Ell, ella, ells dos durant aquell petó

Un relat de: Toni Viadé i Moreno

Es coneixen des de fa tres cubates. Sobre la barra d'aquella discoteca del Gòtic, un paquet de Marlboro light sembla escoltar avorrit els quatre tòpics de sempre. Ell vol fer una broma sobre el penúltim ex d'ella, però no en recorda el nom i, pensatiu, atura la xerrameca. Ella interpreta aquell silenci com al preludi d'una retirada i declara la guerra demanant que li faci un petó. Ell respon a les hostilitats amb prudència. Fa el gest de recollir-li els cabells, descuida la mà darrera la nuca d'ella i, quan està segur de no haver-la mal interpretat, torça el cap a l'esquerra. Acte seguit, els rostres s'apropen, ell la besa, ella el besa i tot és tant perfecte que el món s'atura ensordint aquella música estrident i fonent les marejants llums de colors. Durant aquell petó, intercanvien salives i telèfons, es truquen, queden, xerren, s'avenen, prenen un cafè, i una copa, i una altra, i una altra, i una altra fins que la nit els obsequia amb un orgasme. Durant aquell petó, per Sant Jordi ramblegen agafats de la mà, es fotografien sobre un pont de Venècia, compren vinils a Londres i ella oblida un raspall de dents a casa d'ell. Durant aquell petó, sopen per primer cop amb els amics d'ella, juguen a la Play Station amb els d'ell i, un diumenge sense futbol, els futurs consogres mengen plegats un tortell de nata. Durant aquell petó, signen la primera hipoteca, es casen en una ermita romànica, el primer fill neix en una clínica de la Sanitat Pública, la parelleta en una de la Mútua i l'euribor arriba al sis per cent. Durant aquell petó, els nens creixen sans, feliços i amb un parell de postgraus. Durant aquell petó, a ella li cauen pits, a ell la tableta se li fa xocolata desfeta i a ambdós blancs els cabells. Durant aquell petó, ell mor estimant-la i ella enyorant-lo. Llavors, la música torna a sonar, les llums voltegen de nou les parets d'aquell local, ell s'acaba el vodka amb taronja, ella encén la darrera cigarreta del paquet i, dient-se adéu amb la mirada, es perden per sempre més entre una multitud de cossos anònims que es mouen al ritme de quatre drogues de disseny.

Comentaris

  • Dues opcions, hi veig[Ofensiu]
    Mena Guiga | 11-04-2014

    La del petó mentre dura i la realitat que és un temps efímer.
    La de tot el que implicaria, una pel·lícula d'entre moltíssimes pel·lícules.

    Potser sí que el títol caldria retocar-lo (però això ja és molt personal).

    Mena

  • FELICITATS![Ofensiu]
    Unaquimera | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    PARTICIPA!
    RESPON AMB UN ALTRE MISSATGE A QUI T'HA ENVIAT AQUEST, com a mínim, o ENVIA DE NOUS!

    Bon diumenge tinguis i feliç aniversari passis!
    Una abraçada digna de la celebració,
    Unaquimera

  • Més UuuFFF! vaig dir jo....[Ofensiu]
    rnbonet | 26-11-2008

    .... i en acabar de llegir-lo -dues vegades seguides- he dit "Bufa!".
    Correcte, de cercle tancat i obert a la vegada; sense cap desperdici.
    Salut i rebolica!
    PS.- Sent no puntuar, perquè seria un 10.

  • Oralment[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 18-11-2008 | Valoració: 10

    ja te'l vaig comentar el diumenge a L'Escala, però voldria deixar-ne constància escrita. Crec que el teu relat és excepcional, malgrat que tu, tot modest, em vas dir que el títol no t'acaba d'agradar. Penso que expressa una temporalitat condensada de la vida. Guaita: ...ells dos durant aquell petó. Molt bé!
    Company, et seguiré llegint.
    Una abraçada.
    Mercè

  • M'has recordat una mica a en Monzó[Ofensiu]
    angie | 17-11-2008

    Un instant es transforma en quelcom gairebé etern. Una anàl.lisi profunda del mecanisme accelerat del cervell. Molt bon relat. Hi ha frases eloqüents com la de la "tableta de xocolata". El final, potser una mica sobtat, però, és clar, un petó com aquest no és qualsevol cosa.
    Felicitats per ésser finalista del V.Mora. M'ha agradat aquest relat. Et seguiré la pista.

    angie

  • gypsy | 12-11-2008

    és genial!. L'enhorabona pel Víctor Mora.
    Escrivint així tens molt números per guanyar, tot iq eu això tampoc importa tant, el més important és buidar-se en els mots i sentir a través d'ells.
    M'ha agradat moltíssim.
    Espero veure'ns i saludar-te, el proper diumenge.

    gyps

  • molt bé Toni[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 11-11-2008 | Valoració: 10

    No tinc paraules per descriure o criticar el teu relat. Està fet amb tanta mesura que no hi sobra cap coma ni cap espai en blnac, tampoc. Un títol gairebé d'Allen, en Woody vull dir. A veure si tu ets l'escollit pel Victor Mora, de fet, veient el teu relat no m'estranya que hi siguis de finalista, i que em perdonin les altres companyes de relats, que també han suat el seu relat de ben segur.
    Aquest teu en concret el trobo rodo, té moltes lectures, com en pocs segons podem veure passar una vida sencera...
    en fi, noi, sort!

    Una abraçada

    Ferran

    PS
    comença a baixar l'euribor!

  • Possible vida[Ofensiu]
    Avet_blau | 11-11-2008 | Valoració: 10

    O projecte, encerclat per uns llavis i un petó.
    i malgrat l' eternitat que amaga,
    pot ser efímer, oblidat.
    Uns instants, una atracció,
    que demanen una resposta al uníson,
    una sensibilitat, una pasió... que no hi es...

    i el petó i la vida es perden en l'oblit.

    Avet

  • M'ha agradat molt![Ofensiu]
    annah | 11-11-2008 | Valoració: 10

    Una vida en uns instants... en un petó!

    Molt original i autèntic!


    Una abraçada!

    Anna

  • Grandíssim![Ofensiu]
    RFS1984 | 11-11-2008 | Valoració: 10

    Com mescles solemnitats com passejar junts a Sant Jordi o viatjar a Londres amb la quotidianitat monòtona de d'oblidar-se un raspall de dents. Com dibuixes l'evolució conjugal -i vital- que haurien tingut i com s'estronquen les arrels del que hauria estat un arbre meravellós amb l'adéu ocular.

    Allò dit: GRANDÍSSIM!

  • com m'agrada el que escrius toniet![Ofensiu]
    perunforat | 11-11-2008 | Valoració: 10

    una manera directa, amb un rerafons tan real com real és la vida. Amb minusiositat poses a l'aire tots els pensaments i totes les sensacions.
    Llums, càmara, acció...ets una narrador d'històries de quality, m'encanta!I crec que un quelcom de "màgia" dels teus escrits s'ha encomanat a la meva poesia, jo ho crec així desde fa molt de temps!
    Un petunet!!!(ara el farem heroi, espera...)

    I com no, això seria un bon heroi del dia, el "petó". I que més bonic que fer-se un petó i que passin un munt de coses sense que passin de veritat. Eh, i que passin de veritat també eh!!

  • Doncs, a mi m'ha agradat[Ofensiu]
    mimí | 02-09-2008

    serà que encara els relataires estan de vacances i per això ningú diu res. Te merit fer un relat curt i que quedi bé.

Valoració mitja: 10