Elena travessa portes.- Segona Porta

Un relat de: Joan G. Pons

He sortit i no trobo la sortida. No tinc pressa en sortir. I torno a mirar les portes.

Observo que hi ha moltes portes. Sense cartell orientatiu. Quan observes que no hi han cartells, els trobes necessaris....

M’animo a provar una nova porta.

Aquesta porta no s’obre tant suau..... però s’obre. Sembla com si al darrera hi ha quelcom que no facilita l’obertura.

Ja hi sóc. Un espai molt buit i ho noto. De sobte una llum blava il•lumina una capsa situada al bell mig.

M’acosto. M’agrada el color blau. Em comunica pau. La capsa és gran i m’anima a obrir-la, tot sentint les pessigolles de la curiositat.

Dins la capsa un full apergaminat amb unes lletres grosses. És un full que abans havia estat enrotllat... ara mig obert invitava a llegir-ho.

“ INTENTAR-HO ÉS FER-HO I SURT BÉ “

Vaig seure a terra, a prop de la capsa i tornar a llegir el missatge.... Intentar-ho és fer-ho i.... “

Intentar. Conjunt d’intents. Resultat ??? Recordo haver llegit “Intentar és Aconseguir”... i no ho vaig assumir.

Intentar és sols un intent o.... ???

En l’espai on sóc em sembla que la reflexió és fàcil. I em deixo anar.

El paper apergaminat diu molt i no estic d’acord.

Els intents no surten sempre bé. Hi ha intents frustrats. Intents a no sé qui i a no se què, sense èxit. Vaja, sense un resultat maco.

De totes maneres, si no intentes, si no ho proves.... no saps què passa..... I potser, si ho intentes, passen.....

Curiós aquest missatge. En una capsa i després d’una porta.

De fet, he intentat obrir una porta, he intentat obrir una capsa i estic intentant entendre aquest missatge.

És potser el VIURE un conjunt d’intents, no pendents del resultat ?

Vaig tornar al darrere i travessar aquesta Segona Porta.

Quelcom interrogant còmode m’acompanyava. Viure un conjunt d’intents.

Comentaris

  • gràcies joan per la teva[Ofensiu]
    joandemataro | 25-03-2011 | Valoració: 10

    reflexió sobre el meu poema sobre el viure i el patir
    espero la teva tercera porta
    salutacions cordials
    joan

  • bona argumentació[Ofensiu]
    joandemataro | 23-03-2011 | Valoració: 10

    sobre una frase interessant.... Estic d'acord amb tu, cal ser valent, intentar, enfrontar-se a nous reptes sabent que pot sortir bé o malament, però és millor això que arribar al final de la vida i penedir-se de no haver estat més valent davant els seus reptes, al cap i a la fi si quelcom ens surt malament no té perquè frustrar-nos:
    tenim dues opcions, tornar-ho a intentar o adonar-nos de les nostres limitacions i acceptar-les
    una abraçada primaveral
    joan