El teclat i el bolígraf

Un relat de: Joan G. Pons

Visca ! Es van trobar ! Ignoro si de forma espontània o provocada per terceres persones. El cert era que moltes persones, a cau d'orella, volien aquest encontre i escoltar-los.

Us preguntareu… qui són doncs aquets personatges ?

El Teclat i el Bolígraf. Dos instruments per escriure i…. enemics ??

-Hola Teclat
-Hola Bolígraf
-Enfeinat ?
-Bastant… la gent escriu i escriu… i tu ? a les portes de la jubilació.
-Què vols dir ?
-La gent no escriu amb bolígraf. Avui són els teclats els mitjans més utilitzats. L'ordinador, el mòbil.
-Potser sí, però encara molta gent porta a sobre un bolígraf.
-Per costum. L'utilitza molt poc.
-S'utilitza. Encara hi han moltes situacions que cal fer-me servir.
-Com un teclat no hi ha res.
-No estic d'acord.
-Em parles d'enyorança ?
-No. Accepto la vostra existència i no faig exclusió de la meva.
-No vols jubilar-te
-Crec que podem co-existir.
-Consolació ?
-Crec amb la meva existència i crec que ofereixo uns matisos interesants i res competitius.
-Explica't
-L'escriptura és una forma d'expressió. Quan hom s'expressa quelcom personal es transmet i el bolígraf és un mitjà proper, personal.
-Tu i jo som objectes.
-Sí i afegeixo. Quan la persona escriu amb el bolígraf, la seva ma m'envolta, m'abraça i s'expressa. Quan utilitza el teclat és diferent.
-Vaja… que és millor escriure amb bolígraf.
-Lluny d'aquesta qualificació. Sols és una apreciació de convivència de dos mitjans.
-Jo et guanyo. Teclejar és ràpid, pots rectificar.
-Jo no vull guanyar-te. Sols explico el meu lloc, com un mitjà, no l'únic, per escriure.
-Co-éxistencia pacífica
-Jo diria "no limitativa". El que cerquem tu i jo és que la persona s'expressi, es manifesti. Amb teclat, amb bolígraf….com vulgui…que comuniqui i comparteixi. Moltes vegades, la gent fa un esborrany en bolígraf del que vol escriure i després ho escriu amb el teclat de l'ordinador.

Un silenci ple de pau i comprensió envoltà un teclat i un bolígraf. Tots dos en ganes de viure.



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer