El tret, per la culata! (Venjança)

Un relat de: Unaquimera

Ens han fet enrabiar tant!

Ha estat molt més que una nit boja o una banya a cop calent... Ens ha emprenyat la mentida planificada, col·lectiva, mantinguda. Malparits!

Hem dubtat, és clar que em dubtat... però calia prendre mesures dràstiques. L'Antonieta encara diu que ens hem passat, però jo crec que ni un gram: S'ho mereixen!

Només han tingut la mala sort de què ho descobríssim per casualitat... bé, totalment per atzar no, perquè l'Olga feia temps que tenia la mosca darrera l'orella...
El detectiu li ha sortir més barat, dividint els honoraris entre les quatre. Quan va llegir-nos l'informe, ensenyant les proves, no ens sabíem avenir!

Tant de parlar de la gran cacera, d'ensenyar les escopetes noves, d'encarregar equipaments més moderns, de queixar-se pel preu del vedat, dels guies, de l'hostal... el poble sencer anava ple! Després aquell paio ens mostrà les fotocòpies de les reserves d'avió i d'hotel a Cuba: quin tràngol!

- Turisme sexual! - ha dit.

Acomiadant el meu home, pensava que no el reconeixia...

- Quantes vegades m'haurà ensarronat? - rumiava.

Li vaig dir que anés amb compte, que les armes són perilloses, que al bosc a qualsevol se li escapa un tret, que pensés en els nens... en mi, que l'estimava i patia per ell... Vaig abraçar-ho... però va marxar somrient! Aviat riuré jo!

Ho tenien tot ben pensat... menys la nostra trucada anònima a la guàrdia civil. O l'Eulàlia ha trucat als Mossos finalment? Només dir "armes" "municions", "camuflatge", la veu del telèfon s'ha excitat molt: ha demanat la matrícula del cotxe, agraint-nos la informació.

Actuaran ràpidament: des dels atemptats, l'alerta és màxima.
Els espera una bona sorpresa als nostres estimats!

Baixaran de l'avió, cofois; aniran cap a l'aparcament per disfressar-se de marits que tornen a la llar esgotats pel seu primitiu passatemps, satisfets... Quan vegin els tricornis, s'oblidaran de les mulates! I quan els diguin que poden trucar a casa... imagino les seves cares!
Compte liquidat: els sortirà el tret per la culata!


Unaquimera

Comentaris

  • Ui Cuba... té molta història![Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 07-05-2012


    M’has fet pensar en, existeix el crim perfecte???

    Molt ben trobat, divertit i interessant fins el final, que com sempre en els teus relats, no hi falta la sorpresa al concloure`l.

    Ei, i no s’han passat ni un gram! – colla de...

    Una abraçada NO planificada.

    Gemma

  • Que paguin![Ofensiu]
    Materile | 14-04-2011 | Valoració: 10


    El tret per la culata

    És fantàstica la teva forma d’escriure, les diferents maneres d’enfocar-ho i, amb El tret per la culata, m’acabes de donar una altra lliçó; narres els fets com si fos un monòleg, un repàs...

    Quan he començat a llegir el teu relat de seguida m’ha vingut a la memòria un dia que uns amics de Falset ens van explicar aquest estúpid fet, (mira que en són de burros!) com una notícia que havia passat allà. M’ha agradat molt la forma que li has donat, no sé si se’n diu forma. Ja veus que sóc una aprenenta, autodidàctica, del poder de poder expressar-se. Admiro les persones que saben fer anar els mots com sagetes, amb el bon sentit de la paraula.

    Sobre el meu conte El sopar, t’agraeixo totes les teves indicacions. Ja veig que abans de tancar un conte s’ha de llegir i rellegir des de la vessant del lector i tenir en compte les preguntes que es pot fer aquest lector. He de dir, i això no m’exculpa, que algunes de les coses ja les havia vist, però massa tard, quan ja l’havia penjat. De fet, és un dels primers contes que vaig escriure sense tenir-ne gaire idea. La incoherència, també l’havia vista. Què creus que he de fer, esborrar-lo ?

    Em va molt bé que m’indiquis les coses que no són correctes o no vegis clares, ja que és la manera d’aprendre’n.

    Espero la sorpresa del teu proper relat.

    Una abraçada nocturna,

    Materile

  • Quina barra![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-03-2011 | Valoració: 10

    O sigui que anaven a caçar cabretes, que tenen grans mamelletes, oi? Doncs apa, l'Antònia, l'Olga i les altres dues dones sabran afilar les banyes que es penjaran a la paret dels records... i mira que ho descrius bé! Concret, ben narrat i ben sorprenent, com sempre. Com t'ho fas? Una abraçada, mi amol.
    aleix

  • jajaja! [Ofensiu]
    Unaquimera | 28-01-2011

    Boníssim, el teu comentari... els teus comentaris, per a ser exacta, DanielN.
    Allò de la “pistoleta” m’ha fet riure molt... i això sempre s’agraeix; que opinis que la història, que per cert està basada en fets verídics segons diuen, està ben explicada, també.

    T’envio una abraçada doble,
    Unaquimera

  • I segueixo...[Ofensiu]
    Daniel N. | 28-01-2011

    Em sembla increïble, al·lucinant i del tot sorprenent que 'me'n vaig a matar cabres' sigui una bona excusa i 'm'en vaig a cuba' una cruel traïció. Si jo hagués escrit el relat (què ja sé que no és el cas), hauria canviat les escopetes per càmeres de fer fotos o alguna cosa que no impliqués violència gratuïta i sense sentit en contra dels animals. I si tingués marit (què tampoc no és el cas) o muller, preferiria que fos 'normal' i s'anés de parranda a Cuba que no que fos 'raret' i anés jugant amb escopetes. Però com a història està molt ben explicada, felicitats (en el benentès que jo la gent que es vesteix de camuflatge per anar a matar mascles a la muntanya no la trobo normal).

  • Dones...[Ofensiu]
    Daniel N. | 28-01-2011

    en realitat havien anat a fer un altre tipus de "cacera" amb un altre tipus d'"escopeta",o de "pistoleta" si vols. És clar que no cal anar-se'n a Cuba a fer aquest turisme, i molt em sembla que està molt sobrevalorat el tema, en tant que no penso que una mica de turisme sexual pel raval sigui gaire diferent. Per cert, matar una cabra val entre 2.000 i 2.500 euros a Espanya.

  • M'he descuidat de dir-te:[Ofensiu]
    Josoc | 27-01-2011

    Molt bé pel títo tan adequat!

  • Tan bem tramat com sempre.[Ofensiu]
    Josoc | 27-01-2011

    No hi ha paraules noves, tenim les que tenim, però cal saber utilitzar les més adequades perquè siguin capaces d'explicar prou bé les històries perquè resultin interessants i creïbles, com és el cas d'aquesta venjança.

  • real...[Ofensiu]
    sigbar | 27-01-2011 | Valoració: 10

    Vaja jo pensava que era una de les múltiples llegendes urbanes doncs jo també l'havia sentit fa molts anys d'un parent d'un amic d'un conegut... de totes maneres moltes "facilitats" molt "maja" la història i molt ben enfocada, sobretot la manera de descriure la traïció: ella li va dir que l'estimava i tot i així ell va marxar rient, vaja unes penques!!!!!

  • molt bo[Ofensiu]
    joandemataro | 04-11-2010 | Valoració: 10

    com sempre
    una abraçadota desarmada
    joan

  • Ostres Unaquimera, una història semblant[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 15-01-2010 | Valoració: 10

    vaig sentir una vegada que havia succeït en un poble de Lleida. L'has explicat meravellosament bé i amb el suspens adient. M'ha encantat la història i si no l'havia sentida és que l'he somiada.
    No els ha estat mal als pollos en qüestió, però no per haver volgut anar a Cuba sinó per dir mentides. Esclar que si no es diuen mentides, de vegades el cònjugue no et deixa ni respirar.
    Ai, quin embolic és la vida, oi bonica?

    Doncs sí la petita de la foto de presentació sóc jo mateixa.

    Una abraçada.

  • Una emoció ![Ofensiu]
    Joan G. Pons | 04-02-2009 | Valoració: 10

    La venjança és una forma d'estimar a qui no estimes i has estimat.
    Relat per reflexionar una bona estona.

  • ELLES TAMBÉ PENSEN.[Ofensiu]
    anforsa | 02-02-2009 | Valoració: 10

    M'agrada infinit això que fas que em portes al teu relat o poema similar al que jo proposo.
    Puc comparar i això és molt agradable i t'ho agraeixo. Soc un autodidacta, ho saps i cullo d'aquí o d'allà, i amb això gaudeixo. Comprovar que hi ha persones que ho fant tant bé, al meu entendre, és un goig que s'experimente quan et trobes amb actes com el teu. gràcies per el que em dones i dones a tots.
    En tenia en ment un de similar, en el sentit del tema de l'engany de l'home a la dona pròpia no sé si mai l'escriuré.
    Et deixo fins que ens tornem a trobar. Una abraçada d'agraiment. Anton.

  • Infidelitats![Ofensiu]
    JoanaCarner | 20-01-2009 | Valoració: 10

    Molt bona història! Original el tema de la venjança col·lectiva. Penso que li donaria a llegir a l'Eva i a la dona. Penso que el tema de la infidelitat dóna molt de si, des de tots els punts de vista. A mi me l'ha donat, literàriament s'entén. Una altra coincidència, veus?

  • Felicitats![Ofensiu]
    aiguasalada | 12-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!

    5 aniversari RC


    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Ahir RC no funcionava.

  • Evidentment...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 02-10-2008 | Valoració: 10

    ... a aquests quatre turistes, els ha sortit ben bé el tret per la mulata... ai! vull dir culata. En què estaria jo pensant!
    -Joan-

  • Agudesa femenina[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 13-05-2008 | Valoració: 10

    Hola Unaquimera!
    El teu relat curt i concís ho recull tot: intriga, acció, hipocresia, sentiments venjatius.
    El que més m´ha agradat ha estat el final com a cloenda d´un treball dut a terme per uns personatges femenins que tenen una bona arma entre mans: la seva intel·ligència.
    Has conduït el teu relat emprant una bona tècnica:agilitat narrativa. Vas al gra des del primer moment i aconsegueixes tenir el lector captivat des de la primera a l´última frase.
    Molt bé!
    Una abraçada.
    Mercè

  • llegenda urbana[Ofensiu]
    megane | 08-05-2008 | Valoració: 10

    Una venjança intel·ligent. Els homes es van passar de llestos.
    Està molt ben explicada en poc espai.
    Sembla una llegenda urbana. Com una moraleja.
    m

  • Clar de lluna | 04-04-2008 | Valoració: 10

    ...la venjança és un plat que es serveix fred! Divertit el relat, realment els hi surt el tret per la culata!

    Tens tants comentaris que la única cosa que em queda per dir a nivell personal és que m'ha agradat molt.

    Una abraçada!

  • M'ha agradat molt[Ofensiu]
    Seny i Rauxa | 07-01-2008 | Valoració: 10

    M'ha fet molta il.lusió que hem posessis un comentari!
    El relat, gràcies per descobrir-me'l (espero posar bé els apostrofs perque normalment la cago amb aixó ..,) està molt bé, jo la veritat de sentir-me culpable... gens!
    Molts petons!!!!!
    I igualment, bon any i que hagin anat bé les festes, que per desgràcia, a aquestes si que se les endú el vent si ...

    una abraçada

  • Em sembla molt bé...[Ofensiu]
    franz appa | 28-11-2007

    Aprovo plenament la qüestió, la venjança. "Ens ha emprenyat la mentida planificada, col·lectiva, mantinguda". Certament, la millor venjança possible per a la mentida i l'engany és airejar-la, embombar-la i retratar a l'autor del frau.
    He sobrevolat una mica els abundants comentaris, i m'ha semblat detectar algunes reticències masculines (solidaritat de gènere?) i alguna posada en qüestió de la versemblança de la història.
    Bé, la versemblança no és important aquí, tot i que els fets no solament són verósímils sinó que probablement són vertaders. L'important és el tractament, que és magnífic, fresc i elegant.
    Petonassos! (no fraudulents)
    franz

  • Després del dolor,[Ofensiu]
    RATUIX | 21-09-2007 | Valoració: 9

    per començar a pair la ràbia, el millor pot ser un beuratge fred, assaborit amb calma, que ens ajudi a refrescar les idees. I potser ens durà a maquinar un plà de "vendetta".
    Molt bona manera de dur el relat. Es veu molt clar el que sent aquest grup de femelles traïdes, actuant juntes.
    Fins aviat!

  • Una venjança ben armada[Ofensiu]
    Simon | 22-02-2007 | Valoració: 10

    Aquest m'ha despistat però entenc ara l'esclavatge de les paraules!
    No l'havia llegit, no se com es va passar pero trobo molt ben narrats els fets des del discurs interior, dolgut, venjatiu plenament.
    Aquest cop no hi missatge?
    Espero novetats aviat!
    A reveure, SB

  • Fantàstic ![Ofensiu]
    Siset Devesa | 31-12-2006 | Valoració: 10

    Una manera intel·ligent d'aplicar la venjança. Un relat que pot passar per llegenda urbana, amb un to irònic, molt dels nostres temps.

    Felicitats i bon any !

    Dies endarrera, vas comentar-me un meu relat. Em va fer moltíssima il·lusió, ja que sóc nou a RC (i al'escriptura en general) i rebre una crítica tan entusiasta i amb tanta capacitat d'anàlisi em va colpir. Voldria demanar-te, ja que tens molta trajectòria i gran feina feta, amb una valoració ben alta, si pots continuar-ho fent amb els altres relats publicats. Això si : amb absoluta objectivitat. T'estaré (us estaré) molt agraït.

    Bon any a tothom !

    Siset Devesa

  • caçadors caçats[Ofensiu]
    neret | 12-12-2006

    hola!

    m'agrada el joc aquest dels que van a caçar, no se sap ben bè si mulates o cèrvols i que finalment són caçats pels mossos. Ben lligat... ´
    Sobre la redacció, doncs poc a objectar, sense floritures, de dret al gra, que es tracta d'explicar molt en poques paraules. Potser alguns errors, algun pronom feble que manca i algun verb que no està en el temps que toca, però en general trobo que és un bon relat. Divertit i original.

    Ah, i gràcies pel comentari, també m'ha servit per descobrir-te!

  • Mot bones...[Ofensiu]
    Unaquimera | 11-12-2006

    Jejeje, instants! Amb tu no sé mai si "parles" seriosament o amb quina m'estàs enredant, però per si un cas el problema és que avui t'has aixecat un pel espés, intentaré aclarir-te els matissos foscos:
    el primer: "la gent va a Cuba de cacera?" No és el cas, els homes d'aquest relat han anat allà de turisme sexual, com informa el detectiu a les seves dones... Per això, no necessiten armes i les deixen camuflades DINS el cotxe que queda aparcat en el parking de l'aeroport mentre ells van i tornen... ara sí?
    " anar a Cuba a caçar, quin animal?" Com pensa la protagonista al final, dones, mulates, persones que van curtes de diners o que accedeixen per diferents raons a tenir contactes sexuals remunerats en un entorn exòtic i afavoridor...
    Dos: No els detenen "per venir de viatge amb escopetes i els seus permisos reglamentaris", loa policia simplement rep un avís sobre un cotxe amb armes i municions a dins, tancat i quiet des de fa dies, i actuen conseqüentment segons el pla d'alarma generat pel darrers atemptats...
    Que et sembla ara? Ho veus més clar? Potser et cal un bany en aigua fresqueta... i no "et jartis de vis", jajaja!

    Ahg! M'encantaria ser "transportada als paratges de quietud i soledat...", gràcies Pau!

    Una abraçada desarmada,
    Unaquimera

  • bones,[Ofensiu]
    instants | 11-12-2006

    dos matissos, el primer: la gent va a Cuba de cacera? és a dir, no és creible que pugin armes en un avió i menys per anar a Cuba a caçar, quin animal?... Dos: Sembla talment que falta una mica més de credibilitat en tot el relat, no crec que et detinguin per venir de viatge amb escopetes i els seus permisos reglamentaris, és més les dones són molt més llestes per a planificar una venjança, no creus?

    Avui m'he aixecat un pèl crític... jeje un petonàs i una abraçada!

    Pau

  • Qui la fa la paga.[Ofensiu]
    trumfa | 10-12-2006 | Valoració: 10

    Ben tractat el tema. M'ha agradat molt per el ritme però especialment per la forma d'explicar-ho, sense pasar-te en els sentiments i carregant-ho d'ironia.
    Sort que no m'hi sento identificat per que .......a veure,.....per que no sóc caçador.
    Felicitats
    Trumfa

  • Quan vegin els tricornis els sortirà el tret per la culata...[Ofensiu]
    Jere Soler G | 06-12-2006 | Valoració: 10

    He rigut molt... molt bona venjança... molt ben escrit... espero que te l'escolleixin perquè fa molta gràcia... Poca cosa més puc dir com sempre, tens una prosa molt bona, i una gran capacitat per a empescar-te arguments interessants, felicitats...!

  • Sobre la venjança[Ofensiu]
    Unaquimera | 05-12-2006

    Gràcies, sergi, per comentar el relat, encara que al llegir-te no em queda prou clar si no has entès l'argument de la història ( sento, si aquest és el cas, no haver-ho explicat més clarament ) o el que no comprens és el fet de que algú es pugui venjar d'una altra persona...

    Pensa que el desig de venjança neix de la ràbia, de la fúria, quan un o una pensa que ha estat ofès, enganyat, menystingut... no respon a un procés racional i reflexiu, sinó a l'imperatiu d'una emoció visceral i primària!

    En aquest cas concret, a més, són varies (4) les persones que s'hi troben, i per tant se suposa que una excita a l'altra, de tal manera que una cosa que potser una d'elles no hagués decidit per sí sola, es troba recolzat per l'empenta de les altres...

    Si vols algun altre aclariment, trobaràs la meva adreça de correu al peu de la meva biografia.
    Una abraçada suau,
    Uq

  • Reflexió...[Ofensiu]
    Bonhomia | 05-12-2006

    Jo crec que el problema de la venjança és un fet més individual que no pas col.lectiu. De totes maneres aquest relat se m'ha fet poc entenedor i no sé com criticar-te'l.
    Jo no hi crec, en la venjança: crec en l'acceptació i la reflexió. Però el món està fet una merda cada vegada més global, i ja no es comprèn si hi ha venjança o violència gratuïta.
    Potser un terrorista té les seves raons per matar, però crec que aquestes són més aviat personals.

    Sergi

  • Molt divertit[Ofensiu]
    Quelet | 05-12-2006 | Valoració: 10

    Divertit i curt relat que demostra que tal fas tal trobaràs i que riuen millor les que riuen les darreres: una dolça venjança.
    Fins la propera
    Ah, felicitats per les castanyes...
    Quelet

  • Carnestoltes06 | 05-12-2006 | Valoració: 10

    Una venjança com aquesta, destrempa!
    El merit és d'elles i és teu, a parts iguals!
    En nom de la justicia, t'ho reconeixo!
    Carn

  • wuola veina, aquí el comentari d'un caçador !!!!!!!!![Ofensiu]
    Angel Negre | 05-12-2006 | Valoració: 10

    La veritat, es que el teu relat ja l'havia llegit, i com tots el vaig trobar molt bo, fresc, ràpid, amb un a prosa que enganxa, i no et deixa parar de llegir, o sigui amb la teva línia quimera, FANTASTIC.

    Ara com home i caçador, la veritat es que no m'hi sento ni identificat ni ferit, tot el contrari, el enganys es poden produir d'infinitat de maneres, i no necessàriament tenen que venir de la part masculina, els dos sexes i estant tant exposats tant un com l'altre. I com a escriptora, evidentment no hi ha cap motiu personal en els teus relats, sinó malament aniríem eh !!
    Per tant quimera una, un molt bon relat,

    Una abraçada ja matinera, però no menys forta que si fos vesprera, acompanyada, avui si, de només dos petonets.

    Josep Mª

    PD. Dos només no, un farcellet per tu veina !!
    Ah i gràcies per les floretes !!!, tu ja mentens eh !!!

  • Caram![Ofensiu]
    Aquarela | 05-12-2006 | Valoració: 10

    Carammmmm, quina història! Una venjança en tota la regla, amb centimetres i decimetres...
    ni un gram, té raó!
    Molt bona!
    Aquarela

  • Quina castanya![Ofensiu]
    angie | 05-12-2006

    jajaja...felicitats per aquest relat i per ésser la millor caçadora de castanyes. Em semblava adequat felicitar-te comentant-te aquesta història. M'ha agradat, m'ha fet riure i trobo que en poques paraules descrius una venjança que em sembla ben original.
    Gràcies pel teu comentari, valoro més que em llegeixin que no pas que em comentin, sobretot si el que escric fa passar bones estones...

    un petó,

    angie

  • I felicitats[Ofensiu]
    Txell Pellicer | 05-12-2006

    per allo de les castanyes!
    Pell

  • Bo, bo, bo![Ofensiu]
    Txell Pellicer | 05-12-2006 | Valoració: 10

    No se si ha quedat clara la meva opinió, haha!
    Bo per que esta ben escrit!
    Bo perque explica una bona historia!
    Bo perque te la fa sentir: la enrabiada, la emprenyada, la decisio, la sorpesa, tot!

    Petons bons i sort,
    Pell

  • El teu no es pot millorar...[Ofensiu]
    F. Arnau | 04-12-2006 | Valoració: 10

    Recorde el cas i m'agrada el que has fet, adaptant-lo per a fer-ne el relat. Estic convençut de que aquesta és una premisa dels escriptors. Agafar la realitat i capgirar-la sense cap norma establerta, sense complexos, i sense tenir que donar comptes a ningú. Tan sols a nosaltres mateixos.

    Una forta abraçada!

