a la meva porta inesperadament.

Jo en tenia tretze i la meva germana acabava de fer els dinou. Ella sempre havia estat el centre d'atenció. Tan maca, intel·ligent, educada i tan... diferent de mi: irremeiablement tímida, més aviat lletjeta, pèssima estudiant i amb la meva ploma i llibreta de notes sempre amunt i avall.

El dia que ELL va venir a viure al barri, el recordaré tota la vida. Aquella mateixa nit, a la meva llibreta, vaig escriure-li una poesia que encara tinc guardada, ben curosament, en un calaix. I duia per títol el seu nom.

Com és de suposar, des del primer instant es va fixar en la meva germana. I jo m'ofegava en llàgrimes, inseguretats i pors mentre els veia passejar agafats de la mà, fer-se petons al portal de casa o simplement veure com es miraven i es parlaven. Tot era tal com havia imaginat que em faria a mi, i ja res tenia sentit. A totes hores el veia, el somniava i pensava, però la seva imatge sempre anava acompanyada d'ella.

El rendiment escolar va baixar encara més i les -poques- amistats que tenia van esfumar-se. Però el punt àlgid de la situació va arribar el dia que la meva mare em va comunicar que es casaven, i que l'anunci del seu prometatge el farien a casa nostra, un dissabte a la tarda. Vaig decidir que no hi aniria; tindria alguna altra ocupació, encara que fos no fer res.

Van passar els anys, i, a poc a poc vaig anar-me oblidant d'ELL. Vivia lluny dels pares i la meva germana, del barri i de la ciutat: tenia una nova vida.

Aquella antiga llibreta de notes va anar prenent forma i acabà convertint-se en un llibre de poesia. Amb el temps vaig desenvolupar una extrema facilitat per transformar històries personals, properes i hipotètiques en novel·les i poesies.

I sí, en plena maduresa, puc afirmar que sóc una escriptora d’èxit, plenament feliç.

Comentaris

  • La zona obscura[Ofensiu]
    Victre | 19-09-2016

    Felicitats pel relat!
    Jo també penso que per escriure amb passió, s'ha de saber i entrar i sortir de la zona obscura. La dels perdedors.

  • Ens han de passar...[Ofensiu]
    Montseblanc | 19-09-2016

    ...coses com aquestes que dius per arribar a escriure. Necessitem aquests i altres estímuls perquè de dins ens comencin a sortir les lletres...
    Gràcies!

  • L'escriptura...[Ofensiu]
    brins | 20-03-2015 | Valoració: 10

    Són molts els camins que ens porten a l'escriptura, moltes les circumstàncies i molts els motius i, evidentment,el desamor pot ser un d'aquests camins. Potser és per això que la teva història m'ha semblat molt versemblant. Una història, per cert, molt ben escrita. Felicitats!

  • La majoria de lectors...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 18-03-2015 | Valoració: 10

    La majoria de lectors —almenys així ho crec—, sempre estem pensant en com continuarà la història que estem llegint i, he de reconèixer que aquesta vegada anava força desorientat. M’ha agradat, m’ha agradat!
    —Joan—

  • Ara toca[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 08-03-2015 | Valoració: 10

    Ara li toca a la protagonista ser ella mateixa i reflectir sobre el paper allò que desitgi. Si la realitat no és com un vol, la pot transformar amb lletra. Potser escrivint trobarà l'HOME de la seva vida que, fins i tot, podria ser de ficció, per què no? Una abraçada.

    Aleix

  • bon relatm[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 08-03-2015 | Valoració: 10

    M' agrada molt. Es molt tendre
    Ens veiem
    Montse

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Sol_ixent

Sol_ixent

142 Relats

444 Comentaris

130004 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
"En tots els meus personatges hi ha característiques meves, però cap dels meus personatges no és jo". (Mercè Rodoreda)