    FAiX

  • bo, molt bo[Ofensiu]
    monsvariats | 04-12-2006 | Valoració: 10

    Cada cop estic mes convençut del teu talent d'escriptora, M'agrada descobrir els nous teus relats cada cop que entro a RC.
    anims, no em fallis i una forta alora que dolça abraçada

  • bo, molt bo[Ofensiu]
    monsvariats | 04-12-2006 | Valoració: 10

    Cada cop estic mes convençut del teu talent d'escriptora, M'agrada descobrir els nous teus relats cada cop que entro a RC.
    anims, no em fallis i una forta alora que dolça abraçada

  • Una venjança de llei[Ofensiu]
    Valentí Valent | 04-12-2006 | Valoració: 10

    Els caçadors caçats, els mentiders es veuen sorpresos, els homes lliures presos, les dones venjades. Una llei dura: Qui la fa, la paga.

    El joc del títol és molt bo - ja mhavia fixat abans com tels treballes - en referencia als caçadors i les escopetes i els resultats inesperat. Molt bon relat!

    Valentí Valent

    Que és el de les castanyes?

  • Molt bé[Ofensiu]
    NEULA | 04-12-2006

    breu i ben escrit, amb una bona i merescuda venjança!

  • S'ho mereixien.[Ofensiu]
    Naiade | 04-12-2006 | Valoració: 10


    Molt bo, com tots els teus. Saps conduir el tema tan be, que me'l he llegit d'una tirada.
    A més m'he solidaritzat amb elles, ja era hora d'escarmentar-los.

    Una abraçada ben forta.

    Naiade


  • Per al X. Valeri, la gypsy i per als lectores i lectores en general[Ofensiu]
    Unaquimera | 04-12-2006

    Efectivament, a mi em van explicar aquest fet com un succés real, tot i que, evidentment, no ho he transcrit tal qual m'ho van relatar. Per cert, la policia els esperava a l'aparcament de l'aeroport... i en tornar a casa, va començar una altra història molt més dolorosa un cop satisfeta la ràbia... però això ja seria un altre relat, oi? En aquesta ocasió, el tema era només la venjança.

    Gràcies a totes i tots pels vostres comentaris i per sentir propera la narració!

    Us envio una abraçada calenteta com una castanya torrada,
    Unquimera

  • Volia dir[Ofensiu]
    Xocolatina | 04-12-2006

    llepadeta, no se tantes r que fan!

    llepadeta va, llepadeta torna!

  • M'agrada molt![Ofensiu]
    Xocolatina | 04-12-2006 | Valoració: 10

    Una historia complerta explicada en poques paraules: la mentida dels marits, pensada, elaborada, propagada, ... els detalls... la descoberta de les dones... la enrabiada, els dubtes... la trucada... la venjança!!!!!
    Un altre relat ben pensat i escrit i una altra llerpaderta que t'has guanyat de part meva,
    Xocolatina

  • El tret per la culata[Ofensiu]
    Mossens | 04-12-2006 | Valoració: 10


    Sóc un lector que perdono l'estil si la narrativa és amena i, fins i tot, en valoro molt més l'amenitat. El teu treball té les dues coses i endemés actualitat.


    Sóc Mossens de La Caixa... Parlem-ne?
    Gràcies pel teu comentari. Tinc setanta anys i de fa molt poc he après català a l'escola d'adults.

    Quan llegeixo els que en saben com tu m'acomplexo prou.

    Vinc del món eclesiàstic i per això et demanaria que et llegisis el meu vers BUSCO A DÉU... NO EL TROBO. Si em passes el teu correu te'n faré arribar l'última versió.

    les meves dades Mossens - 233064

    E Mail svalleth@yahoo.es

  • un bon tret, si senyores[Ofensiu]
    simdos | 04-12-2006 | Valoració: 10

    … aquí si que se'n pot parlar d'uns caçadors caçats.
    El fet d'haver d'enganyar a tothom per poder gaudir de somnis i plaers sexuals llunyans acaba amb la descoberta de l'engany i la venjança pública: la privada serà segurament molt més ferotge encara.
    Molt bon relat i molt bon final.
    Aquesta és una història que recordo llunyana i que sento propera a la vegada, que al moment de comentar-la, em serveix per donar-te l'enhorabona per superar ja els 400 comentaris als teus relats: els mereixes, continua escrivint per que els que no sabem fer-ho puguem continuar llegint-los.
    Una empenta cap endavant.
    simdos

  • Ben pensada...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 03-12-2006 | Valoració: 10

    aquesta venjança, tot i que un cop aconseguida no sé pas què en quedarà de cada parella. M'agrada perquè d'una situació que podria ser dramàtica has sabut trobar-ne la manera de fer-nos un relat molt cuidat (com fas sempre), i al mateix temps ens has provocat un somriure. que també és molt d'agraïr.
    Gràcies pels teus comentaris, sempre tant entranyables i que des del primer moment em van fer sentir molt ben acollida aqui dins.
    Una abraçada amb la mateixa intensitat que porten les teves.

  • un bon títol per un bon relat![Ofensiu]
    ROSASP | 03-12-2006

    Una història ben ficada en escena i molt imaginativa.
    Caçadors, i no pas d'animalons! I elles patint, perquè al bosc podien prendre mal...
    Però, normalment tots els enganys acaben caient pel seu propi pes.
    M'ha semblat veure la lluïssor dels ulls d'aquestes dones, la ràbia i la venjança que encenen llumins en l'obscuritat d'un dol amarg i punyent. Espurnes de flames que ja no entenen de clemència.

    Moltes gràcies per tots els teus comentaris. Són petites empentes per continuar escrivint cada cop amb més perseverança.
    Compartir les lletres i tot allò que signifiquen per nosaltres, de vegades és pura màgia, una química que ens apropa a un mateix punt.
    Molts petons!

  • Esta clar...[Ofensiu]
    Senshi | 03-12-2006

    que tindran problemes a casa seva aquests... ja ja
    M'agraden molt les teves enginyoses sortides... he disfrutat molt llegint-te
    Una abraçada unaquimera

  • de venjances[Ofensiu]
    gypsy | 03-12-2006 | Valoració: 10


    quan el dolor és molt intens no et queda esma per la venjança. Quan deixem entrar a la raó, potser ja li obrim la porta.

    Suposo que la majoria de venjances són merescudes,
    el complicat és com continuar vivint amb aquella persona que ens ha traït unes quantes vegades.

    Quin mecanisme mental i sentimental podem engegar per no perdre la dignitat?

    Molt interessant, aquest relat, amb les amigues, preparant-t'ho amb cura. El problema és quan tornin a casa sols tots dos i es mirin als ulls, si poden.


    Petons!, m'ha agradat moltíssim.


    gypsy

  • Què bo![Ofensiu]
    Arbequina | 03-12-2006 | Valoració: 10

    I què entretingut, agradable, interessant, divertit, gratificant (i força etc) és llegir la teva prosa. Es nota que està ben treballada i ben pensada, i cap faceta del relat defalleix, ans el contrari, totes es complementen i s'ajuden per fer un conte més i més rodó, des de la temàtica a l'estructura, de l'estil als detallets, etc; doncs així és com veig jo els teus contes: autèntiques perles rodones, és a dir, sólides, ben conjuntades... ja m'entens!
    Aquest, particularment, m'ha agradat d'una manera especial pel vessant social i ètic que té. I, com no, pel seu enfoc desenfadat i divertit. El paràgraf en què les dones expliquen com s'ha fraguat la traició a la fidelitat i com l'han enxampat... genial!

    En fi, com sempre, un plaer immens (i no és formalisme) llegir-te. I és que m'agrada llegir qualitat.

    Una abraçada afectuosa de l'Arbequina.
    A reveure.

  • Fantàstica![Ofensiu]
    Unaquimera | 02-12-2006

    Un comentari ben càlid, Glauca! Diuen que les paraules són capaces de vegades d'acortar distàncies... doncs aquesta és una d'aquelles ocasions!
    Gràcies!!
    Me n'alegro d'haver-te provocat un somriure... que espero et quedi ben posat durant molta estona!

    Una abraçada ben plena de rialles i complicitat,
    Unaquimera

  • Fantàstic! [Ofensiu]
    glauca | 02-12-2006 | Valoració: 10

    Diuen que la venjança la serveixen freda, oi? Doncs un bon text per il·lustrar-ne la dita! M'agrada, Unaquimera, m'agrada per l'historia: ben travada i perquè t'atrapa des del començament i corre sola. M'ha quedat un somriure als llavis, com aquell que diu: "els teniu ben posats, noies!" i me'n he sentit còmplice. Potser... m'han donat idees...

    Una abraçada divertida, bonica.

  • Encara com jo no soc caçador.[Ofensiu]
    Rodamons | 02-12-2006

    A eixos vedats tots i totes poden caçar. La venjança que relates és molt roent.
    És un bon relat, però com a home em cou.
    Espere el pròxim relat.
    Rodamóns

Valoració mitja: 9.95

l´Autor

Foto de perfil de Unaquimera

Unaquimera

111 Relats

5300 Comentaris

582180 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Vaig néixer un 8 de novembre fred (sóc escorpí i fredolica des de llavors!) en un lloc diferent d'on visc ara, però sempre he viscut a prop del mar. Penso que a la meva sang porto gotes d'aigua salada. I a la pell, alguna escata...

La mar de blau, per moments tan ombrosa;
la mar de verd, tan bella i perillosa;
la mar de gris, que es veu majestuosa;
la mar d'acer, tan entremaliosa...

El futuro es una acuarela y mi vida un lienzo que colorear...

La vida és bonica, però de vegades complicada.

Gracias a la vida que me ha dado tanto... Me ha dado la risa, y me ha dado el llanto: así yo distingo dicha de quebranto, los dos materiales que forman mi canto. Me ha dado la marcha de mis pies cansados: A quien quiera acompañarmela, por favor vayamos pasito a paso, si hemos de ir mejor de la mano...

He viscut un llarg viatge i encara em queda coratge per avançar... amb les cartes de la vida jugo la seva partida: no em rendiré! Un altre dia ha començat!

... no vale la pena andar por andar, es mejor caminar pa'ir creciendo: volveré a contarte que he soñado colores nuevos y dias claros.

I per uns breus moment una estona de cel, ja no importa el demés, una estona de cel i per un instant tot s'haurà aturat.

Me niego a vivir esclava de mis heridas.

Hi ha dies en què, entre la gent i els crits, sense motiu i estúpidament, crec que sóc feliç. Tinc ganes de cantar i cridar, de saltar i de riure sense cap perquè... Vull estar contenta! Per això m'enfronto al cada dia, sense motius i estúpidament, amb un gran somrís!

Tu sonríe y verás como todo parece que brilla! Los ratos oscuros se harán de colores mientras sobre alegría y no falten canciones. A poquito que sonrias llegará la alegría, de los ratos peores germinan los buenos: sonreir no se compra, no vale dinero. Ei! Sonríe!

Desitjo somriure sense crosses, sense pautes, sense haver de demanar permisos i poder parlar sense estrafer la veu, ... si no us sembla massa.
Duc llunes i cançons per arracades!
El vent, cruel i savi, s'enduu les cançons dels dies que deixo enrere. I per fi, trobo el descans en els somnis perduts i retrobats, en qualsevol revolt del camí que continua.

Per contactar: unaquimera@hotmail.com

Si desitges deixar un comentari, ENDAVANT!
Estaré encantada de llegir-ho i saber de tu: la teva opinió, les sensacions que t'ha provocat un relat, qualsevol aspecte que facis constar, el suggeriment que et sembli més oportú fer serà ben rebut i RESPONDRÉ A TOTHOM més aviat o més tard!

Sóc en aquest web per aprendre, experimentar amb noves propostes, col•laborar amb altres autors i participar en qualsevol fet que ajudi a mantenir viu RC, l'espai que compartim i del qual en gaudeixo:

- Concurs de Microrelats de l'ARC: Secrets. Participant amb relats seleccionats: Dins i fora i Filla.

- Concurs ARC de Poesia Social 2011: Vaig participar amb Ara no sé, publicat al llibre col.lectiu "Tensant el vers".

- Projecte Barcelona, t'estimo: Relataire participant el 2008 i 2011 amb COR A COR, PAS A PAS.

- Gimcana Virtual Literària ARC 2010: participant i Guanyadora! No va ser fàcil, però ja que sap que som una colla de "bojos per les lletres" ;-))

- Poemes il•lustrats: Vaig participar en el concurs, on van seleccionar Enfiladisses.

- Poesia eròtica: Ho vaig intentar i ara alguns dels meus versos són al llibre "Erotisme som tu i jo": AMB, Joguines de dona, SENSE, Xàfec.

- Microrelats: Vaig respondre a la convocatòria, trobant-me entre els autors del volum "10x10 Microrelats" amb Condemnats veïns! (Culpa).

- Reptes del fòrum:
* Repte en prosa, el "clàssic" : He participat com a reptaire i jutgessa.
* Conte, un repte llarg: He participat com a contaire i jutgessa.
* Nanorepte: Nanoreptaire en pràctiques.
* MiniRepte: He participat com a minireptaire i organitzadora.
* Repte Poètic-Visual: He participat com a poetaire i organitzadora.
* MeloRepte: He participat meloreptant i proposant melodia.

- Propostes del Fòrum:
* Taller literari: Relataire participant. Va estar bé mentre va durar... http://es.geocities.com/tallerrelats.
* Interrelat: Relataire participant. Intent de novel.la col.lectiva... http://es.geocities.com/qwark79/principal

- Celebracions col.lectives a RC:
R en Cadena
Els senyors Angel Negre i Gerard Vila Nebot em van encadenar i jo he passat la cadena a: Alícia Gataxica, buscador, estrangera i mjesus.

* 5è ANIVERSARI d'RC!
Vam celebrar-ho a la nostra "enganxosa" manera...
Photobucket